ژل تزریق یا فیلر بهترین نوع آن

0

تزریق ژل یکی از روش های کم تهاجمی برای برطرف کردن چین و چروک و همچنین پرتر کردن قسمت های مختلف صورت محسوب می شود. این روش بدون نیاز به بستری شدن و به صورت سرپایی انجام می شود و همچنین نتایج حاصل از آن به صورت آنی قابل مشاهده است.

منتهی یکی از مهمترین نکاتی که همه علاقمندان به استفاده از این روش برای حفظ زیبایی و از بین بردن خطوط چهره خود باید به آن توجه کنند، کیفیت فیلر است. زیرا فیلر در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و ویژگی های خاص خود هستند. در ادامه چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین انواع فیلر را معرفی خواهیم کرد.

تزریق ژل

ژل پروفایلو

ژل پروفایلو از جمله موارد مورد تایید سازمان غذا و داروی FDA آمریکا بوده و محصول یک برند معتبر ایتالیا به نام IBSA است. نوع اسید هیالورونیکی که برای تولید این نوع ژل به کار می رود بسیار مرغوب و با کیفیت است و می توان گفت، این نوع فیلر جزو مرغوب ترین و با کیفیت ترین انواع فیلر به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و متخصصان زیبایی برای کسب رضایت مراجعان خود این نوع فیلر را جهت ارائه درمان انتخاب می کنند.

باید گفت که این محصول در بازسازی پوست نیز نقش بسیار موثری دارد و استفاده از آن علاوه بر بهتر کردن ظاهر، از بروز عوارض پیری نیز جلوگیری می کند و به نوعی مانع از ایجاد چین و چروک روی پوست می شود.

یکی از ویژگی های مهم ژل پروفایلو که به نوعی آن را از دیگر موارد متمایز می کند این است که قابلیت حجم دهندگی ندارد. به همین دلیل پزشکان برای افزودن قابلیت حجم دهی به این محصول، آن را با دیگر ژل ها ترکیب کرده و سپس استفاده می‌کنند.

فرمولاسیون این ژل شامل هیالورونیک اسید با وزن مولکولی سبک و وزن مولکولی سنگین است. به این ترتیب استفاده از آن منجر به افزایش آبرسانی به لایه های میانی پوست می شود و هم آنکه به صورت همزمان منجر به کشیده شدن و لیفت پوست صورت به صورت همزمان می شود. در واقع این نوع فیلر مانع از تحلیل عضلات و فرورفتگی ناشی از افزایش سن شده و همچنین علاوه بر برطرف  سازی چین و چروک صورت مانع از بروز چین و چروک های جدید نیز می شود.

معمولا تزریق این نوع ژل طی دو جلسه و در فواصل یک ماهه انجام می شود. البته در مواقعی که عوارض ناشی از افزایش سن شدت بیشتری داشته باشد پزشک ترجیح می دهد که یک جلسه دیگر نیز به روند درمان اضافه کند. نتایج حاصل از این نوع ژل حدوداً ۶ ماه ماندگاری دارند و برای حفظ نتایج حاصل از تزریق آن، باید دوره های درمان را هر شش ماه یکبار تکرار کرد. البته ناگفته نماند که نتایج درمانی این نوع ژل رابطه مستقیمی با شرایط زندگی و همچنین آب و هوای محل زندگی دارد و در مناطق خوش آب و هوا ماندگاری آن به ۱۸ ماه می رسید.

تزریق ژل

ژل رووفیل

فیلر یا ژل روفیل یکی دیگر از انواع ژل است که جهت ترمیم و تقویت کانتور پوست استفاده می شود و از پپتید های بیومیمتیک به دست می آید. بسیاری از افراد برای حفظ جوانی و همچنین از بین بردن آثار ناشی از افزایش سن در چهره خود این نوع فیلر را انتخاب می کنند. ناگفته نماند که حتی افراد سالخورده نیز می توانند با استفاده از این ژل چهره خود را جوان تر و شاداب تر کنند.

البته باید متذکر شد این محصول در مقایسه با تمام موارد موجود برای افراد سن بالا انتخاب بهتری به شمار می رود و اثربخشی آن برای برطرف سازی چین و چروک ها و پر کردن قسمت‌ های مختلف صورت برای افراد مسن نسبت به دیگر موارد بیشتر است.

نتایج حاصل تزریق ژل یا فیلر رووفیل بین ۱۰ الی ۱۲ ماه است و حدوداً یک سال پس از درمان باید تزریق دوباره تکرار شود. دیگر نکته قابل ذکر در رابطه با فیلر روفیل این است که هم دارای خاصیت تک فازی و هم خاصیت دو فازی است و نسبت به بسیاری از دیگر انواع ژل موجود در بازار غلظت بالاتری دارد. البته باید گفت که این ژل خود نیز دارای انواع مختلفی نظیر فاین، آولترا و پلاس است.

تزریق ژل

ژل درموفیل

یکی دیگر از ژل های پرکاربرد برای برطرف سازی علائم ناشی از افزایش سن شامل ژل درموفیل است که می توان از آن برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم استفاده کرد. باید گفت که اثرگذاری این ژل تزریق بسیار سریع بوده و همچنین از ماندگاری قابل قبولی برخوردار است.

به طور کلی بسیاری از متخصصان زیبایی برای از بین بردن چین و چروک های عمیق تا متوسط موجود در نواحی مختلف صورت، چین و چروک های موجود بر روی دست ها و گردن و همچنین برجسته تر کردن گونه ها و لب ها از این نوع ژل استفاده می کنند.

دیگر کاربردهای رایج ژل پروفیل شامل زاویه سازی خط فک، افزایش درخشندگی، بهبود آبرسانی پوست و بهبود ظاهر پوست است. نتایج حاصل از تزریق این نوع ژل بین ۱۰ الی ۱۴ روز بطور کامل نمایان می شود. میزان ماندگاری ژل درموفیل نیز بین ۱۲ الی ۱۴ ماه ماندگاری دارد و معمولاً پس از این دوره باید تزریق دوباره تکرار شود.

البته میزان ماندگاری ناشی از این تزریق به نوع پوست و همچنین تبحر پزشک نیز بستگی دارد و در بهترین حالت ماندگاری آن بیشتر از زمان ذکر شده خواهد بود. در حال حاضر این نوع ژل در حجم های ۱۰ و ۲۰ میلی لیتری تولید می شود و پزشک می‌ تواند بر اساس شرایط بیمار خود گزینه مناسب را برای درمان او انتخاب کند./۲۷۷۴۳۸

نظرات