خواص نوشتن سوره هود روی کاغذ (آیه ۲۸ سوره هود) +‌آداب و زمان نوشتن

0

خواص نوشتن سوره هود روی کاغذ (آیه ۲۸ سوره هود) +‌آداب و زمان نوشتن

نوشتن سوره هود روی کاغذ یا پوست آهو دارای خواص و فواید زیادی است. مطلبی درباره نوشتن سوره هود روی کاغذ و نحوه نوشتن و آداب و احکام آن را در مجله حرف تازه می خوانید:

نوشتن سوره هود روی کاغذ

سوره هود نام یازدهمین سوره قرآن مجید است كه در آن داستان قوم هود به صورت مشروح ذكر شده است. امام صادق (ع): «هرکس سوره هود را بر پوست آهو بنویسد و آن را همراه خود داشته باشد خداوند به او نیرو و یاری عنایت می کند و اگر صد مرد با او مبارزه کند خداوند ایشان را یاری کرده و پیروزشان می کند و هر کس او را می بیند می ترسد.»

خواص نوشتن سوره هود روی کاغذ (آیه ۲۸ سوره هود) +‌آداب و زمان نوشتن

آداب نوشتن سوره هود روی کاغذ

توجه کنید در هنگام نوشتن سوره هود روی کاغذ یا پوست آهو، باید به وضوح و خوانایی آن توجه کرد و همچنین، باید از هرگونه تحریف یا تغییر در متن آیه خودداری کرد. در نوشتن آیه ۲۸ سوره هود، به اعراب و نگارش صحیح توجه کنید. این آیه با خط نسخ نوشته شده است. خط نسخ یکی از خطوط رایج برای نوشتن قرآن کریم است.

فضیلت ها

هود(ع)نام پیامبرى است كه بر قبیله عاد مبعوث گردیده است. قوم هود در اثر عدم قبول دعوت حضرت هود(ع) و سر آمدن مهلت الهى، دچار عذاب الهى شدند و از بین رفتند. این سوره مكى است و ۱۲۳ آیه دارد.

حضرت محمد ص درباره خواص و آثار و برکات سوره هود می فرمانید: «هرکه سوره هود را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده اند یا تکذیبش کرده اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد و چنین کسی در رستاخیز سعادتمند خواهد بود.»

همچنین امام باقر علیه السلام فرموده اند: «هر که این سوره را در هر جمعه قرائت نماید، خداوند در روز قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.»

همچنین بخوانید: متن دعای هفت جلاله با ترجمه فارسی +‌ خواص و اثرات دعای هفت جلاله

خواص و آثار سوره

افزایش نیروی بدنی
برای جلوگیری از خطرات دریایی
برآورده شدن حاجات : جهت هر حاجتی سوره هود را ۱۳ بار بخواند.

امام صادق علیه السلام: «هرکس این سوره را بر پوست آهو بنویسد و آن را همراه خود داشته باشد خداوند به او نیرو و یاری عنایت می کند و اگر صد مرد با او مبارزه کند خداوند ایشان را یاری کرده و پیروزشان می کند و هر کس او را می بیند می ترسد.»

خواص آیه ۴۱ سوره هود

برای حفظ کشتی از خطرات دریایی آیه ۴۱ این سوره را بر لوحی نوشته و بر جلوی کشتی نصب کنند.

متن آیه ۲۸ سوره هود برای نوشتن روی کاغذ

متن آیه ۲۸ سوره هود برای نوشتن روی کاغذ

قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِنْ کُنْتُ عَلَىٰ بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّی وَآتَانِی رَحْمَةً مِنْ عِنْدِهِ فَعُمِّیَتْ عَلَیْکُمْ أَنْ أَلْزِمَکُمُوهَا وَأَنْتُمْ لَهَا کَارِهُونَ

روایات و احادیث

ابن بابویه از امام باقر علیه السلام نقل می‌کند: هرکس این سوره را در روز جمعه بخواند، خداوند او را در روز قیامت در جرگه پیامبران و همراه آنان محشور خواهد کرد و در آن روز چون کسی خواهد بود که مرتکب گناهی نشده است.

عیاشی از ابن سنان، از جابر از امام باقر علیه السلام نقل کرده است که فرمود: هر کس سوره هود را در هر جمعه قرائت کند، خداوند او را در زمره مؤمنان و پیامبران محشور کرده و حساب بر او آسان خواهد شد و در روز قیامت چونان کسی که هیچ گناهی مرتکب نشده است، برانگیخته می‌شود.

در کتاب خواص القرآن به نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است: هر کس این سوره را بخواند، به تعداد افرادی که به هود و پیامبران ایمان آورده و یا آنان را تکذیب کرده اند، اجر و پاداش داده خواهد شد و در روز قیامت، در رتبه شهیدان بوده و محاسبه ای آسان خواهد داشت.

منبع: گردآوری شده در حرف تازه
منابع: موسسه اسم اعظم و پندمگ

نظرات