علت فوت خشایار الوند + بیوگرافی

0

علت فوت خشایار الوند + بیوگرافی

خشایار الوند نویسنده سریال‌های «پایتخت»، «شب‌های برره» و «قهوه تلخ» امروز پنجشنبه ۹ اسفند به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. برزو ارجمند، بازیگر سریال قهوه تلخ در اینستاگرام خود خبر از درگذشت خشایار الوند، فیلم نامه نویس مشهور خبر داد. او نوشت:

«غيرقابل باوره، خشايار جانم روحت شاد
سلام من و به پدرم و عارف برسون
پ ن: خشايار الوند نويسنده اثاري چون قهوه تلخ و پايتخت درگذشت
تسليت به خانواده مهربانش»

خشایار الوند

بیوگرافی خشایار الوند

خشایار الوند متولد سال ۱۳۴۶، درگذشته ۹ اسفند ۱۳۹۷ فیلمنامه‌نویس ایرانی بود. او برادر سیروس الوند (کارگردان سینما و تلویزیون) بود.

الوند کار در سینما را از سال ۱۳۶۳ با مشاغلی مانند دستیار و برنامه‌ریز شروع کرد. الوند بعد از آن به نگارش فیلمنامه پرداخت و فیلمنامه‌های مزاحم و برگ برنده را نوشت. همچنین او به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه دایره تردید که از کارهای تلویزیونی بود شرکت داشت. فیلم‌های تلویزیونی اعتراف، شاهد و قسمت‌هایی از مجموعه کمربندها را ببندیم نیز از جمله فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی است.

خشایار الوند

الوند فعالیت در سینما را با نگارش فیلمنامه‌های «مزاحم» و «برگ برنده» هر دو به کارگرداین سیروس الوند (برادرش) را نوشت.اما عمده شهرت او به نگارش فیلمنامه سریال ها و مجموعه های طنز موفق چون «نقطه چین» «شب های برره»؛ «باغ مظفر»؛ «گنج مظفر»؛ «مرد هزار چهره»؛ «مرد دو هزار چهره»؛ «قهوه تلخ»؛ «ویلای من»؛ «شوخی کردم» و «در حاشیه» همه به کارگردانی مهران مدیری؛ «پایتخت»؛ «پایتخت ۳»؛ «پایتخت ۵»؛ «در حاشیه»؛ «پایتخت ۴» و «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم؛ «کمربندها را ببندیم» به کارگردانی مهدی مظلومی؛ «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان؛ «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار ۲» به کارگردانی سامان مقدم باز می گردد.

نظرات