انشا در مورد آب و مصرف آب + ۱۲ انشاء با موضوع آب برای همه مقاطع

0

انشا در مورد آب و مصرف آب + ۱۲ انشاء با موضوع آب برای همه مقاطع

در این بخش تعدادی انشا با موضوع آب و مصرف آب را برای پایه های مختلف تحصیلی آماده کرده ایم.

انشا در مورد آب و مصرف آب + 12 انشا با موضوع آب برای همه مقاطع

چند انشا زیبا با موضوع آب

در سالهای اخیر متاسفانه به دلیل مصرف نادرست و بی رویه آب با کمبود مواجه هستیم و احتمال خشکسالی در جهان وجود دارد. به همین جهت در ادامه چند انشا در مورد آب تهیه کرده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

انشا درباره آب

مقدمه: آب مایه حیات است . به نام خدا انشایم را با موضوع آب در ادامه می خوانید:

بدنه انشاء

آب، نعمت خدا و مایه حیات است. اگر آب نباشد، زندگی جرایان ندارد و همه جا نابود میشود. آب ریشه ی تمام زیبایی ها و اساس زندگی در جهان هستی است.

صرفه جویی در مصرف آب و اسراف نکردن آن ، بهترین راه برای سپاس از خالق یکتاست. خداوند در قرآن کریم می فرماید:” اگر بخواهیم این آب گوارا و شیرین را به صورت تلخ و شور قرار دهیم : چرا شکر این نعمت را به جا نمی آورید؟” آری، اگر خداوند می خواست : به املاح آب دریا نیز اجازه می داد که همراه ذرات آب تبخیر شوند و به آسمان بروند و. ابر های شور و تلخ تشکیل دهند و در نتیجه قطرات باران همچون آب دریا ، شور و تلخ فرو ریزد. ولی خداوند متعال نه تنها به املاح آب ، بلکه به میکروب های مضر اجازه نداد همراه بخار آب به آسمان روند و دانه های باران را آلوده سازند.

امام صادق (ع) در سلسله درس ها توحیدی خود برای یکی از شاگردان به نام مفضل با اشاره به نقش نعمت آب در زندگی بشر می فرمایند :”ای مفضل بدان که نان و آب، اصل معاش و زندگی انسان به شمار می روند. به حکمت ها و تدابیر نهفته در آن ها بنگر. نیاز آدمی به آب ، شدید تر از نیازش به نان است ، به آب نیازمند است و برای برطرف کردن این نیاز های فراوان ، آب به راحتی در دسترس قرار گرفته تا انسان برای به دست آوردن آن، در دشواری و رنج فراوان نیفتد. پس بیایید این نعمت الهی را قدر بدانیم و با همیاری یکدیگر در استفاده بهینه از این ماده پرارزش کوشش کرده و از مصرف بی رویه ان بپرهیزیم.

آب یکی از مهم ترین ، منابع حیاتی جهان است . که بدون آن زندگی کردن برای همه موجودات امکان پذیر نیست، و حیات همه موجودات جاندار به آن وابسته است و مایه ی برکت الهی است.

آب ماده ای فراوان ، در زمین است و به شکل های مختلفی همچون : دریا ، باران ، رودخانه و … دیده می شود. آب مرتبا در چرخه خود از حالتی به حالت دیگر ، تبدیل می شود .هرگونه حیات ، محتاج و نیاز مند آب می باشد. انسان ها از آب آشامیدنی مناسب سوخت و ساز بدن خود استفاده می کنند.

نتیجه:

ما قدر داشته هایمان را نمی دانیم و آب را به آسانی هدر می دهیم قطره ها جمع می شوند و دریایی می سازند به بزرگی زمین، چه قدر دنیا زیبا می شد اگر همگی بهینه مصرف می کردند تا همیشه مصرف کنند.

همچنین بخوانید: ۸ انشا در مورد احسان و نیکوکاری برای مدرسه کودکانه و ادبی

انشاء در مورد مصرف آب

آب با رشد جمعیت در حال تمام شدن هستند و این مورد باعث نگرانی همه شده است. ما معتقدیم که آب مایه ی حیات انسان و همه موجودات است. باران و آبی که از آسمان می بارد موجودات را سیراب می کند و این آب، زمین مرده را زنده می مند و همه ی موجودات از این نعمت استفاده می کنند و نیازهای واقعی خود را برطرف می کند.

پس باید از این منبع خوب مواظبت کنیم و بیهوده آب را هدر ندهیم چون زندگی ما به آن وابسته است و بدون آن زندگی معنایی ندارد.ما باید از قوانین حفاظت از آب آگاهی لازم داشته باشیم و از آن پیروی کنیم. در هنگام مسواک زدن شیر آب را باز نگذاریم تا آب هدر نرود.

سعی کنیم لوله های آب منزل را عایق بندی کنیم و برای سلامت لوله هل نیز آب را مرتبا کنترل کنیم. اب ، سرمایه و وارث پدر ما نیست بلکه امانتی برای فرزندان ما در آینده است پس ، در حفظ این امانت باید نهایت تلاش را بکنیم.

آب بـعنوان یکی از حیاتی‌ترین منابع برای تمام موجودات زنده، نقش بسیار مهمی در زندگی و اقتصاد جهانی دارد. حدود ۷۰٪ آب شیرین مصرفی توسط انسان در کشاورزی استفاده میشود. آب همچنین برای حل مشکلات صنایع و کاربردهای کشاورزی نقش اصلی دارد و بدون آن، زندگی انسان‌ها، جانوران و گیاهان امکانپذیر نیست.

یک بند در مورد آب بنویسید نگارش فارسی سوم دبستان

صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه و مسئولیت مهم است که بر شانه های تک تک ما گذاشته شده است تا با این کار جان خود و نسل های بعد از خود را نجات دهیم.

انشا درباره اهمیت آب

انشا در مورد آب و مصرف آب + 12 انشا با موضوع آب برای همه مقاطع

روز جهانی آب هر سال در ۲۲ مارس برگزار میشود. این روز برای نخستین بار درسال ۱۹۹۲ میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل مطرح شد. هدف از نامگذاری این روز، ترویج و آگاه‌سازی در مورد اهمیت آب و منابع آبی، بـه‌ویژه آب شیرین، اسـت. همه ی ساله موضوعات مختلفی در زمینه آب پاک، بهداشت آب، حفظ منابع آبی و سایر موضوعات مرتبط مطرح میشود.

آب مایه حیات است، همه ما بارها این جمله شعار گونه را شنیده ایم و شاید در نگاه اول بسیار کلیشه ای به نظر برسد اما حقیقتی است که هرگز تکراری و شعاری و کلیشه ای نخواهد شد. واقعیت این است که حیات ما به آب وابسته است، خواه این موضوع را جدی بگیریم یا نگیریم.

اگر می خواهید اهمیت آب و صرفه جویی در مصرف آن را با تمام وجود درک کنید کافی است در خیالات خود به زمانی در آینده سفر کنید که کمبود آب بیداد می کند و تمام منابع آبی ما به پایان رسیده اند. زمین به حدی گرم شده که دیگر خبری از برف و باران نیست و خشکسالی همه جای کره زمین را فرا گرفته است.

اهمیت آب سالم در زندگی بـه چندین جهت اسـت. آب سالم بـه ما کمک می کند تا از بیماریها و عفونت‌ها خودرا محافظت کنیم. آب آلوده میتواند باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی ضرربار دیگر را حمل کند کـه بـه سلامتی ما آسیب میرساند. آب سالم و تمیز برای بهداشت شخصی، شستشو و آشامیدن بسیار مهم اسـت.

آب سالم بـه ما کمک می کند تا بدن خودرا بـه خوبی نگه داریم. آب برای حفظ تعادل آبی بدن، حمل مواد مغذی و دفع مواد زائد ازبدن ضروری اسـت. همچنین، آب بـه ما کمک میکند تا انرژی لازم برای فعالیت‌هاي‌ روزمره داشته باشیم و از خستگی و خشکی جلوگیری کنیم.

آب سالم برای حفظ محیط زیست و حفظ تنوع زیستی نیز بسیار مهم اسـت. آب تأثیر بسیاری بر روی محیط زندگی حیوانات و گیاهان دارد و برای حفظ اکوسیستم‌ها و حفظ تعادل طبیعی بسیار حیاتی اسـت. بـه طور کلی، آب سالم یک منبع زندگی اسـت و بدون آن، زندگی ما ممکن نیست. بنابر این، حفظ منابع آب، پاک‌سازی آب و استفاده مناسب ازآن بسیار حائز اهمیت اسـت تا بـه سلامتی و رفاه خود و جامعه کمک کنیم.

این همان دنیایی است که ممکن است نسل های بد از ما به دلیل عدم صرفه جویی ما در آن زندگی کنند. اگر تنها دقایقی را در چنین تخیلاتی به سر ببریم شاید قدر آب را بیشتر بدانیم و در صرفه جویی در مصرف آب کمی بیشتر دقت کنیم چرا که زندگی نسل های آینده در گروی همین صرفه جویی ها می باشد.

انشا در مورد صرفه جویی آب

صرفه جویی در مصرف آب یکی از وظایفی است که همه ما به عنوان انسان هایی که روی کره زمین زندگی می کنیم و از منابع طبیعی آن بهره مند می شویم بر عهده داریم و باید به فرزندان خود نیز آن را آموزش دهیم.

در ادامه دو انشای کوتاه درباره صرفه جویی در مصرف آب برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

زندگی کره زمین و همه موجودات درون آن اعم از گیاهان و حیوانات و انسان ها همگی در گروی این مایع بی رنگ و بی بو است. مایعی که به فرمان پروردگار بر بال فرشته ها و به صورت قطره قطره از آسمان به زمین می بارد، رودها و دریاچه ها را لبریز می کند و به همه موجودات زندگی می بخشد. کمبود آب برای ما تنها یک عبارت دو کلمه ای شده که از یک گوش می شنویم و از گوش دیگر بیرون می کنیم در حالی که در حقیقت یک زنگ هشدار برای همه اهالی کره زمین می باشد زیرا کمبود این مایع که حیات همه ما به آن بسته است بی شک شکل دنیای ما را عوض خواهد کرد.

آب عنصر اساسی در حفظ سلامت و زندگی بهتر اسـت. بنابر این، باید مطمئن شویم کـه مصرف کافی آب را در طول روز رعایت میکنیم تا بتوانیم از فواید و اهمیت آن برای سلامت بدن خود بهره ببریم.

انشا در مورد آب مایه حیات ساده و کودکانه

انشا کودکانه درباره آب

آب یکی از عوامل اصلی برای حفظ زندگی و سلامتی ماست. اهمیت آب در زندگی بسیار بالاست و بدون آن، امکان بقا و رشد و توسعه مناسب نداریم. آب برای حفظ تعادل آبی در بدن ضروری اسـت. بدن برای عملکرد صحیح خود بـه مقدار مناسبی از آب نیاز دارد. آب برای حفظ ترشحات بدن مانند تعریق، ادرار و ترشحات دیگر ضروری اسـت ودر حفظ تعادل الکترولیتی نقش موثری دارد.

آب برای حفظ رطوبت پوست و موها بسیار مهم اسـت. مصرف کافی آب، باعث نرم شدن و لطافت پوست می شود و خشکی و ترک هاي‌ پوست را کاهش میدهد. همچنین، آب موها را نرم و لطیف می کند و از شکنندگی و خشکی آنها جلوگیری می کند.

آب برای حفظ عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی ضروری اسـت. مصرف کافی آب، بـه مغز انرژی می‌دهد و عملکرد بهتری را تضمین می کند. همچنین، آب بـه عنوان یک ماده حامل، مواد مغذی و اکسیژن را بـه سلول هاي‌ مغز منتقل می کند و از خستگی و خشکی مغز جلوگیری می کند.

آب برای حفظ عملکرد صحیح لوزالمعده و دستگاه گوارش ضروری اسـت. مصرف کافی آب، بـه هضم غذا کمک می کند و عملکرد صحیح لوزالمعده و روده ها را تضمین می کند. همچنین، آب بـه جذب موثر مواد مغذی از غذا کمک می کند و از مشکلات هضمی مانند یبوست جلوگیری می کند.

آب برای حفظ عملکرد صحیح کلیه ها و تخلیه مواد زائد ازبدن ضروری اسـت. مصرف کافی آب، بـه تخلیه مواد زائد ازبدن از طریق ادرار کمک می کند و عملکرد صحیح کلیه ها را تضمین می کند. علاوه بر این، آب بـه جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه کمک می کند و از مشکلات کلیوی جلوگیری می کند.

انشا درباره اگر آب نباشد

خداوند در قرآن درباره آب می فرماید: ما هر چیزی زنده اي را از آب قرار دادیم. آب یکی از مهم ترین ؛ منابع حیاتی جهان اسـت . کـه بدون آن زندگی کردن برای همه ی موجودات امکان پذیر نیست، و حیات همه ی موجودات جاندار بـه آن وابسته اسـت و مایه ي برکت الهی اسـت.

آب در زمین بـه شکل هاي‌ مختلفی هم چون : دریا ؛ باران ؛ رودخانه و … دیده می شود. آب مرتبا در چرخه خود از حالتی بـه حالت دیگر ؛ تبدیل می شود .هر گونه حیات ؛ محتاج و نیاز مند آب می‌باشد. انسانها از آب آشامیدنی مناسب سوخت و ساز بدن خود استفاده میکنند.

یکی ازآن چیزهای مهم کـه نمی‌شود بـه نبودنش فکر کرد آب اسـت. آب عنصر اصلی همه ی ي مواد غذایی اسـت. بدون آب هیچ چیز وجود نخواهد داشت. هر جا کـه آب باشد سرسبزی و شادی درکنار مردم اسـت و اگر نباشد کویر و خشکسالی بیداد می کند. خداوند در قران هم اشاره می کند کـه ما آب پاک را برای سرسبزی و شادی شـما دادیم.

آب تنها نوشیدنی کـه هیچ مایعی نمی‌تواند جای آن را بگیرد، پس کمی بـه خود بیاییم و بدانیم کـه یک لیوان آب جان هفت نفر را نجات میدهد، پس اگر صرفه جویی کنیم میتوانیم زندگی را بـه انسان، گیاه و حیوان بازگردانیم. چه بسیار موجودات و حتی انسانهایی کـه برای یک لیوان آب از دست رفتند و ما بـه خودمان نیامدیم.

چه قدر بد است روزی کـه وادار شویم برای یک بطری آب صف بایستیم. چه قدر درد ناک می شود پرندگان تشنه و دل مرده آواز سر ندهند و ازآن بدتر گلها زرد و دل مرده شوند. و چه قدر مرگ آورست روزی کـه ببنیم جانوارن، درخت و جنگل و همه ی موجودات در انتظار روزهای زرد باشند و ما هم بدحال و نگران باشیم. پس قبل از این‌که این روزهای تلخ از راه برسند کاری کنیم.

انشا در مورد آب و مصرف آب + 12 انشا با موضوع آب برای همه مقاطع

تحقیق در مورد آب

خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ حَى»؛ «و هر چیز زنده ‏اى را از آب قرار دادیم؟! دو نوع آب داریم، یکی آب شرب و قابل نوشیدن، و دیگری آب شور کـه بیشتر دریاها را تشکیل می‌دهد. آب قابل نوشیدن از روش هاي‌ مختلفی بـه دست ما می‌رسد، کـه عبارتند از : آب باران ؛ آب چاه و قنات ها و رودخانه ها، آب حاصل از ذوب شدن برف ها و یخچال ها .

آبی کـه برای نوشیدن و استفاده در کشاورزی استفاده می شود، باید تمیز و سالم باشد. آب آشامیدنی باید خالی از هر گونه آلودگی باکتریایی، ویروسی و شیمیایی باشد. برای خاطرجمعی از کیفیت آب آشامیدنی، آنرا می توان مورد آزمایش و تحلیل قرار داد تا خاطرجمعی حاصل شود کـه آب خالی از آلودگی اسـت.

همچنین، در کشاورزی نیز استفاده از آب تمیز و سالم بسیار مهم اسـت. آب آلوده می تواند بـه گیاهان آسیب برساند و باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصولات شود. در این رابطه، استفاده از آبی کـه بـه طور مناسب تصفیه شده و خالی از آلودگی‌هاي‌ بیولوژیکی و شیمیایی اسـت، بسیار مهم اسـت.

آب شرب پس از زحمات فراوان و تصفیه در تصفیه خانه ها ؛ بـه دست ما می‌رسد، البته آب چاه ها بیشتر شان قابل شرب بوده و الان نیز در برخی جاها از آب شرب چاه استفاده میکنند . آب و آتش دو عنصر کاملا متضاد هستند و علاوه بر تضاد معنایی، در واقعیت نیز با یک دیگر تضاد دارند.

آب مایه زندگی کـه نه خود زندگی اسـت و باید همیشه برای نگاه داشتنش تلاش کنیم. آب را چون جان شیرین عزیز بدارید و قطره قطره اش رابا حساب و دقیق مصرف کنید. اگر روزی برسد کـه آبی برای آشامیدن نباشد پس بهتر اسـت زندگی هم نباشد، گل ها پژمرده، دلها بی رمق، درختان زرد و همه ی دنیا در غمی بزرگ فرو خواهد رفت.

اگر روزهای تلخ را تجربه نکرده اید بدانید کـه بی آبی بدترین روزهای عمر اسـت کـه هیچوقت از یاد نمیرود. روزی کـه از خواب برخیزید و آبی برای نوشیدن و شست و شو و کارهای روزمره نباشد، آن روز روز عزا و ناراحتی و ماتم اسـت. روزهایی را کـه آب فراوان مصرف می کنید قدر بدانید و هر لحظه خدا را شکر کنید.

آب بـه عنوان یک عنصر حیاتی، باید بـه گونه‌اي مدیریت شود کـه همه ی افراد بتوانند بـه آن دسترسی داشته باشند و ازآن بهره‌مند شوند، زیرا حق دسترسی بـه آب پاک و سالم یک حق بشری اسـت.

انشا کودکانه درباره آب

امام صادق علیه السلام در تعبیری زیبا و شیوا، بـه این موضوع اشاره کرده، می فرماید: «مزه آب، مزه حیات و زندگی اسـت». این تعبیر پرمعنا، زمانی برای انسان ملموس اسـت کـه در تابستان گرم، پس از یک تشنگی طولانی، بـه آب گوارایی دست یابد و پس از نوشیدن جرعه اي ازآن، نفسی تازه کرده و احساس می کند دوباره روح بـه جسم بی جانش بازگشته اسـت.

خداوند در قران کریم، ارزش زیادی برای آب قائل اسـت، و می فرماید: همه ی را از آب آفریدم ؛ و همین طور می فرماید: با نزول آب زمین هاي‌ مرده را زنده میکنم. خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه انبیاء می‌فرماید «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ حَى»؛ «و هر چیز زنده ‏اى را از آب قرار دادیم؟!»

نظرات