آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین برای عید ۱۴۰۳ + مدل های تخم مرغ رنگی

0

آموزش رنگ کردن تخم مرغ : برای چیمادن سفره هفت سین دیگر لازم نیست تخم مرغ آماده خریداری کنید یا ساده در هفت سین خود بگذارید. حرف تازه پیشنهاد می دهد با انواع رنگ چگونه تخم مرغ خود را رنگ کنید.همراه ما باشید.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین برای عید ۱۴۰۳ + مدل های تخم مرغ رنگی

اولین روش :

یکی از ساده‌ترین و زیباترین روش‌ها برای رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی این است که تمام سطح تخم‌مرغ را به صورت چند رنگ درست کنید. برای این کار نیاز دارید به  تخم‌مرغ آبپز،آب جوش،سرکه،رنگ غذا،دستمال کاغذی.

برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی باید اجازه دهید تخم‌مرغ‌های پخته شما سرد شوند. سپس چند کاسه کوچک برای درست کردن رنگ‌ها آماده کنید. برای درست کردن رنگ باید نصف فنجان آب جوش را با ۱ قاشق چای‌خوری سرکه و ۲۵ قطره رنگ خوراکی ترکیب کنید. برای درست کردن چند رنگ دیگر نیز همین مراحل را طی کنید.سپس تخم‌مرغ را بردارید و یک سمت تخم‌مرغ را داخل رنگ فرو ببرید. ۶۰ ثانیه صبر کنید و بعد تخم‌مرغ را روی دستمال یا توری قرار دهید تا کمی خشک شود. سپس طرف دیگر تخم‌مرغ را در رنگ دیگر فرو کنید.با این روش می‌توانید یک تخم‌مرغ رنگی دو رنگ یا چند رنگ درست کنید. بهتر است برای رنگ کردن تخم‌مرغ با رنگ خوراکی از رنگ‌هایی که هماهنگی بیشتری با هم دارند، استفاده کنید.

دومین روش :

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن تخم‌مرغ رنگی، به کار بردن مواد طبیعی و در دسترس است. برای رنگ کردن تخم‌مرغ با زردچوبه شما به ۳ قاشق غذاخوری زردچوبه نیاز دارید.برای این کار باید زردچوبه را به آب اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را با پوست و با احتیاط بدون اینکه ترک بخورند داخل این آب بیندازید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا تخم‌مرغ‌های شما با زردچوبه پخته شوند.با این روش بعد از پخت پوست تخم‌مرغ‌های شما زرد خواهد شد.

سومین روش :

لبو یا چغندر قرمز یکی از خوشرنگ‌ترین سبزیجاتی است که شما می‌توانید از آن برای درست کردن تخم‌مرغ رنگی عید استفاده کنید. برای این کار باید لبو را خرد کنید و ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار از آن را همراه با مقداری آب داخل قابلمه بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آب لبو بیندازید.می‌توانید صبر کنید تا لبو کمی رنگ بیندازید و آب آن صورتی شود و بعد تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید تا خوشرنگ‌تر شود. اگر رنگ تخم‌ مرغ شما متمایل به قهوه‌ای شد، نگران نباشید، زیرا بعد از خشک شدن سایه‌های صورتی روی تخم مرغ رنگی ظاهر خواهد شد.

رنگ کردن تخم مرغ برای هفت سین

روش چهارم :

کی از جذاب‌ترین روش‌های رنگ کردن تخم مرغ استفاده از «گل و برگ طبیعی» است. برای این کار باید چند برگ و گل طبیعی به شکل‌های مختلف تهیه کنید. سپس گل و برگ‌ها را به شکل دلخواه روی تخم مرغ قرار دهید. در نهایت یک جوراب یا پارچه توری دور تخم مرغ بپیچید و با نخ آن را محکم کنید تا تکان نخورد.بعد از آماده شدن تخم مرغ‌ها باید آن‌ها را در ظرف آب جوش بیندازید و برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا رنگ گل و برگ‌ها روی پوست تخم مرغ چاپ شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و بعد از خنک شدن تخم مرغ، توری و گل و برگ‌ها را از روی تخم مرغ جدا کنید.

روش پنجم :

اگر دوست دارید تخم‌مرغ رنگی هفت‌ سین شما به رنگ آبی و با رنگ خوراکی باشد، می‌توانید از «کلم بنفش» برای رنگ کردن آن استفاده کنید. برای این کار باید کلم بنفش را کاملاً خرد کنید. سپس آن را داخل آب بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.بعد از این می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را برای ۳۰ دقیقه در آب کلم بیندازید. در صورتی که دوست دارید تخم‌مرغ‌ها پررنگ‌تر شوند، می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را داخل یخچال بگذارید.

روش ششم :

روش بعدی که برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌ های عید با رنگ خوراکی استفاده می‌شود، «پوست پیاز زرد» است. برای رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها به رنگ نارنجی و زرد می‌توانید به اندازه ۴ لیوان پوست پیاز خرد شده را به آب اضافه کنید و آن را به همراه تخم‌مرغ‌ها روی گاز قرار دهید.اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت با پوست پیاز بپزند. در نهایت رنگ پوست تخم‌مرغ‌ها نارنجی خواهد شد. اگر دوست دارید رنگ پوست تخم‌مرغ شما روشن‌تر شود، می‌توانید بعد از آماده شدن آن را در یخچال قرار دهید.

رنگ آمیزی تخم مرغ برای عید

همراه ما باشید

نظرات