آموزش صابون سازی و ساخت قالب سیلیکونی در هنرکده نیوشا

0

آموزش ساخت قالب سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی از آماتور تا پیشرفته در هنرکده نیوشا:

هنرکده نیوشا دوره جامعی به اسم دوره جامع آموزش ساخت قالب های سیلیکونی و ساخت انواع اکسسوریهای سنگی با پودر سنگ هنری را دارد،که هنرجویان عزیز بعد از گذراندن این دوره:

 ساخت قالب سیلیکونی

  1. بعد از گذراندن این دوره می توانید انواع لوازم تزئینی بسیار زیبا را بسازید( مانند جا کلیدی ، دیوارکوب، تابلو های دکوراتیو، انواع استند، انواع گیفت و غیره…)
  2. میتوانید در خانه یک کسب و کار پرسود با هزینه اولیه بسیار پایین راه اندازی نمایید.(بعد از مدتی میتوانید کارگاه خود را راه اندازی نمایید)
  3. بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع اکسسوریها  را بسازید  که بسیار پر کاربرد و  پرفروش بوده
  4. بعد از گذراندن این دوره میتوانید انواع قالب های سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را در هر اندازی بسازید،آموزش ساخت قالب سیلیکونی
  5. برای کسانی که از شغل خود راضی نیستند و یا کسب و کاری ندارند. دوره جامع هنرکده نیوشا یک فرصت فوق العاده برای آنها فراهم می کند که چندین حرفه و هنر را یاد بگیرند و از آن کسب درآمد کنند.

قالب ها بخش جدایی ناپذیر از دنیای ساخت و ساز هستند واقعیت امر این است که بیشتر محصولات پلاستیکی موجود در حال حاضر از طریق قالب گیری ساخته می شوند. در حالی که قالب های فلزی معمولا گران و برای همه غیر قابل دسترس است قالب های سیلیکونی  مجود در بازار از نظر کاری،انعطاف پذیر و بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان آنها را در خانه یا محل کار ساخت و از کاربرد های متنوع آن استفاده کرد.کاربردهای قالب های سیلیکونی بسیار زیاد و متنوع هستند. از این قالب های می توان برای ساخت مجسمه و وسایل دکوراتیو ،شمع سازی، پخت و پز، صابون سازی و …. استفاده کرد.

آموزش شمع سازی با قالب های سیلیکونی:

ساخت قالب سیلیکونی

شمع های جز بهترین المانها در طراحی داخلی منزل و  دکوراسیون خانه هاست. استفاده از شمع در فضای خانه می تواند حس آرامش را به افراد القا کند. شمع ها از نظر شکل ، رنگ و حتی رایحه بسیار متنوع هستند و شما به راحتی میتوانید بدون صرف هزینه ای گزاف برای خرید این المان برای زیبایی منزلتان ، آن را در خانه تهیه کنید و با توجه به سلیقه و سبک منزل خود آنها را دیزاین کنید. در ادامه با استفاده از قالب های سیلیکونی آماده که در هنرکده نیوشا موجود هستتند به طور کامل شما را با مراحل ساخت شمع در خانه آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه شوید.

عطر شمع :

برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند. رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

نکات مهم در شمع سازی:

  • قبل از شروع روی سطح کار را با روزنامه بپوشانید.
  • تمام ابزارهای لازم را از قبل تهیه کنید و کنار دست تان قرار دهید.
  • دقت کنید هنگام ذوب کردن پارافین آب به داخل ظرف نرود.
  • قالب باید کاملاً سالم ، خشک و بدون خراشیدگی و ترک باشد.
  • برای تمیز کردن ظرف پارافین نیازی به شستن آن ندارید بلکه می توانید بلافاصله پس از استفاده آن را با دستمال کاغذی و یا پنبه تمیز کنید.
  • برای سرد کردن پارافین هیچ گاه آن را در فریزر قرار ندهید چون شمع پس از سرد شدن ترک میخورد ولی میتوانید ان را در یخچال قرار دهید.
  • چنان چه شمع به راحتی از قالب جدا نشد آن را مدت بیشتری در یخچال قرار دهید.
  • برای این که کف شمع صاف و یکدست شود آن را ته یک سطح داغ بکشید تا کاملاً صاف شود.

خمیر چینی  و نکات کاربردی در مورد آن:

خمیر چینی یک خمیری مدل سازی و مجسمه سازی است که از نشاسته ذرت و چسب سفید ساخته می شود و علیرغم وجود چینی در نام آن ،چینی یا سرامیک جز مواد سازنده آن نیست با این حال مقدار کمی روغن و گلیسیرین دارد که می تواند به این ماده بافت چینی مانند و صاف بدهد. علاوه بر این ما می توانیم به راحتی این مواد را در خانه با استفاده از نشاسته ذرت درست کنیم.

بیشتر مواد تشکیل دهنده این ماده زیست تخریب پذیر هستند. بنابراین برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها می توانیم آب لیمو یا بنزوات سدیم به آن اضافه کنیم. اگرچه خمیر چینی غیر سمی است، ولی خوراکی نیست. علاوه بر این، ارزان و آسان در خانه قابل تهیه است.

اگر قصد درست کردن خمیر چینی را در خانه داشته باشیم ابتدا باید نشاسته ذرت را با چسب چوب ر به نسبت ۱:۱ مخلوط کنیم و مقدار کمی گلیسیرین، روغن بچه یا روغن پخت و پز اضافه کنیم تا مخلوط یکدست شود و در هنگام خشک شدن ترک خوردگی کمتری داشته باشیم. سپس باید مواد را در مایکروویو یا  روی اجاق گاز حرارت دهیم تا به شکل خمیر در بیاید. در مرحله بعد می توانیم مخلوط را به صورت گلوله جمع کنیم و اجازه دهیم خنک شود. بعد از آن می‌توانیم آن را ورز دهیم و کشش دهیم تا خمیری نرم و کشدار به دست آید. برای نگهداری خمیر آن را نباید در یخچال نگهداری کرد. در واقع اگر مواد را به درستی بپیچیم، این ماده در دمای معمولی حداقل یک هفته بدون مواد نگهدارنده دوام می آورد. در ادامه این مقاله نحوه ساخت خمیر چینی و نکات مهم در استفاده از این خمیر را با شما کاملا در میان خواهیم گذاشت  پس با ما همراه باشید.

  • کار با خمیر چینی

چینی سرد از نظر خصوصیات کاری شبیه خمیر قند و فوندانت است. نسبتاً نرم است بنابراین برای ساخت گلبرگ‌های گل مینیاتوری ، به خوبی کار می‌کند.

اکثر مینیاتوریست ها از این ماده برای گل کاری در مقیاس کوچک نیز استفاده می کننداکثر اقلام ساخته شده از خمیر چینی نسبتاً کوچک هستند زیرا ترک خوردن در مدل های بزرگتر رواج دارد و می تواند مشکل ساز شود.

هنگام کار با ظروف چینی سرد، باید ابزارهای استاندارد مدل‌سازی و همچنین ابزارهای بافت، یک ظرف نشاسته ذرت/ برای برای جلوگیری از چسبیدن خمیر چینی به ابزار ها  و مقداری کرم دست یا روغن بچه برای پوشاندن دست‌ها یا ابزارهایتان داشته باشید. برای چسباندن یا به هم پیوستن قطعات ساخته شده لازم است که قسمت اصلی را با مقداری آب خیس کنید.

مدل های ساخته شده از خمیر چینی حداقل به ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن در هوا نیاز دارند. مدل های که ضخیم‌تر از ۶ میلی‌متر هستند ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. هر چی مدل ها ضخیم تر باشند احتمال ترک برداشتن خمیر چینی بیشتر است.

صفر تا صد آموزش صابون سازی:

ساخت قالب سیلیکونی

صابون سازی قدمتی بسیار طولانی در تاریخ ایران دارد و  از دیرباز با استفاده از روش های سنتی صابون ها را برای مصارف مختلف می ساختند اما امروزه ساخت صابون های گیاهی در خانه هم کاری سرگرم کننده است و  هم می تواند یک کسب و کار پر سود باشد. روش های ساخت صابون مشروط بر اینکه دقت کافی به جزئیات داشته باشید و بدانید که چگونه دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید ، بسیار آسان است. درست کردن صابون خانگی واقعاً لذت بخش است، و زمانی که از صابون خانگی کاملاً طبیعی استفاده  کردید، بدون شک احتمال اینکه دوباره به فروشگاه  بروید و صابون های شیمیای را خریداری کنیدبسیار کم است.ساختن صابون در خانه به شما این امکان را می دهد که کنترل کاملی بر فرآیند داشته باشید و دانستن مواد تشکیل دهنده آن به شما، آرامش خاطر را در دنیای مدرن افزودنی های شیمیایی امروزی را هدیه می دهد.

این فرآیند ممکن است در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسد، اما وقتی چند بار این کار را انجام دادید مهارت شما بیشتر می شود. در حقیقت، یادگیری نحوه ساخت صابون خود بسیار ساده است و فقط چند مرحله از ابتدا تا انتها دارد. پس ما را در ادامه همراهی کنید تا شما را با تمامی فوت و فن های صابون سازی آشنا کنیم .

آموزش ساخت اکسسوری های سنگی :

اکسسوری ها نقش بسیار مهمی در تزیین و دکوراسیون منزل و ادارات را ایفا میکند و حالت کامل کننده ی وسایل تزیینی بزرگ و اصلی را دارد. اکسسوری هایی که با پودر سنگ ساخته میشوند به دلیل قابلیت رنگ آمیزی و اجرای تکنیک های مختلف روی آن بسیار جذاب و شیک خواهند بود. اکسسوری های سنگی با استفاده از پودر سنگ در ابتدا به صورت بی رنگ است که شباهت زیادی به گچ دارد ونسبت ترکیب پودر سنگ هنری با آب سه به یک میباشد .یعنی مقدار یک لیوان آب را داخل ظرف تمیزی میریزیم و سه لیوان پودر سنگ به آن اضافه میکنیم و به یک جهت کاملا هم میزنیم. به حدی باید مخلوط را هم بزنیم که لخته های پودر سنگ کامل در آب حل شود. سپس حباب های سطح مایع را با قاشق جدا میکنیم و داخل ظرفی به صورت جدا میریزیم و مایع را با فاصله داخل قالب اکسسوری موردنظر میریزیم.

ساخت قالب سیلیکونی

مزایا اکسسوریهای سنگی:

۱٫بهره وری از حس دلنشین طبیعت به دلیل شباهت به سنگ

۲٫دارای استحکام بالا

۳٫بدون تغییر رنگ، حتی با قرارگیری در معرض نور خورشید

۴٫تمیز کردن آسان و حفظ رنگ

۵٫مصون از هرگونه خط و خش و ساییدگی

۶٫دارای تنوع در طرح و رنگ های بسیار زیاد

۷٫استفاده های کاربردی زیاد

۸٫طرح و شکل منحصر به فرد برای هر اکسسوری

۹٫هدیه ای به یاد ماندنی و زیبا که مشابه آن وجود ندارد

آموزش پتینه کاری

پتینه (Patina) در لغت به معنای کهنگی، زنگار و خوردگی سبز رنگی است که در روی فلز مس ایجاد می‌شود. هنر پتینه یا پتینه‌کاری ، هنری با اصالت ایتالیایی و به معنای به‌کارگیری روش‌هایی برای کهنه کردن اجسام، اشیا هنری و سطوح مختلف است. در پتینه‌کاری به کمک رنگ‌های پوشاننده، تیره کننده، روشن کننده، مات کننده و متریال‌های دیگر به اشیا و سطوح، حالتی کهنه و آنتیک داده می‌شود.

ساخت قالب سیلیکونی

هنر پتینه با اضافه کردن نقوش رنگی اکثراً بدون الگو، کیفیت جدیدی به فضا، دیوار و ظروف می‌بخشد. هر پتینه کاری برای هر جز از کارش روندی مناسب و متفاوت ابداع می‌کند که تا قبل از دیدن کار پایانی، نمی‌توان تصور کاملی از آن داشت. به این روش آزاد در هنر پتینه، مانور روی سطوح می‌گویند.

کاربرد هنر پتینه

دو کاربرد رایج در هنر پتینه وجود دارد؛ یکی از آن‌ها کهنه‌نمایی لوازم جدید برای ایجاد سبکی متفاوت و نشان دادن قدیمی بودن لوازم در دکوراسیون فضاهای داخلی و بیرونی است. کاربرد دوم استفاده از روش‌های پتینه‌کاری به عنوان پوشش هنری روی سطح دیوارها در ساختمان است. در این کاربرد از انواع رنگ‌های روغنی، آکریلیک و پلاستیک و انواع متریال‌ها برای ایجاد بافت و سطوح برجسته استفاده می‌شود.

قالب سیلیکونی یا قالب PVC ؟!

قالب های PVC :

این قالب ها از موادی به نام گرانول های PVC  و روغن DOPساخته می شوند البته ترکیبات دیگری نیز در ساخت این قالب ها استفاده می شود ولی دو ماده اصلی و پایه گرانولPVC   و روغن  DOPاست. هرچقدر میزان روغن بیشتر باشد قالب ها انعطاف پذیرتر و هر چقدر گرانول در ترکیبات بیشتر استفاده شده باشد  باشد قالب ها خشک و محکم تر هستند.اما میزان فرمولاسیون در ترکیب مواد از یه حد نباید بیشتر شود چون احتمال اینکه قالب های ساخته شده کارایی لازم رو نداشته باشند بیشتر می شود.

کاربرد قالب های PVC :

از قالب های PVC برای تولید محصولات گچی و بتنی که ساده هستند و  جزییات یا ظرافت چندانی ندارند استفاده می شود.

طرز استفاده از ورق طلا برای تولیدات پودر سنگ هنری و پلی استری:

برای ایجاد سطوح کاملا براق فلزی مانند روی کار از روش ورق طلا  استفاده میکنیم .برای اینکار میتونید از فویل باند(فولیو)یا ورق توتکالی استفاده کنید که ما ورق توتکالی رو پیشنهاد میکنیم (از ورق توت کاری یا فویل باند در رنگهای مختلف برای آب کاری سطوح  یا دورگیری نقوش استفاده می شود).برای ایجاد حالت چسبندگی روی سطح هم میشه از چسب فویل باند یا اسپری ورق طلا استفاده کنید(سطح مورد نظر را به چسب ورق طلا آغشته می کنیم یا به فاصله ۱۵ سانتیمتری به آن اسپری میزنیم به کل سطح) که پیشنهاد ما اسپری می باشد.ورق توتکالی در رنگ های مسی ،نقره ای وطلایی فروخته میشود.

مرحله ی اول زیرسازی هست که سطح زیرین کار به سلیقه ی خودتون میتونید طلایی یا قهوه ای یا مشکی یا …کنید بعد از خشک شدن رنگ حالا نوبت اسپری ورق طلا میرسه،اسپری رو خیلی خوب تکون بدید بعد روی تمام سطح کار از فاصله ی ۱۵ سانتی بزنید و اجازه ندهید روی کار شره بکند.

میتونید از چسب فولیو که بصورت مایع هست استفاده کنید و با قلم مو روی قسمت هایی که میخواید ورق چسبونده بشه،بزنید)به چسب اجازه بدید حالت خیسی خودش رو از دست بده ولی چسبنده باقی بمونه .معمولا با توجه به مارکی که استفاده میکنید بین یک ۲۰ تا۵۰ دقیقه میتونید زمان بدید تا چسب حالت خیسی از دست بده بصورتی که وقتی مسواک و یا  نوک انگشت روی کار میزنید مسواک یا نکشتتون  کاملا به مدل بچسبد).ورق توتکالی بصورت متری فروخته میشه پس بهتره برای استفاده ی راحت تر اونو به قطعات قطعات کوچکتری تقسیم کنید.

خرید قالب سیلیکونی :

برای خرید قالب و مولدهای سیلیکونی در سایت هنرکده نیوشا باید وارد دسته قالب و مولدهای سیلیکونی بشوید. برای شستن قالب های سیلیکونی پس از خارج نمودن مواد،قالب هارا با اب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی پر کرده و کمی بخیسانید تا ذرات(مواد غذایی،صابون،رزین،پودرسنگ و..)به راحتی از ان جدا شود.سپس به وسیله اسکاج کف و دیواره های آنرا پاک نمایید و بعد از شست و شوخشک کنید.درصورتی که بعد از خشک شدن باز هم اثراتی از باقی مانده مواد مشاهده کردید دوباره با دستمال مرطوب درون آنرا تمیز کنید.بعد از تمیز شدن قالب ها را خشک کنید تا اثری ازمواد و لکه آب بر روی آنها نماند.هرچه شما بهتر از قالبها نگه داری کنید طول عمر آنها افزایش پیدا میکند

ساخت قالب سیلیکونی

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش ساخت قالب سیلیکونی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش اخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم تزئینی و قالبهای سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را می آموزید.

تمام نکات و روش های لازم را برای ساخت و تولید این وسایل را می آموزید و تبدیل به فرد بسیار حرفه ای و خلاق می شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی،تابلوی دکوراتیو و.. می توانید طرح های جدیدی براساس علایق خود بسازید (میتوانید قالب سیلیکون هر چیزی را بسازید و بعد از آن در طرح ها و وسایل تزئینی خود استفاده کنید).انواع لوازم تزئینی مانند جاکلیدی،دیوارکوب،تابلوی دکوراتیو،انواع استندها و انواع گیفت های مراسمات و..که ساخته شده اند با پودر سنگ ترک و قالبهای سیلیکونی بخاطر خاص و شیک بودن و همچنین قیمت مناسبی که این محصولات نسبت به سایر لوازم تزئینی مانند رزین و… دارند میتواند شما را به درآمدهای بسیار بالا برساند اگر به صورت حرفه ای ساخت این وسایل را آموزش دیده باشید./۲۷۵۹۰۷

منبع: سایت آموزشی هنرکده نیوشا

نظرات