امسال سال نهنگ است یا اژدها +‌بلخره سال ۱۴۰۳ سال اژدها است یا نهنگ؟

0

سال ۱۴۰۳ سال اژدها است یا نهنگ؟ بلاخره امسال سال نهنگ است یا اژدها و ماجرا چگونه است؟ در ادامه کامل بخوانید:

امسال سال نهنگ است یا اژدها +‌بلخره سال 1403 سال اژدها است یا نهنگ؟

امسال سال نهنگ است یا اژدها +‌بلخره سال ۱۴۰۳ سال اژدها است یا نهنگ؟

حرف تازه- طبق تقویم چینی، سال اژدها همان سال نهنگ است زیرا در ایران نیز گاهی سال نهنگ می نامند و گاهی سال اژدها. اما منجمان چینی در برخی از سالها به حیوان دیگری معتقد هستند و جای پلنگ، ببر و جای خرگوش، گربه، به جای گوسفند، بز و به جای مرغ از خروس و در نهایت به جای نهنگ به اژدها باور دارند. به همین دلیل سال ۲۰۲۴ و ۱۴۰۳ در نزد چینی ها، سال اژدها می باشد.

بر اساس عقیده قدیمی ها، هر سال حیوانی مامور است تا زمین را بر دوش بگیرد و آن را حمل کند . این حیوانات عبارت بودند از : موش
،گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب ، گوسفند ، میمون، مرغ، سگ ،خوک که امسال اژدها به جای نهنگ نماد سال شده است.

سال نهنگ يا سال اژدها

منجمان چینی سال اژدها را سالی خوب می‌دانند. سال درخشش‌های بی‌نظیر، سال نمایش‌ها و تظاهرات خیابانی، سال پیروزیها (یا شکست‌های) تماشایی باید مواظب بود که دراین آتش نسوزید! معتقدند که امسال سال موفقیت‌های چشمگیر سیاسی و یا هر زمینه دیگری است. اما ممکن است این موفقیت‌ها نوعی ظاهرسازی باشد.
اگر درین سال صاحب فرزندی بشوید. کار زیادی نیاز نیست برای او انجام دهید چون خودش راه زندگی را پیدا خواهد کرد. ولی اگر تولدش در یک روز طوفانی باشد باید خیلی مراقب او باشید.

در اژدها نیروی زیست و سلامت کامل به حد وفور وجود دارد تا لحظه مرگ نیز این سلامت را حفظ می‌کند او از پستی و دورویی دور است، در صداقت بسیار بی‌پیرایه و ساده عمل می‌کند اما زیاد هم معصوم و بیگناه نیست. زود فریب می‌خورد ولی این شهامت را دارد که اشتباهش را بپذیرد.

اژدها یک کمال گرای به معنی واقعی است چیزی اگر بخواهد بهترین نوع آن است. به همین جهت از دیگران توقع بسیار دارد. دلایلی که ارائه می‌دهد معمولاً غیرقابل قبول است. ولی در مقابل در برآوردن توقعات دیگران بسیار کوشاست.
تند مزاج، عصبانی و یک دنده است. زبانش قبل از فکر کردن به کار می‌افتد ولی نصایحش موثر میباشد مردم به او علاقه‌مند هستند و به حرفهای او گوش می‌دهند و نفوذ فکری اژدها برآنها غیر قابل انکار است اژدها بسیار مغرور است. خیلی زود خویشتن داریش را از دست می‌دهد. او با استعداد ، باهوش، محکم، با اراده و بخشنده است هیچگاه محتاج کسی نخواهد شد.
و در هر کاری که پیش بگیرد بسیار خوب آن را انجام می‌دهد و موفق خواهد بود، به نظر می‌رسد که او انجام هر کاری را می‌بیند.

نهنگ چگونه سالیست

اژدها(نهنگ): شما مثل يك ماهي در اقيانوس شناور هستيد. امسال سال شماست و بسيار به شما خوش خواهد گذشت. در سال اژدها باآدمهاي خيره كننده‌تر و افسونگرتر از ديگر سال‌ها روبه‌رو مي‌شويد. دربين متولدين سال اژدها تعداد زيادي هنرپيشگان معروف قديمي را مي‌توان نام برد.
سارا برنارد، راشل، ماري پيكفورد، به علاوه افرادي كه موفقيت را با زحمت به دست آورده‌اند چون سالوادر دالي، فرويد، ادموند روستان، ادوارد هيث،‌هارولد ويلسون و ژاندارك…
هميشه بايد براي پيدا كردن متولدين سال اژدها درتاريخ به دنبال افرادي بگرديد كه از بقيه پرسروصداترند و بيشتر اهل مبالغه…
عيسي مسيح را در بين متولدين اژدها مي‌نويسند ولي از آن جا كه دقيقاً سال تولد مسيح مشخص نيست و مأخذ سال ميلادي بعدها با محاسباتي كه ممكن است در آن اشتباه هم باشد انجام گرفته اختلاف روحيات مسيح با آن چه از اژدها مي‌دانيم نيز براين ترديد صحه مي‌گذارد.
از متولدين مشهور ديگر مي‌توان از ژان ژاك روسو، بارباراكاتلند، برنارد شاو، دانتون، مارشال تيتو، سنت برنادت، ناپلئون سوم و مارشال پتن نام برد.

نظرات