روش نصب برنامه در تلویزیون ال جی (آموزش کامل و کاربردی)

0

در عصر فناوری هوشمند، تلویزیون‌ها دیگر محدود به نمایش کانال‌های داخلی یا ماهواره‌ای نیستند. امروزه اندروید و سایر سیستم‌عامل‌ها به تلویزیون‌های هوشمند نیز راه یافته‌اند. بنابراین می‌توان به نصب انواع برنامه‌ها روی تلویزیون‌ها ازجمله ال جی پرداخت. با این حال، روش نصب برنامه در تلویزیون ال جی نیاز به آموزش کامل و کاربردی دارد.

 روش نصب برنامه در تلویزیون ال جی

معرفی تلویزیون‌های هوشمند ال جی و سیستم عامل webOS

تلویزیون‌های هوشمند ال جی دارای سیستم عاملی هستند که به عنوان webOS شناخته می‌شود. این پلتفرم بصری امکان پخش انواع گزینه‌های سرگرمی مانند سرویس‌های پخش فیلم و سریال، برنامه‌ها و تلویزیون زنده را ارائه می‌دهد.

سیستم عامل webOS عمدتا در تلویزیون‌های هوشمند استفاده می‌شود. این پلتفرم توسط.Inc،Palm توسعه یافت و بعدا توسط Hewlett-Packard (HP) خریداری شد. متعاقبا LG Electronics در سال ۲۰۱۳ امتیاز آن را خریداری کرد. ال جی با به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای منظم به اصلاح سیستم عامل webOS ادامه می‌دهد تا کاربران به آخرین فناوری‌ها دسترسی داشته باشند.

مزایای نصب برنامه در تلویزیون ال جی

با نصب برنامه در تلویزیون ال جی می‌توان عملکرد و گزینه‌های سرگرمی آن را گسترش داد و تجربه تماشای لذت‌بخش‌تری را برای کاربران فراهم کرد. به طور کلی، مهم‌ترین مزایای نصب انواع برنامه‌ها در تلویزیون ال جی به شرح زیر هستند.

  • دسترسی به طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سرگرمی فراتر از کانال‌های تلویزیونی سنتی
  • دسترسی راحت به سرویس‌های پخش، برنامه‌های بازی، برنامه‌های آموزشی و موارد دیگر
  • شخصی‌سازی تجربه تلویزیون با توجه به ترجیحات فردی
  • به‌روزرسانی منظم برنامه‌های نصب‌شده برای بهبود ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها

آموزش نصب برنامه در تلویزیون ال جی

محدودیت‌های نصب برنامه در تلویزیون ال جی

اگرچه نصب برنامه در تلویزیون ال جی مزایای بسیار زیادی دارد، اما با محدودیت‌ها و معایبی نیز همراه است. از مهم‌ترین معایب و محدودیت‌های نصب انواع برنامه در تلویزیون‌های ال جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فضای ذخیره‌سازی محدود در تلویزیون
  • پتانسیل عملکرد کندتر یا با تاخیر تلویزیون
  • وابستگی به اتصال به اینترنت برای عملکرد برنامه‌ها
  • مشکلات سازگاری سیستم عامل تلویزیون با برخی برنامه‌های خاص
  • خطرات امنیتی و ویروسی مرتبط با نصب برنامه‌ها از منابع نامعتبر

اگر تلویزیون ال جی شما پس از نصب یک برنامه خاص با مشکل روبرو شد، می‌توانید از خدمات تعمیر تلویزیون در منزل استفاده کنید.

معرفی فروشگاه LG Content Store

فروشگاه محتوای ال جی (LG Content Store) یک بازار دیجیتال است. کاربران در این بازار آنلاین می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، بازی‌ها و سایر محتواهای دیجیتال را مستقیما روی تلویزیون‌های هوشمند ال جی خود دانلود و نصب کنند. فروشگاه محتوای ال جی یک رابط بصری راحت و شخصی شده دارد که دسترسی به انواع برنامه‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.

روش های نصب برنامه های اندرویدی در تلویزیون ال جی

نحوه اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

برای نصب برنامه در تلویزیون ال جی و سپس کار با آن‌ها، نیازمند اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت هستید. اکثر تلویزیون‌های مدرن ال جی دارای اتصال وای فای و پورت اترنت داخلی هستند. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما یکی از این گزینه‌ها را دارد. سپس به منوی تنظیمات در تلویزیون ال جی خود بروید. در آنجا به دنبال گزینه شبکه بگردید تا اتصال اینترنت خود را پیکربندی کنید.

اگر از کابل اترنت برای اتصال تلویزیون خود به اینترنت استفاده می‌کنید، گزینه Wired را انتخاب فرمایید. اما در صورت استفاده از اتصال وای فای باید گزینه Wireless را انتخاب کنید. سپس تلویزیون ال جی شما شبکه‌های Wi-Fi موجود را اسکن می‌کند. شبکه Wi-Fi خود را از لیست انتخاب فرمایید و در صورت درخواست، رمز عبور را وارد کنید.

هنگامی که اتصال برقرار شد، تلویزیون ال جی شما باید پیام تاییدی را نشان دهد که به اینترنت متصل است. سپس می‌توانید با دسترسی به هر برنامه یا ویژگی مبتنی بر اینترنت در تلویزیون ال جی خود مانند مرورگر وب یا سرویس‌های پخش مانند فیلیمو یا نماوا، اتصال اینترنت را آزمایش کنید.

آموزش گام به گام نصب برنامه

نصب برنامه در تلویزیون ال جی به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در ادامه، به آموزش گام به گام نصب برنامه با امن‌ترین روش‌ها در تلویزیون‌های هوشمند ال جی می‌پردازیم.

نصب برنامه از طریق LG Content Store

برای نصب برنامه‌ها از طریق فروشگاه محتوای ال جی (LG Content Store) ابتدا این برنامه را در تلویزیون خود باز کنید. سپس می‌توانید برنامه مورد نظر خود را با وارد کردن نام آن در قسمت جستجو پیدا کنید. حالا با استفاده از ریموت کنترل، برنامه مورد نظر خود را انتخاب فرمایید.

حالا وارد بخش جزئیات برنامه خواهید شد و با فشردن دکمه نصب می‌توانید آن را دانلود کنید و به شکل خودکار روی تلـویزیون ال جی خود نصب کنید.‌ برنامه نصب‌شده، روی صفحه اصلی تلـویزیون یا منوی آن قابل دسترسی خواهد بود.

آموزش نصب برنامه اندروید روی تلویزیون ال جی

نصب برنامه از طریق فایل APK

به طور پیش‌فرض، تلویزیون‌های ال جی اجازه نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس را نمی‌دهند. برای فعال کردن این گزینه به مسیر Settings > All Settings > Security & Restrictions > Unknown Sources بروید و آن را روشن کنید.

سپس فایل APK برنامه مورد نظر خود را در رایانه، مرورگر تلویزیون هوشمند یا دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید. حتما آن را از یک منبع معتبر دانلود کنید. حالا فایل APK دانلود شده را به تلویزیون هوشمند خود انتقال دهید. می‌توانید این کار را از طریق اتصال وای فای یا فلش USB انجام دهید.

سپس با استفاده از ریموت کنترل به برنامه فایل‌های من یا مدیر فایل تلـویزیون ال جی خود بروید. اگر فایل را مستقیماً دانلود کرده‌اید، آن را در بخش دانلودها پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت می‌توانید از درایو usb به آن دسترسی پیدا کنید. فایل apk را انتخاب کنید و گزینه نصب آن را بزنید.

معرفی روش‌های جانبی برای نصب برنامه

به غیر از دو روش فوق، روش‌های دیگری هم برای نصب برنامه در تلـویزیون ال جی وجود دارد. مثلا در برخی مدل‌ها می‌توانید برنامه را از طریق یک دستگاه خارجی مانند کنسول بازی نصب کنید. همچنین تلـویزیون ال جی شما ممکن است از قابلیت screen mirroring یا casting پشتیبانی کند. در این صورت می‌توانید از طریق وصل كردن گوشی به تلويزيون ال جی اقدام کنید.

برخی از تلویزیون‌های ال جی از روش بارگذاری جانبی از طریق حالت توسعه‌دهنده نیز پشتیبانی می‌کنند. اما این روش پیشرفته است و ممکن است ضمانت تلویزیون شما را باطل کند. درنهایت، فراموش نکنید که نصب برنامه‌ها فقط باید از طریق منابع معتبر صورت گیرد.

مدیریت برنامه‌های نصب شده

مدیریت برنامه‌های نصب‌شده در تلـویزیون ال جی فرآیند ساده‌ای است. کافی است با فشار دادن دکمه Home روی کنترل از راه دور، به صفحه اصلی تلـویزیون ال جی بروید. از آنجا، تب «برنامه‌های من» را انتخاب کنید. با این کار همه برنامه‌های نصب شده روی تلویزیون خود را مشاهده خواهید کرد.

برای جابجایی یا حذف برنامه‌ها، دکمه OK روی کنترل از راه دور را فشار دهید و نگه دارید. سپس از منوی ظاهر شده، اقدام مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ترتیب برنامه‌های خود را مجددا مرتب کنید. مطالعه مقالات کاربردی تلویزیون در این زمینه بسیار راهگشا است.

بهترین روش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی

جمع بندی

نصب برنامه در تلـویزیون ال جی یک روش عالی برای گسترش گزینه‌های سرگرمی است. با این حال، همه برنامه‌های قابل نصب بر روی گوشی یا تبلت را نمی‌توان روی تلویزیون نصب کرد. همچنین برخی از آن‌ها با سیستم عامل تلویزیون سازگاری ندارند و با مشکل اجرا می‌شوند. اما نسخه‌های تحت سیستم عامل webOS از برنامه‌ها را می‌توان به‌خوبی در تلـویزیون ال جی نصب و استفاده کرد.

سوالات متداول

  1. چه نوع برنامه‌هایی را می‌توان روی تلویزیون ال جی نصب کرد؟

فقط برنامه‌هایی قابلیت نصب روی تلویزیون ال جی را دارند که نسخه webOS باشند.

  1. بهترین روش برای نصب برنامه روی تلویزیون ال جی کدام است؟

بهترین روش برای نصب برنامه روی تلویزیون ال جی، از طریق LG content store است./۲۷۲۴۳۷

نظرات