زمان توزیع و نحوه تهیه اسکناس نو برای عید نوروز ۹۸

0

زمان توزیع و نحوه تهیه اسکناس نو برای عید نوروز ۹۸

مسعود خاتونی، عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران اظهار کرد: امسال هم طبق روال گذشته شعب بانک ملی برای ارائه اسکناس جدید اعلام آمادگی کرده اند، با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است از ۲۰ اسفند متقاضیان می توانند به شعب مشخص شده مراجعه و اسکناس نو دریافت کنند.

اسکناس نو

وی افزود: هیچ مشکلی برای تامین اسکناس جدید برای سال نو نداریم. همچنین عموم مردم می توانند برای تهیه انواع کارت هدیه های نوروزی و مناسبتی به بانک ها مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

آغاز توزیع اسکناس‌های نو از ۲۰ اسفندماه

خاتونی در واکنش به شایعه کمبود فناوری انتشار کارت های اعتباری بانکی گفت: هیچ مشکلی برای تولید کارت های هدیه وجود ندارد زیرا این فناوری که شامل مگنت های مغناطیسی است در گذشته به صورت واردات تامین می شد اما تقریبا مدت کوتاهی است که نخبگان و دانشجویان ملی به تولید این قطعه دست یافتند.

عضو هیئت مذیره بانک ملی ابراز کرد: هفته گذشته طبق جلسه ای که با مدیران بانک مرکزی برگزار شد خواستار افزایش مدت انقضای کارت های عابر بانک شدیم و دلیل این موضوع ماندگاری بالای این کارت است که در نهایت بانک مرکزی در بخشنامه ای با این موضوع موافقت کرده و مدت زمان انقضای کارت ها به ۵ سال افزایش خواهد یافت اما به این منظور نیست که در صدور کارت مشکلی داریم بلکه به دنبال استفاده درست و صحیح از این فناوری ها هستیم.

وی افزود: بانک های عامل در کشور برای استقبال از نوروز تمهیدات ویژه ای را برای استقبال از مشتریان خواهند داشت که یکی از این اقدامات افزایش سقف برداشت از خودپرداز هاست، در ایام عید عموم مردم می توانند به میزان ۵ میلیون ریال از خودپردازها برداشت داشته باشند. مواردی از قبیل بروزرسانی سیستم عامل های ATM ها هم یکی از موارد برای ارائه خدمات بیشتر به عموم مردم در روزهای پر ترافیک سال است.

خاتونی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعه دریافت کارت عابر بانک پس از ضبط آن گفت: اخیرا در فضای مجازی خبری مبنی بر این که افراد می توانند کارت خود را پس از ضبط با فشردن دکمه انصراف و صفر دریافت کنند در فضای مجازی منتشر می شود که به نظر می رسد شوخی خنده داری باشد زیرا زمانی که کارت عابر بانک توسط دستگاه ضبط می شود از قسمت ورودی کارت خارج و توانایی و قابلیت بازگشت به این ورودی را ندارد.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و کاهش هزینه های شعب گفت: باید به سمت مشتری محور شدن بانک ها حرکت کنیم، تکنولوژی یکی از عوامل پیشرفت در نظام بانکی است که خوشبختانه در این موضوع از کشورهای منطقه عقب نیستیم بلکه حتی در دنیا هم رتبه های خوبی را کسب کرده ایم.

نظرات