چگونه استوری های زیبا بسازیم؟

0

امروزه شاهد رشد چشمگیر استفاده از اینستاگرام هستیم که استوری یکی از بهترین آپشن‌های این پلتفرم برای ارتباط با مخاطب و اشتراک محتوا است. استوری‌ها امکان بسیار خوبی برای داستان‌گویی، به اشتراک گذاشتن لحظات زندگی، خاطرات و تجربیات هستند؛ اما کلید موفقیت در استوری، جذابیت بصری و محتوایی آن است. مخاطبان همیشه به دنبال محتواهای کیفی، جذاب و الهام‌بخش هستند. بنابراین اگر می‌خواهید استوری‌های موفقی داشته باشید، باید نکات و تکنیک‌های خاصی را بدانید تا بتوانید محتواهای زیبا و حرفه‌ای تولید کنید. در ادامه یاد می‌گیریم که چگونه استوری‌های زیبا بسازیم پس با ما همراه باشید.

چهار فرد در حال استفاده از گوشی موبایل با تصویر لوگوی اینستاگرام در پس‌زمینه

امروزه شاهد رشد چشمگیر استفاده از اینستاگرام هستیم که استوری یکی از بهترین آپشن‌های این پلتفرم برای ارتباط با مخاطب و اشتراک محتوا است. استوری‌ها امکان بسیار خوبی برای داستان‌گویی، به اشتراک گذاشتن لحظات زندگی، خاطرات و تجربیات هستند؛ اما کلید موفقیت در استوری، جذابیت بصری و محتوایی آن است. مخاطبان همیشه به دنبال محتواهای کیفی، جذاب و الهام‌بخش هستند. بنابراین اگر می‌خواهید استوری‌های موفقی داشته باشید، باید نکات و تکنیک‌های خاصی را بدانید تا بتوانید محتواهای زیبا و حرفه‌ای تولید کنید. در ادامه یاد می‌گیریم که چگونه استوری‌های زیبا بسازیم پس با ما همراه باشید.

اصول اولیه ساخت استوری‌های زیبا در اینستاگرام

برای اینکه متوجه شویم چگونه استوری‌های زیبا بسازیم، چند نکته مهم وجود دارد.

  • اول از همه باید موضوع و محتوای استوری خود را به درستی انتخاب کنید. سعی کنید موضوعی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما جذاب و دوست‌داشتنی باشد؛ مثلاً اگر صفحه شما درباره سفر و گردشگری است، استوری‌هایی درباره مقاصد سفر و تجربیاتی درباره سفر بسازید.
  • همچنین سعی کنید استوری‌ها را به صورت داستان‌گونه و با توالی منطقی طراحی کنید. مثلاً از لحظه حرکت به سمت مقصد شروع کنید، بعد مراحل سفر را نشان دهید، در پایان هم مسیر برگشت را به استوری‌های خود اضافه کنید. این کار باعث می‌شود مخاطب بهتر درگیر داستان شود.
  • سعی کنید از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و جذاب استفاده کنید. به طراحی و زیباسازی تصاویر توجه کنید. مثلاً از فیلترها و افکت‌های زیبا استفاده کنید. ویدیوها هم باید کوتاه، جذاب و با کیفیت بالا باشند.

رعایت این نکات باعث می‌شود استوری‌های شما حس و حال بهتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری جذب کند. البته خلاقیت خودتان هم بسیار مهم است، پس سعی کنید ایده‌های خلاقانه‌ای برای استوری‌ها داشته باشید. مطمئنا با استفاده از این راهکارها می‌توانیم متوجه شویم که چگونه استوری‌های زیبا بسازیم تا بهترین نتیجه ممکن را از آن بگیریم.

استفاده از فیلترها و افکت‌ها در استوری اینستاگرام

استفاده از فیلترها و افکت‌های مناسب می‌تواند باعث زیباتر شدن استوری‌های اینستاگرام شود و توجه بیشتری را از مخاطب جلب کند. در ابتدا باید انتخاب‌های مناسبی برای استفاده از فیلتر داشت و آن‌ها را با در نظر گرفتن مخاطبان و سبک استوری انتخاب کرد. بهتر است از فیلترهایی استفاده شود که همخوانی بیشتری با موضوع استوری داشته باشد و کیفیت تصاویر را کاهش ندهد. در واقع همیشه قبل از اعمال نهایی یک فیلتر یا افکت، باید تاثیر آن روی کیفیت تصویر را بررسی کنیم تا بدانیم چگونه استوری‌های زیبا بسازیم.

گاهی اوقات یک فیلتر ممکن است باعث افت کیفیت تصویر شود. سعی کنید فیلترهایی را انتخاب کنید که تصاویر را به صورت طبیعی‌تر نشان دهد و از افراط در استفاده از فیلترهایی که تصاویر را بیش از حد تغییر می‌دهند، بپرهیزید. تشخیص زمان مناسب برای استفاده یا عدم استفاده از فیلتر هم مهم است؛ مثلاً در صحنه‌های طبیعی و بکر نیازی به فیلتر نیست و می‌توان از افکت تصویر استفاده کرد. به طور کلی، با تناسب انتخاب فیلترها و افکت‌ها با محتوای تصویری استوری و رعایت حد مطلوب استفاده از آن‌ها، می‌توان تأثیر مثبت قابل توجهی روی جذابیت بصری و تعامل بیشتر مخاطبان با استوری ایجاد کرد.

چگونگی ترکیب تصاویر و متن در استوری برای جذب مخاطب

طرحی گرافیکی از صفحه موبایل فردی که در حال تهیه پست و استوری اینستاگرام است

چگونه استوری‌های زیبا بسازیم؟ برای پاسخ دقیق به این سوال، ترکیب درست تصاویر و متن بسیار حائز اهمیت است. در ابتدا این نکته مهم است که تصاویر باید حامل پیام اصلی استوری باشند. بنابراین سعی کنید تصاویرتان جذاب، با کیفیت و البته مرتبط با موضوع باشد. متن‌ها باید نقش تکمیلی و تشریح‌کننده داشته باشند؛ نه اینکه خود، محتوای اصلی باشند. پس سعی کنید متون را کوتاه، خلاصه و صرفاً توضیح‌دهنده تصاویر بگنجانید. از طرفی ترکیب خوبی از تصاویر و متون داشته باشید. یعنی سعی کنید بیشتر از ۳ الی ۴ تصویر پشت سر هم بدون متن قرار ندهید و همچنین بیشتر از ۲ الی ۳ متن طولانی پشت سرهم بدون تصویر نگذارید.

این کار باعث ملالت مخاطب می‌شود. پس سعی کنید مرتباً بین تصاویر و متون رفت‌و‌آمد داشته باشید تا جذابیت بیشتری داشته باشد. در مجموع باید به نقش تصویر به عنوان عنصر اصلی جلب‌کننده توجه و متن به عنوان عنصر تکمیل‌کننده و تشریح‌گر توجه کنیم و سعی در تعادل بین آن‌ها در کل استوری داشته باشیم. به این ترتیب مخاطب بهتری خواهیم داشت و یاد می‌گیریم که چگونه استوری‌های زیبا بسازیم. با توجه به اینکه این کارها نیاز به تخصص بالایی دارد، شما می‌توانید به دنبال استخدام ادمین باشید تا همه این کارها را برای صفحه شما انجام دهد.

تکنیک‌های عکاسی برای استوری‌های حرفه‌ای

برای ثبت عکس‌های حرفه‌ای و جذاب برای استوری اینستاگرام، رعایت چند نکته و تکنیک مهم عکاسی ضروری است.

  • اول از همه سعی کنید همیشه دوربین خود را در حالت دستی قرار دهید تا بتوانید تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم را به صورت دلخواه تغییر دهید. با این کار می‌توانید عمق میدان تصویر را کنترل کنید.
  • همچنین برای ثبت صحنه‌های پر حرکت از سرعت شاتر بالا و برای صحنه‌های ساکن از سرعت پایین استفاده نمایید. با رعایت مرتب این موارد خواهیم دانست که چگونه استوری‌های زیبا بسازیم و آن را به صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهیم داد.
  • نورپردازی نقش مهمی در زیبایی عکس دارد. سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید، البته استفاده خلاقانه از نور مصنوعی همچون فلش و چراغ قوه هم می‌تواند جذاب باشد. زاویه نوردهی را طوری تنظیم کنید که باعث ایجاد سایه‌روشن‌های زیبا و برجسته کردن جزئیات شود. البته رعایت تکنیک‌های طراحی صحنه، انتخاب زاویه مناسب و قرار دادن درست عناصر در کادر هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

با رعایت این موارد می‌توانیم عکس‌هایی حرفه‌ای و جذاب برای استوری‌هایمان ثبت کنیم. در نتیجه جواب سوال چگونه استوری‌های زیبا بسازیم را هم دریافت خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل بازخورد استوری‌ها برای بهبود محتوا

فردی در حال استفاده از گوشی و چک کردن آن

تجزیه و تحلیل بازخوردهای دریافتی از مخاطبان درباره استوری‌ها بسیار حائز اهمیت است تا بدانیم چگونه استوری‌های زیبا بسازیم. ابتدا باید درگاه‌های دریافت بازخورد مناسبی مثل بخش کامنت‌ها، پیام‌های خصوصی یا ابزارهایی مانند «پرسش و پاسخ» در استوری‌ها قرار داد تا مخاطبان نظرات خود را بیان کنند. سپس باید بازخوردها را به دقت مطالعه کرد. موارد مثبت و منفی را جداسازی نمود. مشخص کرد کدام بخش‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به کدام یک کمتر توجه  شده است. بعد با تحلیل آماری این داده‌ها می‌توان الگوهایی برای اصلاح و بهبود محتوا پیدا کرد.

مثلاً اگر بخش زیادی از بازخوردها منفی و در رابطه با کیفیت پایین تصاویر باشد، باید روی بهبود کیفیت تصاویر تمرکز کرد. یا اگر یک بخش خاصی از استوری، بازدید بالاتری داشته باشد، می‌توان در استوری‌های بعدی بیشتر روی آن موضوع تمرکز نمود. با بررسی دقیق بازخوردها می‌توان نیازها و خواسته‌های مخاطب را شناخت و محتوا را متناسب با آن ارتقا داد.

در آخر باید بگوییم که برای ساخت استوری‌های زیبا و جذاب، باید از موضوعات خلاقانه و دوست‌داشتنی استفاده کنید و داستان‌گویی خوبی داشته باشید. همچنین باید از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، زیبا و حرفه‌ای بهره بگیرید و فیلترها و افکت‌های جذاب و مرتبط به‌کار ببرید تا معجزه آن را با چشمان خود ببینید. برای گرفتن نتیجه بهتر بازخورد مخاطبان را بررسی کنید و محتوا را مدام بهینه کنید. با این کار استوری‌های شما موفق‌تر خواهد بود و نتیجه پایانی لذت‌بخشی در انتظار شما خواهد بود. حال که می‌دانیم چگونه استوری‌های زیبا بسازیم، بهتر است که از این فرصت برای رشد کسب‌وکار خود در فضای اینستاگرام استفاده کنیم./۲۷۰۴۲۲

نظرات