بیوگرافی محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان +سوابق و عکس های جدید

0

بیوگرافی محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان +سوابق و عکس های جدید

محرم نویدکیا کیست

محرم نویدکیا متولد ۱۰ آذر ۱۳۶۱ در اصفهان بازیکن پبشین فوتبال و سرمربی فعلی مس رفسنجان است. نویدکیا در حال حاضر ۴۱ سال سن دارد و از بهمن ماه ۱۴۰۲ به عنوان سرمربی مس رفسنجان در لیگ برتر فوتبال ایران مشغول فعالیت است. حذف استقلال در اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط مس رفسنجان در اسفند ماه ۱۴۰۲ از جمله خبرهای داغ نویدکیا می باشد. ادامه بیوگرافی محرم نویدکیا و زندگی خصوصی و حرفه ای وی را می خوانید.

بیوگرافی محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان و همسرش +سوابق و عکس های جدید

بیوگرافی محرم نویدکیا

محرم نویدکیا بازیکن پبشین فوتبال و مربی فعلی مس رفسنجان متولد ۱۰ آذر ۱۳۶۱ در اصفهان است. نوید کیا دارای قد ۱٫۸۲ متر بوده و سال ها به عنوان هافبک در لیگ برتر فوتبال ایران برای تیم ملى و باشگاه‌هاى سپاهان اصفهان و بوخوم آلمان بازی کرده است. او مدتی نیز سرمربى باشگاه سپاهان بوده است.

محرم نویدکیا کیست

اطلاعات باشگاهی

محرم نوبدکیا فوتبالیست حرفه ای ایرانی است که سال ها در فوتبال ایران کار کرده است. او در تیم های سپاهان و بوخوم و امید ایران و تیم ملی ایران بازی کرده است.

شروع فوتبال

نویدکیا در سال ۱۳۷۷ توسط مهدی مناجاتی به تیم بزرگسالان سپاهان آمد و در نیم فصل دوم ۱۳۷۹، حمید ندیمیان برای اولین بار او را در ترکیب فیکس تیم قرار داد.

در سال ۱۳۸۱ پس از قهرمانی تیم‌ملی امید در بازی‌های آسیایی که نویدکیا در ترکیب آن فیکس بازی می‌کرد و بازگشتش از بوسان با وجود اینکه از همه هم‌تیمی‌هایش جوان‌تر بود، با پیشنهاد آرمناک پطروسیان، لئون استپانیان و مجید بصیرت و با رضایت فرهاد کاظمی بازوبند کاپیتانی تیم به عنوان هدیه به او داده شد.

سوابق

آقای نویدکیا فوتبال را از ۷۵ با بازی در سپاهان آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۳ در سپاهان اصفهان بازی کرده و در ۱۰۶ بازی توانست ۱۸ گل به ثمر برساند. محرم نویدکیا بازیکن سابق تیم ملى و باشگاه‌هاى سپاهان اصفهان و بوخوم آلمان و سرمربى سابق باشگاه سپاهان
می باشد.

او به عنوان کاپیتان سپاهان پنج بار در لیگ‌های برتر دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم جام قهرمانی را بالای سر برده و در لیگ هفتم با این تیم به نایب قهرمانی رسیده است تا عنوان پرافتخارترین بازیکن و کاپیتان لیگ برتر را از آن خود کند.

نویدکیا به همراه سپاهان چهار بار در جام‌های حذفی هفدهم، نوزدهم، بیستم و بیست و ششم قهرمانی را تجربه کرده است. محرم با سپاهان به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ رسید و موفق شد در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ به همراه این تیم حضور داشته باشد

محرم نویدکیا، از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ در تیم بوخوم آلمان بازی کرده است. او در ۱۰ بازی نتوانست گلی به ثمر برساند.

ازدواج و همسر محرم نویدکیا

عکس همسر محرم نویدکیا و فرزندانش

محرم نویدکیا سال ها پیش ازدواج کرده و متاهل می باشد. او برای اول در سال ۹۰ ازدواج کرد اما این ازدواج به جدایی ختم شد. وی برای دوم در سال ۹۲ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند می باشد.

محرم نوید کیا، برای بار دوم در اسفند ۱۴۰۲ پدر شد و فرزندش به دنیا امد. نویدکیا در آستانه دیدار تیمش مقابل استقلال تهران با اتفاق ویژه و مبارکی روبه‌رو شد. سرمربی مسی‌ها در حالی که شب گذشته در اردوی تیمش در استان کرمان حضور داشت، پدر شد. نویدکیا در شرایطی دیشب تولد فرزند خود را جشن گرفت که کنار خانواده‌اش در تهران حضور نداشت و به‌خاطر بازی مس مقابل استقلال در کرمان به‌سر می‌برد.

سوابق محرم نویدکیا

سوابق محرم نویدکیا در تیم ملی

ایشان از سال ۱۳۸۰ برای بازی در تیم امید ایران دعوت شد. وی تا سال ۸۲ عضو تیم امید ایران بوده و سپس به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. نویدکیا به دلیل وضعیت جسمی و مشکل مصدومیتش نتوانست همچون عملکرد باشگاهی‌اش در تیم‌ملی بدرخشد. اما در همان مدت کوتاه، حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و قهرمانی با تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی را تجربه کرد.

او اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را مقابل اردن در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۸۱ و در مسابقات غرب آسیا ۲۰۰۲ به انجام رساند.

وی یک گل ملی در بازی مقابل تیم کره شمالی در کارنامهٔ خود دارد.

دوران مربیگری

محرم نویدکیا بعذد از خداحافظی از فوتبال وارد عرصه مربیگری شد. او در سال ۹۴ سرمربی سپاهان شد و سپس در بهمن ماه ۱۴۰۲ هدایت مس رفسنجان را بر عهده گرفت.

محرم نویدکیا سرمربى مس رفسنجان کیست

محرم نویدکیا سرمربى مس رفسنجان کیست

محرم نویدکیا در بهمن ماه ۱۴۰۲ به‌عنوان سرمربى جدید تیم فوتبال مس رفسنجان در نیم فصل دوم رقابت‌هاى فوتبال باشگاهى ایران انتخاب شد و با امضاى قرارداد رسمى هدایت این تیم را در ادامه رقابت‌هاى لیگ برتر و جام حذفى بر عهده مى‌گیرد.

نویدکیا در دوران ملی موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ و برنز مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ را به گردن آویزد. نویدکیا دو بار در سال‌های ۸۲–۱۳۸۱ و ۹۲–۱۳۹۱ عنوان بازیکن سال فوتبال ایران را از آن خود کرد تا اسطورهٔ فوتبال اصفهان لقب گیرد.

وی پس از حدود دو دهه فعالیت در تیم‌های ملی و به‌عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان سپاهان اصفهان که در ایران تنها در این تیم بازی کرده و محصول این باشگاه بود، در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ در قالب هفتهٔ هشتم لیگ شانزدهم و در شهرآورد اصفهان مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

نویدکیا تا سال ۱۳۸۱ در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد اما در این سال به پیشنهاد فرهاد کاظمی مربی وقت تیم سپاهان، او پست خود را از هافبک دفاعی به هافبک هجومی تغییر داد.

بیوگرافی محرم نویدکیا

وی در سال ۱۳۸۳ به باشگاه بوخوم پیوست. در ماه‌های اول حضورش در بوخوم درخشش خوبی داشت ولی بعدها با مصدومیت‌های همیشگی خودش روبرو شد و کم‌کم جایگاه خود را در ترکیب از دست داد و در اواخر سال ۱۳۸۴ به مدت چند ماه و قرضی به باشگاه سپاهان بازگشت و در اول فصل بعد قراردادش را دائمی کرد.

نویدکیا در دومین دوره لیگ برتر برای نخستین‌بار قهرمانی با سپاهان را تجربه کرد و به عنوان جوان‌ترین کاپیتان لیگ جام قهرمانی را بالای سر برد

مصدومیت و خداحافظی

در بازی تیم ملی امید ایران مقابل کره جنوبی قبل از اینکه مصدومیت اصلی نویدکیا به‌وجود بیاید، او در مقابل دروازه با آرش برهانی و دروازه‌بان کره جنوبی برخورد کرد و از ناحیه زانو مصدوم شد. پس از خروج از زمین با اینکه از مشکل خود برای پزشکان تیم ملی گفته بود و با وجود درد زانو با نظر پزشک تیم ملی به زمین بازگشت. در طول بازی برای اینکه به زانوی مصدومش فشار وارد نشود با پای چپ روی بازیکن تیم کره جنوبی تکل رفت که پس از برخورد با او روی زانوی مصدوم خود افتاد و در اثر آن رباط صلیبی وی پاره شد و منیسک خارجی او نیز از دو قسمت پاره شد و از آن روز با مشکلات زیادی در ناحیه زانو روبه‌رو شد. او تاکنون چهار بار زانوی چپ خود را جراحی کرده‌است. یک‌بار برای رباط صلیبی و دو بار برای منیسک و یک‌بار غضروف آن را تراشیده‌است.

حذف استقلال در اسفند ماه ۱۴۰۲

مس رفسنجان ۲ بر ۰ استقلال را برد و در مرحله حذفی لیگ برتر فوتبال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ صعود کرد. حذف استقلال در مرحله حذفی لیگ برتر فوتبال در اسفند ماه ۱۴۰۲ توسط مس رفسنجان با مربیگری محرم نویدکیا از جمله افتخارات وی محسوب میشود.

افتخارات و جوایز

باشگاهی

لیگ برتر
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۲-۱۳۸۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۱۳۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ به همراه تیم سپاهان اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم سپاهان اصفهان
جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۳-۱۳۸۲ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۵-۱۳۸۴ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۶-۱۳۸۵ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۲-۱۳۹۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان
لیگ قهرمانان آسیا
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

ملی

بازی‌های آسیایی
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران
قهرمانی فوتبال غرب آسیا
سومی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

فردی

برترین‌های فوتبال ایران
بازیکن سال فوتبال ایران ۸۲–۱۳۸۱ در تیم سپاهان اصفهان
بازیکن سال فوتبال ایران ۹۲–۱۳۹۱ در تیم سپاهان اصفهان

مربیگری

نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۱۴۰۰–۱۳۹۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان

نظرات