بیوگرافی حسن قشقاوی نماینده مجلس +‌عکس و زندگینامه و سوابق

0

بیوگرافی حسن قشقاوی نماینده مجلس +‌عکس و زندگینامه و سوابق

حسن قشقاوی کیست

حسن قشقاوی متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۳۹ در بابل دیپلمات و سفیر سابق ایران در قزاقستان و سوئد می باشد که در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ به عنوان نماینده رباط ‎‌کریم و بهارستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد. او جدیدترین نماینده مجلس است که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ کاندید و پیروز میدان شد. او پیشتر سفیر ایران در قزاقستان و سوئد و اسپانیا و سخنگوی وزیر امور خارجه بوده است. ادامه بیوگرافی حسن قشقاوی کیست و همسرش و فرزندان همراه با عکس و سوابق وی و حواشی زندگی شخصی و سیاسی حسن‌قشقاوی را در زیر کامل بخوانید

بیوگرافی حسن قشقاوی نماینده مجلس دوازدهم و همسرش و فرزندان +‌عکس و سوابق

بیوگرافی حسن قشقاوی

حسن قشقاوی متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۳۹ در بابل دیپلمات و سفیر سابق ایران در قزاقستان و سوئد می باشد که در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ به عنوان نماینده رباط ‎‌کریم و بهارستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد. او مسلط به چهار زبان انگلیسی عربی روسی و آلمانی می باشد.

حسن قشقاوی Hassan Ghashghavi کیست

سوابق شغلی

حسن قشقاوی سیاستمدار ایرانی یکی از دیپلمات های قدیمی و پیشکسوت کشورمان است که سال ها به عنوان سفیر و مشاور در دولت های قبلی فعالیت کرده است. او در استان مازندران شهرستان بابل به دنیا امده و در دوران تحصیلی جزو دانش آموزان ممتاز بودند بطوریکه از ۹ سالگی سخنرانی در جمع را شروع نمودند. قشقاوی مدتی در جهاد سازندگی استان تهران به عنوان کارشناس حقوقی فعالیت نمودند تا اینکه به عنوان کارشناس سیاسی وارد وزارت امور خارجه شدند. مشاور وزیر امور خارجه مسئولیت و فعالیت در سازمان جهانی گردشگری از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۲ از دیگر سوابق حسن قشقاوی می باشد.

بیوگرافی حسن قشقاوی نماینده مجلس +‌عکس و زندگینامه و سوابق

تحصیلات

آقای قشقاوی در سال ۱۳۵۶ در رشته جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شدند ولی بدلیل فعالیتهای سیاسی بر ضد رژیم طاغوت مجبور به انصراف از تحصیل شد. اما بعد از انقلاب در سن ۲۲ سالگی در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده و در مقطع کارشناسی از آن دانشگاه فارغ التحصیل شدند. وی همچنین دیپلمات و تحلیلگر سیاست خارجی است و دارای تحصیلات حوزوی بوده و تا دروس سطح خارج حوزه علمیه تحصیل کرده اند

فرزندان و همسر حسن قشقاوی

همسر و فرزندان حسن قشقاوی

حسن قشقاوی سال ها پیش ازدواج کرده و یک فرزند پسر بنام محمدرضا دارد. از تعداد فرزندان و اینکه همسرش کیست اطلاعی در دست نیست

ورود به مجلس شورای اسلامی

حسن قشاوی برای اولین بار در حالیکه تنها ۲۲ سال سن داشتند از حوزه انتخابیه شهریار در استان تهران کاندیدا شدند اما نتوانست وارد مجلس شود. اما با ۲۲ سال سن عنوان جوانترین نماینده تاریخ مجلس ایران را به خود اختصاص می داد.

ایشان در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی مجددا از حوزه انتخابیه شهریار کاندیدا شدند و بالاترین امار انتخاب را به خود اختصاص داد. قشقاوی در این دوره عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس بودند. بعد از اتمام دوره ۴ ساله مجلس وی بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان منصوب و ۴ سال در این مسئولیت خدمت نمودند. در دوره ششم مجلس شورای اسلامی ایشان با رای بالایی (حدود۱۱۵۰۰۰رای)به نمایندگی مردم رباط کریم انتخاب شدند که در این دوره نیز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودند.

سفیر ایران در سوئد

پس از اتمام مجلس ششم بلا فاصله معاونت پارلمانی وزارت امور خارجه را پذیرفتند و بعد از مدت کوتاهی در سال ۱۳۸۳ به عنوان سفیر ایران در سوئد منصوب گردیدند.

آقای قشقاوی بعد از اتمام ماموریت چهار ساله شان در سوئد در تیر ماه ۱۳۸۷ به عنوان چهارمین سخنگوی وزارت امور خارجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند. ایشان علاوه بر سخنگویی، دستیار ویژه وزیر و عضو شورای معاونین وزارت امور خارجه می باشند.

حسن قشقاوی نماینده رباط کریم و بهارستان کیست

حسن قشقاوی نماینده رباط کریم و بهارستان کیست

 

حسن قشقاوی که پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه بود، در حوزه رباط‎‌کریم و بهارستان راهی بهارستان شد. بنابراین حسن نوروزی از موافقین طرح حجاب و عفاف، نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم از مجلس آینده بازماند.

وی پیش از این معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران بوده‌است. قشقاوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز بوده و از ۱ بهمن ۱۳۹۶ تا آبان ۱۳۹۷ به عنوان مشاور وزیر فعالیت می‌کرد. قشقاوی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم از حوزه شهریار و ششم و دوازدهم از حوزه رباط کریم و شهرستان بهارستان بوده و همچنین سفیر ایران در قزاقستان و سوئد نیز بوده‌است. با تصویب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری طی حکمی از سوی رئیس هیأت نظارت، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه به عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور منصوب شد.

سوابق حسن قشقاوی

ماجرای دست ندادن با ملکه اسپانیا

حسن قشقاوی زمانی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بود در مراسمی در مادرید از دست دادن با ملکه لتیسیای اسپانیا خودداری کرد که ئر آن زمان حواشی زیادی در پی داشت.

سوابق کاری

نماینده مجلس شورای اسلامی (از خرداد ۱۳۷۱ تا خرداد ۱۳۷۵ و از خرداد ۱۳۷۹ تا خرداد ۱۳۸۳)
عضو کمیسیون سیاست خارجی ۱۳۷۵-۱۳۷۱
سفیر ایران در قزاقستان (از خرداد ۱۳۷۵ تا خرداد ۱۳۷۹)
مشاور وزیر امور خارجه (۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳)
سفیر ایران در سوئد (از شهریور ۱۳۸۳ تا خرداد ۱۳۸۷)
کارشناس سیاسی اداره کل غرب اروپا
سخنگو و دستیار ویژه وزیر ۱۳۸۸-۱۳۸۷
معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان مهر ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶
مشاور ارشد وزیر امور خارجه ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا از آبان ۱۳۹۷ تا فروردین ۱۴۰۲
سفیر ایران در سازمان جهانی گردشگری ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲

نظرات