نحوه استفاده از سایت مرک آلمان

0

شرکت مواد شیمیایی مرک آلمان به عنوان یکی از پیشروترین شرکتها در زمینه تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی دارویی و همچنین یکی از تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی در دنیا شناخته می‌شود و در این مقاله سعی شده است به صورت مختصر این شرکت نام آشنا را معرفی کرده ونحوه کار با سایت مرک و همچنین جستجوی اصولی و کارآمد مواد شیمیایی در این سایت را به صورت کامل توضیح دهیم. پس در ادامه مقاله با ما باشید.

 مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به مواد مختلفی اطلاق می‌شود که در یک آزمایشگاه برای آزمایش‌های علمی، تحقیق، آزمایش و آنالیز استفاده می‌شوند. آنها می توانند جامد، مایع یا گاز باشند.

این مواد شامل معرفهای تحلیلی مانند اسیدها، بازها، بافرها، نشانگرها، نمکها و حلالهایی هستند که برای تیتراسیون، استخراج، کروماتوگرافی، آماده سازی نمونه و غیره استفاده می شوند.

این محصولات شامل ترکیباتی مانند آنزیم ها، محیط های کشت، ثابت کننده ها، آنتی بادی ها و غیره هستند که در تحقیقات علوم زیستی و آزمایشگاه های بالینی استفاده می شوند.

این دست از مواد شیمیایی شامل مواد قابل اشتعال و خطرناک مانند حلال های آلی، اکسید کننده ها، سموم، مواد سرطان زا و غیره هستند که نیاز به جابجایی خاصی دارند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی اغلب مواد شیمیایی با درجه خلوص تجزیه ای یا معرف هستند که دارای مشخصات خاصی هستند.

این محصولات به برچسب زدن مناسب، نگهداری در ظروف سازگار، جداسازی مواد شیمیایی ناسازگار و دفع منظم نیاز دارند.

هنگام دست زدن به آنها باید از تجهیزات حفاظتی مناسب پرسنل مانند عینک، دستکش، روپوش آزمایشگاهی استفاده شود.

به طور خلاصه، مواد شیمیایی آزمایشگاهی به طیف گسترده ای از مواد مورد استفاده در علم و تحقیقات برای انجام آزمایش ها، آزمایش ها و آنالیزها اشاره دارد. آنها در صورت عدم استفاده صحیح می توانند خطراتی را ایجاد کنند که به اقدامات ایمنی کافی نیاز دارد.

مواد شیمیایی مرک چیست

شرکت مواد شیمیایی مرک  یک شرکت مشهور جهانی با شهرت طولانی مدت برای برتری در صنایع شیمیایی است. مرک که در سال ۱۶۶۸ تأسیس شد، دارای تاریخچه غنی از نوآوری و اکتشافات علمی است. این شرکت در زمینه تولید مواد شیمیایی با کیفیت بالا برای صنایع مختلف از جمله داروسازی، علوم زیستی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تخصص دارد.

شرکت مرک متعهد به ارائه محصولات پیشرفته است که بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی را برآورده می کند. با امکانات پیشرفته و تیمی از متخصصان ماهر، Merck تضمین می‌کند که مواد شیمیایی آن شرکت با استفاده از آخرین فناوری‌ها و اقدامات کنترل کیفیت دقیق تولید می‌شوند. سبد محصولات گسترده این شرکت شامل معرف ها، حلال ها، اسیدها و سایر مواد شیمیایی ضروری مورد استفاده در فرآیندهای تحقیق و توسعه است.

استفاده از سایت مرک و نحوه درست جستجوی محصول به همراه دریافت برگه آنالیز

سایت مرک

برای شروع، بر روی لینک سایت مرک کلیک کنید( توجه داشته باشید ایران در تحریم هست پس امکانات لازم را تهیه کنید) و  به سایت مواد شیمیایی شرکت مرک بروید و شش رقم اول شماره کاتالوگ یا شماره Cas محصول  را در نوار جستجوی سایت وارد کنید. ممکن است سوال شود که چرا از نام محصول برای جستجو استفاده نمی شود. در حالی که استفاده از نام محصول یک گزینه است، اما به دلیل تفاوت در درجه ها و انواع برای هر محصول، می تواند زمان بر باشد و به تلاش بیشتری برای یافتن محصول مورد نظر در میان نتایج جستجو نیاز باشد. بنابراین، اولویت با استفاده از شماره کاتالوگ و شماره Cas برای فرآیند جستجوی کارآمدتر است.

صفحه coa

لطفاً با انتخاب Coa واقع در سمت راست ادامه دهید.

در این قسمت حجم محصول ما با چهار رقم آخر شماره محصول مشخص می شود. به عنوان مثال، در برچسب مرک، ۹۰۲۵ و ۱۰۶۴۰۰ نشان دهنده محصولات با وزن ۲۵ کیلوگرم است. اگر محصول شما ۵۰۰ گرم است، کد مربوطه ۰۵۰۰ به دنبال ۱۰۶۴۰۰ (۱٫۰۶۴۰۰٫۰۵۰۰) خواهد بود.

صفحه lot number

شماره سریال تولید (شماره دسته یا شماره لات) را روی برچسب Merck در قسمت تعیین شده وارد کنید و دکمه GO را فشار دهید تا گواهینامه محصول مورد نظر خود را دریافت کنید.

درپایان:

امیدواریم توانسته باشیم شما را با یکی از پرافتخارترین شرکت ها در زمینه مواد شیمیایی آزمایشگاهی و دارویی آشنا کرده و نحوه کار با سایت مرک از مرحله درست جستجوی محصول تا گرفتن برگه آنالیز را خدمت شما محقق و فرهیخته گرامی توضیح داده باشیم./۲۶۶۳۵۵

منبع: ایکس شیمی

نظرات