۳ روش پرطرفدار لیفت صورت و لب بدون عمل جراحی که شما را جوان می کنند

0

در میان انواع روش‌های لیفت و جوانسازی صورت، غبغب، گردن و لب این روزها هایفوتراپی، مزوتراپی صورت و پروتز لب حسابی پرطرفدارند. در این مقاله به بررسی این خدمات زیبایی و جوانسازی غیرتهاجمی که نیازی به عمل جراحی ندارند و سبب لیفت، پر شدن و جوانسازی صورت و لب می‌شوند می‌پردازیم و میزان ماندگاری، مزایا و معایب و قیمت آن‌ها را به شما می‌گوییم.

 لیفت و جوانسازی صورت

هایفوتراپی پوست چیست؟

هایفوتراپی (HIFUTtherapy) یک روش جوانسازی و سفت کردن پوست صورت، گردن و غبغب بر پایه امواج اولتراسوند (فراصوت) با شدت بالا است. در روش هایفو از امواج اولتراسوند یا امواج ماورا‌صوت که برای انسان بی‌ضرر هستند (همان امواجی که در سونوگرافی استفاده می‌شوند) برای رفع چین و چروک‌های پوست صورت، لیفت گردن و پیشانی، رفع افتادگی پلک و … استفاده می‌شود.

لیفت و جوانسازی صورت

در روش هایفو که با دستگاه انجام می‌شود امواج اولتراسوند با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست موجب تحریک کلاژن‌سازی و بازسازی و جوانسازی پوست می‌شود.

روش HIFU پیش از این بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومورها شناخته می‌شد. اولین استفاده گزارش شده از HIFU برای استفاده در صنعت زیبایی در سال ۲۰۰۸ بود. هایفوتراپی سپس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۰۹ برای لیفت ابرو تایید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال ۲۰۱۴ برای بهبود خطوط و چین و چروک‌های بالای سینه و گردن (دکلته) تایید شد.

چندین آزمایش بالینی کوچک نشان داده‌اند که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک بدون انجام عمل جراحی، روشی ایمن، غیرتهاجمی، بدون درد و موثر است که می‌توانید جایگزین جراحی لیفت صورت شود.

روند بازسازی پوست در هایفوتراپی به این صورت است که امواج اولتراسوند به عمق ۳ تا ۴.۵ میلی‌متری پوست نفوذ کرده و موجب آسیب حرارتی به بافت پوست و لایه درم آن می‌شود. نتیجه این تخریب و آسیب چیست؟ پوست برای بازسازی این آسیب مجبور به کلاژن‌سازی می‌شود و افزایش کلاژن‌سازی منجر به پوست سفت‌تر و محکم‌تر با چین و چروک‌های کمتر می‌شود.

از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و بافت مجاور وارد نمی‌شود.

هایفو جهت لیفت پوست صورت ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش روی افراد بالای ۳۰ سال با شلی خفیف تا متوسط پوست بهترین کارایی را دارد. افرادی که پوست آسیب‌دیده از نور دارند یا پوست خیلی شل و افتاده‌ای دارند ممکن است قبل از دیدن نتایج مطلوب به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشند.

افراد مسن‌تر با پیری گسترده‌تر پوست، شلی شدید پوست، یا پوست بسیار آویزان روی گردن، کاندیدای مناسبی برای هایفو نیستند. همچنین هایفو برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز، آکنه‌های شدید یا کیستیک و کاشت‌های فلزی مثل ایمپلنت در ناحیه درمان توصیه نمی‌شود.

ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

به طور میانگین بسته به سن، سبک زندگی و شرایط پوست و میزان افتادگی آن، ماندگاری هایفو بین ۶ ماه تا ۱ سال متغیر است و بهتر است برای نتیجه بهتر هر شش ماه یک بار تکرار شود. به طور معمول مدت زمان ماندگاری آن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال است.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

قیمت هایفوتراپی به موارد مختلفی بستگی دارد. این هزینه به نوع دستگاه، پزشک و کلینیک انتخابی و موقعیت جغرافیایی آن، سطح و میزان مشکلات پوستی و البته نوع پوست شما بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت واحد و کلی برای آن‌ تعیین کرد.

مزوتراپی صورت چیست؟

«مزوتراپی» یک روش کم‌تهاجمی دیگر برای لیفت و جوانسازی پوست صورت، گردن و غبغب است. در مزوتراپی پوست مواد مغذی کلاژن‌ساز مختلف مثل انواع ویتامین، هیالورونیک اسید، مواد معدنی، هورمون‌های مختلف و ترکیبات جوانساز دیگر در نواحی مورد‌نظر با سوزن‌های بسیار ظریف و ریز به‌صورت سطحی یا عمقی تزریق می‌شوند.

این مواد مغذی و دارویی با آبرسانی به لایه میانی پوست (لایه درم پوست) باعث جوانسازی و تحریک کلاژن‌سازی پوست صورت و گردن و در نتیجه لیفت پوست در این نواحی می‌شوند.

لیفت و جوانسازی صورت

تفاوت مزوتراپی و هایفوتراپی چیست؟

یکی از تفاوت‌های اصلی مزوتراپی با هایفوتراپی صورت، تعداد جلسات این روش‌های لیفت و جوانسازی صورت است. در روش هایفو فرد برای نتیجه بهتر به ۱ تا ۳ جلسه درمان نیاز دارد. این در حالی است که در روش مزوتراپی صورت برای رسیدن به نتیجه دلخواه از ۸ تا ۱۲ جلسه زمان لازم است.

فرق دیگر بین هایفو و مزو کم‌خطرتر بودن روش هایفو نسبت به مزو است. برخی افراد ممکن است به مواد مزو که زیر پوست تزریق می‌شود واکنش آلرژیک نشان دهند، اما روش هایفو و امواج اولتراسوند برای لیفت پوست صورت، گردن و غبغب عارضه خاصی ندارد.

همچنین هایفو برای سنین ۳۰ الی ۴۰ سال به بالا یک روش جوانسازی برای رفع چین و چروک‌های سطحی پوست است و مزوتراپی برای درمان چین و چروک‌های ریز و کم‌عمق در افراد ۳۰ الی ۳۵ ساله مناسب است.

پروتز لب چیست؟

پروتز لب یک روش کم‌‌تهاجمی برای لیفت لب و پر کردن حجم لب‌هاست. در گذشته برای پروتز لب جهت بزرگ کردن لب‌ها از روش جراحی برای گذاشتن پروتزهای پلاستیکی در داخل لب‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه روش‌های موقتی برای حجیم کردن لب‌ها و لیفت لب مورد استفاده قرار می‌گیرند که جزو پرطرفدارترین روش‌هایی زیباسازی محسوب می‌شوند: «فیلر لب».

انواع روش‌های پروتز لب کدامند؟

پروتز لب با تزریق فیلر به لب برای داشتن لب‌های بزرگ‌تر به چند روش انجام می‌شود:

تزریق ژل لب: از تزریق ژل (عموما ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک) برای برجسته کردن لب استفاده می‌شود. این ژل یک ماده طبیعی است که در بدن وجود دارد و به همین دلیل امکان واکنش آلرژیک بدن نسبت به آن اندک است و عوارض جانبی اندکی دارد. میزان ماندگاری فیلر لب با توجه به برند فیلر لب، نحوه مراقبت از پوست ناحیه لب و متابولیسم بدن فرد متفاوت است.

لیفت و جوانسازی صورت

تزریق چربی: در تزریق چربی معمولا از چربی شکم فرد برای برجسته کردن لب استفاده می‌کنند.

مزایای پروتز لب با فیلر چیست؟

اگر بخواهیم درباره مزایای پروتز لب با فیلرهای هیالورونیک اسید صحبت کنیم چند مزیت بیش از بقیه قابل توجه هستند:

  • پروتز لب با فیلر یک روش ساده و سریع است که برای حجیم سازی لب بالا و پایین استفاده می‌شود.
  • کنترل پزشک بر میزان تزریق اسید هیالورونیک بسیار بیشتر است و در نتیجه نسبت به پروتز لب با چربی و کلاژن دقیق‌تر انجام می‌شود و متقارن‌سازی لب‌ها به بهترین شکل انجام می‌شود.
  • این روش حجیم سازی لب‌ها ماندگار نیست و در صورتی که از نتیجه پروتز لب ناراضی باشید بعد از چند ماه لب‌ها به فرم قبل از تزریق برمی‌گردند.
  • تورم و کبودی لب در این روش کمتر است.

ماندگاری پروتز لب با فیلر چقدر است؟

ماندگاری پروتز لب با فیلر نسبت به برند فیلر مورد استفاده بین ۴ ماه تا ۹ ماه متغیر است. در برخی موارد ماندگاری ژل لب بین ۶ تا ۱۸ ماه هم تخمین زده می‌شود.

قیمت پروتز لب با استفاده از فیلر چقدر است؟

قیمت انواع پروتز لب با تزریق فیلر به مدل آن هم بستگی دارد. بعضی از افراد تزریق ژل لب مدل «نچرال» را دوست دارند و بعضی‌های دیگر، مدل «عروسکی» را ترجیح می‌دهند. برخی افراد هم فقط به پروتز لب بالا با فیلر نیاز دارند. به همین دلیل هزینه پروتز لب با فیلر با توجه به این موارد متفاوت است.

سوالات متداول

جوانسازی پوست با هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟

در پاسخ به این سوال که هایفوتراپی بهتره یا مزوتراپی صورت باید بگوییم که روش لیفت و جوانسازی صورت با دستگاه هایفو تاییدیه FDA آمریکا را دارد و یک روش ایمن و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست صورت است. به نظر می‌رسد هایفوتراپی از مزوتراپی یک روش ایمن‌تر است که عارضه خاصی ندارد. در روش مزوتراپی به خاطر استفاده از مواد و ترکیبات جوانساز، برخی افراد ممکن است واکنش آلژیک نشان دهند. در هر صورت برای انجام مزوتراپی صورت و هایفوتراپی با توجه به سن و مشکلات پوستی خود حتما با پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید.

مزوتراپی بعد از هایفو لازم است؟

اینکه مزوتراپی بعد از هایفوتراپی برای شما لازم است یا نه را پزشک برای شما تشخیص می‌دهد. برخی پزشکان بعد از انجام هایفو، مزوتراپی را برای تکمیل پروسه جوانسازی پوست تجویز می‌کنند. در این صورت بعد از گذراندن دوره نقاهت هایفو، پروسه مزوتراپی آغاز و مقدار مشخصی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و هیالورونیک اسید را در لایه‌های مزودرم و اپیدرم پوست تزریق کرده و بعد از گذشت چند روز پوست با دریافت این مواد مغذی، شروع به تولید کلاژن کرده و در نتیجه خاصیت الاستین (کشسانی) پوست افزایش یافته و پوست کشیده‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

پروتز لب با فیلر و ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

به مواد پر کننده لب «فیلر»‌ گفته می‌شود در نتیجه ژل لب و چربی لب هم جزو زیر مجموعه‌های فیلر لب محسوب می‌شوند. در این میان فیلرهای لب از جنس هیالورونیک اسید معمولا ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند اما پروتز لب با تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد و معمولا تا چند سال لب را حجیم نگه می‌دارد./۲۶۴۱۳۸

نظرات