۳۰ تا از بهترین مدل‌های شومیز زنانه و دخترانه برای عید ۱۴۰۳

0

یکی از پرکاربردترین آیتم‌های پوشاک زنانه، انواع شومیز است. شومیز زنانه مجلسی یا اسپرت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین بسته به طراحی شومیز، این روزها این لباس محبوب در خیابان‌ها نیز زیاد به‌چشم می‌خورد.

شومیزها رنگبندی و طرح‌های متنوعی دارند که پاسخگوی تمام سلیقه‌ها است. شما می‌توانید شومیزتان را با ساپورت، شلوار جین یا کتان ست کنید. همچنین برای زیر شومیز هم تیشرت و کراپی که از لحاظ رنگی با شومیز اسپرتتان هماهنگی دارد، انتخاب خوبی به‌نظر می‌رسد.

اگر می‌خواهید قبل خرید از فروشگاه اینترنتی جهان مد، با انواع ست رنگ سال ۱۴۰۳ آشنا شوید تا خریدهای خوبی برای سال جدید داشته باشید، این مقاله به شما کمک می‌کند. پس تا انتها همراه ما باشید.

 شومیز زنانه

شومیز چیست و چه تفاوتی با بلوز دارد؟

شومیز یکی از آیتم‌های پوشاک زنانه است که به دلیل قد متوسط و آستین‌های بلندش شهرت دارد. این نوع لباس در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. شومیز زنانه مجلسی اولین نوع از این پوشاک است اما در سال‌های اخیر، شومیزهای اسپرت نیز به محبوبیت مشابهی دست پیدا کرده‌اند.

شومیز و بلوز هر دو لباس‌هایی برای پوشش بالاتنه زنان هستند و ویژگی‌های مشابهی نیز با یکدیگر دارند. بااین‌حال تفاوت‌های این دو باهم به‌قدری واضح و روشن است که نتوانید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید.

بلوزها پیراهن‌های گشاد و راحتی هستند که معمولا قد کوتاه‌تری نسبت به شومیزها دارند. شومیزهای اسپرت تفاوت‌های میان بلوز و شومیز را کمرنگ کرده‌اند اما با وجود این، تفاوت برجسته شومیز زنانه مجلسی و بلوز در جلو بسته بودن شومیز است.

انواع مدل شومیز جدید از لحاظ جنس

تنوع شومیزها از نظر جنس در بازار بالا است و امکان تهیه انواع مختلفی از آن وجود دارد تا سلیقه‌های مختلف، مدل مناسب خودشان را پیدا کنند. انتخاب شومیز بر اساس جنس، به سلیقه‌تان، راحتی و مجلسی بودن آن برمی‌گردد. در ادامه با بررسی انواع جنس‌ها، شما را برای یک انتخاب مناسب‌تر راهنمایی می‌کنیم.

۱-    ساتن یا ابریشم

شومیز زنانه

اگر به‌دنبال یک شومیز زنانه مجلسی شیک و گران می‌گردید، به‌سراغ انواع ابریشمی بروید. در مقابل شومیزهای از جنس ساتن را نیز می‌توانید انتخاب کنید که شباهت ظاهری با ابریشم دارند اما با قیمت مناسب‌تر خود، انتخاب معقول‌تری به‌شمار می‌آیند. این دو نوع شومیز به ‌دلیل زیبایی که دارند، برای شما به‌راحتی و با ساده‌ترین آیتم‌ها یک ست مجلسی می‌سازند. شلوار جین تنگ و کفش پاشنه بلند و دامن‌های کوتاه و بلند، از جمله انتخاب‌های مناسب برای استفاده به همراه این شومیزها هستند.

۲-    پنبه

اگر در فکر خرید اینترنتی انواع شومیز مجلسی ارزان قیمت هستید، مدل‌های پنبه‌ای جهان مد انتخاب خوبی به‌ویژه برای فصل گرم به ‌نظر می‌رسند. البته توجه داشته باشید که این نوع از شومیزها ظاهری ساده دارند و به‌اندازه شومیزهای ساتن، مجلسی نیستند. شومیزهای پنبه‌ای در کنار استفاده از اکسسوری‌های زیبا، برای مجالس و مهمانی‌های خودمانی مناسب هستند.

۳-    تور و گیپور

آن‌هایی که به‌دنبال یک شومیز زنانه مجلسی ظریف و هنرمندانه هستند، حتما مدل‌های تور و گیپور را انتخاب می‌کنند. این نوع پارچه‌ها که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند، به‌همراه یک آستر ظریف مانند حریر و ساتن، به درخشش شما در مجالس مختلف کمک می‌کنند. تور و گیپور به‌زیبایی با دامن یا شلوار جین، قابل ست کردن است.

شومیز زنانه

۴-    پشم

پارچه‌های پشمی بهترین انتخاب برای روزهای سرد هستند و به‌همین دلیل، هیچ لباسی به‌اندازه یک شومیز پشمی در مهمانی‌های زمستانی گرم و زیبا نیست. این نوع از پارچه علاوه‌بر گرمای خود، به ‌دلیل بافتی که دارد متفاوت و زیبا است. اگر ‌دنبال یک مدل شومیز جدید می‌گردید که آن را به‌راحتی با شلوارهای پارچه‌ای، کتان یا دامن پشمی ست کنید، حتما یک شومیز پشمی را در اولویت قرار دهید.

۵-    لینن

پارچه‌های لینن طی چند سال اخیر به ‌علت خنکی و سبکی خود محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند. استقبال خوبی که از این پارچه‌ها شده است، باعث شده تولیدکنندگان انواع مختلفی از آن‌ها را تولید ‌کنند که مناسب دوخت شومیز زنانه مجلسی و اسپرت هستند. لینن‌های سوزن‌دوز از جمله پارچه‌های شیک برای دوخت شومیزهای مجلسی هستند. دیگر انواع لینن‌ها نیز در دوخت شومیز اسپورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۶-    پلی‌استر

یکی از بزرگ‌ترین چالش مادرها با دختر بچه‌های کوچکشان، کثیف شدن لباس‌های مجلسی آن‌ها است. اگر شما نیز جزو آن‌ها قرار می‌گیرید و می‌خواهید یک مدل شومیز جدید ضد چروک و ضد لک برای دختران تهیه کنید، شومیز پلی استر بهترین گزینه است. یک شومیز پلی استر به‌همراه یک دامن بلند، برای دلبندتان یکی ست زیبا می‌سازد.

از دیگر مزایای این جنس شومیز می‌توانیم به تنوع بالا در طرح و رنگ آن و همچنین نخ کش نشدن پارچه پس از شستشو اشاره کنیم. بااین‌حال در نظر داشته باشید پلی استر به‌ دلیل نداشتن منافذ باز جهت رد و بدل کردن هوا، انتخاب چندان خوبی برای روزهای گرم به‌حساب نمی‌آید.

۷-    بافت

در زمستان باید به سراغ انتخاب‌های زمستانی بروید و شومیز بافت، مناسب‌ترین انتخاب برای این فصل است. شومیز بافت شاید به اندازه کافی یک شومیز زنانه مجلسی به‌حساب نیاید و بیشتر یک گزینه اسپرت باشد، بااین‌حال ست کردن آن با دامن پشمی و بوت بلند پاشنه‌دار، ظاهری خاص و شیک برایتان به‌ارمغان می‌آورد.

انواع مدل شومیز جدید از لحاظ طراحی یقه

در تمامی لباس‌های مردانه و زنانه یقه جایگاه مهمی دارد. از آن‌جایی که شومیزها در مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرند، نوع یقه‌شان در زیبایی، جدید و شیک بودن آن‌ها تاثیرگذار است. از جمله جدیدترین مدل‌های یقه شومیز را در این بخش بررسی می‌کنیم.

۱-     شومیز یقه توری

یکی از برازنده‌ترین انتخاب‌ها برای دخترهای جوان، شومیزهای یقه توری هستند. یقه توری حالتی زیبا و فانتزی به شومیز داده و طراوت و دنیای کودکانه را به‌خوبی نشان می‌دهد.

۲-     شوميز یقه کرواتی

استفاده از یقه کراواتی در شومیز زنانه مجلسی، بسیار رایج است است. این نوع یقه که از دو نوار کراواتی که به ‌یکدیگر گره می‌خورند و یک پاپیون را می‌سازند تشکیل شده است، جلوه‌ای ظریف و رسمی به انواع شومیز زنانه می‌بخشد.

۳-    شوميز یقه حلزونی

شومیزهای یقه حلزونی با چین‌های گیپوری منظمی که دارند، انتخابی زیبا اما نه‌چندان رسمی هستند. شومیزهایی که در طراحیشان از این مدل یقه استفاده شده باشد، گزینه مناسبی برای تولدها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هستند.

۴-    شومیز یقه قایقی

اگر به‌دنبال یک مدل شومیز جدید برای استایل کژوال خود هستید، شومیز با یقه قایقی را از یاد نبرید. این نوع از شومیزها که به ‌زیبایی با انواع دامن و شلوار ست می‌شوند، انتخاب محبوب این روزهای دخترهای جوان هستند.

۵-     شوميز یقه چین‌ دار

اگر بالاتنه ظریفی دارید و می‌خواهید شانه‌هایتان را پهن‌تر از چیزی که است نشان دهید، شومیزهای یقه چین‌دار را از خاطر نبرید. این مدل شومیز زنانه مجلسی کمک می‌کند تا تناسب ظاهری بهتری داشته باشید.

۶-     شوميز یقه شل

از جدیدترین مدل‌های شومیز باید انواعی را نام ببریم که در طراحیشان از یقه شل استفاده شده است. این نوع از شومیزها که بسته به آیتم‌های دیگری که استایلتان را با آن‌ها کامل می‌کنید، ممکن است مجلسی یا اسپرت باشند. ریون و لمه، از جمله رایج‌ترین پارچه‌ها برای دوخت این مدل شومیز زنانه هستند.

انواع مدل شومیز جدید از لحاظ طرح

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم شومیزها از لحاظ طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند تا برای تمام موقعیت‌های مختلف مجلسی، روزانه و کژوال قابل استفاده باشند. در این بخش جدیدترین مدل‌های شومیز را از لحاظ طرح با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

۱-    شوميز زنانه اسپرت

شومیز زنانه

معمولا شومیز زنانه مجلسی جلو بسته است. بنابراین تنها زمانی باید به ‌فکر ست تیشرت و کراپ با شومیز خود باشید که به‌ سمت انتخاب گزینه‌های اسپرت می‌روید. این نوع از شومیزها ساده و شیک هستند و به‌راحتی با یک شلوار جین استایل روزانه مناسبی برایتان می‌سازند.

۲-    شوميز ساده

شومیزهای ساده کاربردی‌ترین نوع این لباس زنانه هستند. می‌توانید به‌راحتی این نوع از شومیزها را با انواع شلوارها و دامن‌های ساده و طرح‌دار ست کنید و استایل‌های متنوعی بسازید. زمانی که دامن یا شلوار طرح‌دار داشته باشید، بهترین انتخاب شـومیز ساده خواهد بود.

۳-    شومیز زنانه مجلسی

این نوع از شومیزها همان‌طور که از اسمشان مشخص است، برای مجالس و مهمانی‌های رسمی کاربرد دارند. شـومیز زنانه مجلسی ممکن است ساده یا طرح‌دار باشد. عمده مدل‌های ساده شکیل بودن خود را مدیون ظرافت و وقار پارچه خود هستند که معمولا از جنس ابریشم یا ساتن است. مدل‌های طرح‌دار نیز از پارچه‌هایی به‌جنس تور و گیپور دوخته می‌شوند تا طرح‌دار اما شیک و مجلسی باشند.

۴-    شوميز دکمه دار

معمولا شومیزهای مجلسی جلو بسته هستند بنابراین وقتی صحبت از شومیزهای جلوباز و دکمه‌ای است، با مدل‌های زیبای اسپرت و کژوال سروکار داریم. این نوع از شـومیز به‌راحتی با انواع آیتم‌ها قابل ست شدن است تا استایل شما را راحت و زیبا نشان دهد.

۵-    شومیز جلو بسته

اگر یک شومیز زنانه مجلسی می‌خواهید که ظرافت و کمر باریکتان را بهتر به نمایش بگذارد، شومیز جلو بسته را توصیه می‌کنیم. این نوع از شومیزها معمولا در ناحیه کمر تنگ‌تر هستند تا انحنای فرم بدن را به‌خوبی نشان دهند و با یک یقه گرد یا نسبتا پوشیده، ظرافت خود را به اوج می‌رسانند.

شومیز زنانه

۶-    شومیز پشت بسته

شومیزهای مجلسی معمولا انتخاب‌های راحتی نیستند و شـومیز پشت بسته، مثال بارزی از آن است. این نوع از شومیزها در قسمت پشتی خود زیپ یا دکمه ندارند و معمولا در قسمت یقه یا جلو قابل باز یا بسته شدن هستند.

۷-    شومیز رسمی زنانه

شومیزهای رسمی برای موقعیت‌های جدی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا با کمک چین‌های سرشانه‌شان حالتی زیباتر پیدا می‌کنند. این نوع از شومیزها را می‌توانید با شلوارهای چسبان یا دامن‌های کوتاه استایل کنید.

۸-    شومیز حریر

طراحان این نوع از شومیزها را همان‌طور که از اسمشان پیدا است، با کمک پارچه‎‌های حریر می‌دوزند. این نوع شومیزها نرم، راحت و ظریف هستند و به ‌دلیل حالت لخت خود زیبایی متفاوتی دارند.

۹-    شومیز گل دوزی شده

اگر برای شـومیز زنانه مجلسی طرفدار گزینه‌های ساده نیستید، شومیزهای گل دوزی شده انتخاب خوبی برایتان خواهند بود. بسته به جنس شـومیز و نوع گل دوزی آن، این نوع از شومیزها در موقعیت‌های رسمی یا اسپرت و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تقسیم بندی شومیزها بر اساس آستین

آخرین نکته‌ای که با توجه به آن خواهید توانست یک مدل شـومیز جدید برای خود انتخاب کنید، نوع آستین انواع شومیزها است.

۱-    شوميز آستین رگلان

اگر از جمله افرادی هستید که به راحتی شـومیز خود بیش از هرچیز دیگری اهمیت داده یا در زمان برقراری مکالمه دستان خود را زیاد تکان می‌دهید، شـومیز آستین رگلان را از یاد نبرید. این نوع مدل آستین جدید که در دوخت شومیزها به‌کار می‌رود، در قسمت سرشانه خالی است و حالتی لخت و افتاده دارد. در دوخت این شومیزها بیشتر از پارچه‌های لطیف و سبک استفاده می‌کنند. بنابراین شـومیز آستین رگلان مناسب روزهای گرم سال است.

۲-    شومیز آستین کلوش

یکی از مدل آستین‌هایی که همواره زیبا و شیک است، شـومیز آستین کلوش است. این نوع آستین‌ها از بالا به سمت مچ، به‌تدریج کلوش می‌شوند و حالتی خاص و زیبا به لباس می‌دهند. این نوع آستین بیشتر مناسب پارچه‌های ساده و لخت است تا زیبایی خود را بهتر به‌نمایش بگذارد.

۳-    شومیز آستین فانوسی

برای خرید یک مدل شـومیز جدید دخترانه، شومیزهای آستین فانوسی را مد نظر داشته باشید. این نوع آستین از بالا راسته و در قسمت پایین چین‌دار است و انتخاب خوبی برای دنیای ظریف دختر بچه‌ها است.

شومیز زنانه

۴-    شوميز آستین پفی

اگر به استایل‌های کلاسیک علاقه دارید، شـومیز آستین پفی همان گزینه‌ای است که نمی‌توانید آن را رد کنید. ساتن، لمه و حریر در کنار پارچه دانتل، جنس‌های رایجی هستند که در دوخت این مدل شـومیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع بندی

شـومیز زنانه مجلسی از جمله آیتم‌هایی است که هر خانومی چندتایی از آن را در کمد خود دارد. محبوبیت این بالاپوش زنانه باعث شده است تا تنوع بالایی از جنس و طرح داشته باشد و هر فردی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد.

اگر برای نوروز سال جدید به‌دنبال مدل شـومیز جدید هستید، ما در این مقاله انواع مختلفی از مدل‌ها را بررسی کردیم. قبل از خرید شـومیز به اینکه آن را برای استفاده روزانه می‌خواهید یا شرکت در مجالس، فکر کنید. زیرا هرکدام از این مدل‌ها مناسب استفاده در مناسبت‌های خاصی هستند./۲۶۰۲۴۶

نظرات