آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد؟

0

اواخر سال ۲۰۲۳ سونی نسخه‌ی جدید و به‌روزرسانی‌شده‌ی PS5 را با نام پلی استیشن ۵ اسلیم عرضه کرد. این کنسول از نظر سخت‌افزاری و عملکردی تفاوت چندانی با نسخه‌ی معمولی ندارد، اما از نظر طراحی، اندازه و قیمت با تغییراتی همراه شده است.

 آیا پلی استیشن 5 اسلیم ارزش خرید دارد؟

با توجه به این تغییرات، بسیاری از گیمرها به این سوال فکر می‌کنند که آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد؟

مقایسه پلی استیشن ۵ فت و اسلیم

در ادامه، برای رسیدن به پاسخ این سوال پر تکرار به مقایسه‌ی PS5 اسلیم با نسخه‌ی معمولی می‌پردازیم. برای خرید پرفروش ترین مدل این کنسول جذاب و قدرتمند با بهترین قیمت، همین الان روی لینک ”  پلی استیشن ۵ اسلیم ”  کلیک کنید.

مقایسه PS5 اسلیم و فت

کوچک تر و سبک تر: یکی از مهم‌ترین تغییرات Slim در مقایسه با نسخه‌ی معمولی، کاهش اندازه و وزن آن است. مدل جدید حدود ۳۰ درصد کوچک‌تر و ۲۴ درصد سبک‌تر از نسخه‌ی معمولی است. این تغییرات باعث شده است که فضای کمتری را اشغال کند و حمل و نقل آن آسان‌تر شود.

حافظه بیشتر: بزرگترین و اصلی ترین تفاوت مقایسه سخت افزاری و عملکردی این نسخه حافظه بیشتر آن است! کنسول به جای ۸۲۵ گیگابایت اکنون دارای ۱ ترابایت حافظه است.

طراحی جدید و درایو جداشدنی: قاب آن دارای طراحی مدرن تری شده و درایور دیسک نسخه جدید قابل جداسازی است. این به شما امکان می‌دهد یک دستگاه دیجیتال خریداری کنید و بعدا درایو را بخرید. یا حتی درایو دستگاه استاندارد خود را جدا کنید.

به جز اینها اسلیم از نظر سخت‌افزاری و عملکردی تفاوت دیگری با نسخه‌ی معمولی ندارد. این کنسول از همان پردازنده‌ی AMD Zen 2 ، پردازنده‌ی گرافیکی AMD RDNA 2 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم GDDR6  بهره می‌برد. این سخت‌افزار قدرتمند، امکان اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز را برای پلی استیشن ۵ اسلیم فراهم می‌کند.

کدام مدل پلی استیشن ۵ اسلیم بهتر است؟

هنگام خرید قطعا به انتخاب بین ریجن ها و اینکه دستگاه استاندارد بخرید یا دیجیتال برخورد خواهید کرد. خیلی خلاصه این تصمیم را برای شما راحت می‌کنیم:

  1. ریجن دستگاه هیچ تفاوتی در کارایی و کیفیت آن برای شما ندارد. نه در بازی ها و خریدهای آنلاین، نه در عملکرد و کارایی و… با خیال راحت یکی از سه ریجن اصلی اروپا، آمریکا یا آسیا را بخرید و استفاده کنید.
  2. مدل استاندارد دارای درایو نوری Blu-ray است و می‌توانید بازی‌ها را روی دیسک اجرا کنید. اما مدل دیجیتال فاقد درایو نوری است و فقط می‌توانید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی دانلود و نصب کنید. قیمت نسخه استاندارد هم به علت داشتن درایو کمی بیشتر است.

خرید PS5 Slim

نتیجه‌گیری

PS5 Slim  کنسولی قدرتمند و جذاب است که تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی را به سطح جدیدی می‌رساند. این کنسول از نظر سخت‌افزاری و عملکردی تفاوت چندانی با نسخه‌ی معمولی ندارد، اما از نظر اندازه، طراحی و قیمت با تغییراتی همراه شده است.

پاسخ به این سوال که آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد یا خیر، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

دلایلی که شما را مجاب می‌کند نسخه اسلیم را بخرید:

  • فضای محدود: اگر فضای محدودی برای قرار دادن کنسول بازی دارید، خرید PS5 Slim گزینه‌ی بهتری برای شما است.
  • علاقه به طراحی: اگر به طراحی مدرن و ساده‌تر علاقه دارید نیز پلی استیشن ۵ اسلیم به مراتب زیباتر است.
  • نیاز به حافظه بیشتر: اگر ۱۷۵گیگابایت حافظه بیشتر برای شما ارزش زیادی دارد حتما خرید اسلیم به صرفه تر است.
  • به روز بودن: اغلب افراد ترجیح می‌دهند آخرین مدل یک دستگاه را بخرند و اسلیم تا الان آخرین مدل ps5 است.

چرا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید ندارد؟

  1. اگر دنبال نسخه دیجیتال هستید، نسخه دیجیتال اسلیم قیمت بالاتری نسبت به دستگاه فت دارد. هرچند این تفاوت چشمگیر نیست.
  2. بودجه برای شما بسیار مهم تر است. قبل از اتمام و کمبود نسخه فت در بازار، قاعدتا نسخه قدیمی تر، قیمت پایین تری نسبت به نسخه جدید خواهد داشت.

امیدواریم توانسته باشیم هر نکته ای که لازم داشتید برای انتخاب مناسب هنگام خرید PS5 بدانید را در این مطلب پیدا کرده باشید. در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا پلی استیشن ۵ اسلیم ارزش خرید دارد یا خیر، به عهده خود شماست.

هزارتو

هزارتو

این کنسول و تمام کنسولهای بازی نسل جدید را می‌توانید با بهترین قیمت، ۱۰ روز ضمانت بازگشت کالا، ارسال سریع و رایگان، راهنمایی قبل خرید و پشتیبانی بعد از خرید از فروشگاه هزارتو خریداری کنید.

در فروشگاه هزارتو، می‌توانید تمامی دسته‌های اورجینال، هدست‌ها، استند کنسول، پایه شارژ و تمام لوازم جانبی پلی استیشن ۵ اسلیم را پیدا کنید تا لذت گیمینگ خود را بالاتر ببرید.همین امروز به فروشگاه هزارتو مراجعه کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید PS5 اسلیم داشته باشید./۲۶۳۴۸۱

نظرات