بیوگرافی شهین علیزاده بازیگر و همسرش و فرزندان +‌مهاجرت و عکس جدید جنجالی

0

بیوگرافی شهین علیزاده بازیگر و همسرش و فرزندان +‌مهاجرت و عکس جدید جنجالی

شهین علیزاده بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۵ دی ۱۳۳۴ در کرمانشاه می باشد او هم اکنون ۶۸ سال سن دارد و مدتی است از ایران مهاجرت کرده و الان در خارج از کشور زندگی می کند. شهین علیزاده همسر سابق آتش تقی پور بازیگر کشورمان می باشد. شهین علیزاده بازیگر نقش همسر اکبر آقا در سریال سایه همسایه می باشد.

بیوگرافی شهین علیزاده بازیگر و همسرش و فرزندان +‌مهاجرت و عکس جدید جنجالی

بیوگرافی شهین علیزاده

شهین علیزاده زادۀ ۱۵ دی ۱۳۳۴ در کرمانشاه کارگردان، نویسنده و بازیگر ایرانی بود. او سال هاست در خارج از ایران زندگی می کند و در حال حاضر هبچ فعالیتی در سینما و تلویزیون ایران ندارد.

شهین علیزاده سابقه ۲۸ سال فعالیت در رادیو، ۳۰ سال سابقه بازیگری در سینما و تلویزیون و بیش از ۴۵ سال سابقه بازیگری در تئاتر را در کارنامه هنری خود دارد.

خانم علیزاده کارشناسی نمایش را با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد نمایش را با گرایش کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دریافت کرد

شهین علیزاده الان کجاست

شهین علیزاده الان کجاست

شهين عليزاده، بازيگر باسابقه تئاتر، سينما و تلويزيون و پژوهشگر تئاتر، اصالتي کرمانشاهي دارد. او در هم اکنون خارج از کشور زندگی می کند و سال هاست از ایران مهاجرت کرده است.

زندگی هنری شهین علیزاده

شهین علیزاده از سال ۱۳۴۹ وارد حرفه بازیگری شد. او یک دورهٔ شش ماههٔ بازیگری در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک به سرپرستی آتش تقی‌پور گذراند. وی دارای دیپلم تجربی می‌باشند و در سال ۱۳۵۸ در کنکور دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شرکت کرد و پذیرفته شد و تحصیلات را با وجود طرح انقلاب فرهنگی ایران و وقفهٔ ۳ ساله در سال ۱۳۶۵ به اتمام رساند.

او ضمن تحصیل در دانشگاه یک دورهٔ بازیگری را برای رادیو گذراند. علیزاده با کارگردانانی همچون حمید سمندریان، رکن‌الدین خسروی، قطب‌الدین صادقی، مصطفی عبداللهی و پری صابری همکاری داشته و در کارهایشان به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. در سال‌های بعد فرصت همکاری با بهرام بیضایی را نیز به دست آورد.
از مهم‌ترین حضورهای سینمایی شهین علیزاده می‌توان به ایفای نقش در فیلم مسافران (در نقش مولود مولوی) به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی و پرده آخر (در نقش بلقیس) به نویسندگی و کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی اشاره کرد که از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شوند.

خانم شهین علیزاده در آثار بیشماری حضور داشته که میتوان به فیلمهای “ناشناس”، “ضامن”، “این یک تصادف نیست”، “باغ فردوس پنج بعد از ظهر”، “زندان زنان” و سریالهای “همه بچه های ما”، “روز حسرت”، “پاتوق”، “پای پیاده”، “شیخ بهایی” و … اشاره کرد.

عکس جوانی شهین علیزاده

عمده فعاليت‌هاي او در زمينه نمايش عبارتند از بازي در نمايش‌هاي اسب سفيد، کتک‌خورده و راضي، در اعماق، بام‌ها و زيربام‌ها، رويا، گلدونه خانم، سگي در فرمن‌جا، خرس، خواستگاري، مديا و بهرام چوبينه، گرگ اومد غم اومد، شيخ صنعان، گفت‌وگوي شبانه، غم غريب غربت، کاکات، پايان آغاز، مکبث، دوران بي‌گناهي، جنايت و مکافات، باغ آلبالو، دايره گچي قفقازي، عشق دريايي بود از هر طريق، مريم و مردويج و مسافران (در نقش مولود مولوي) به نويسندگي و کارگرداني بهرام بيضايي و پرده آخر (در نقش بلقيس) به نويسندگي و کارگرداني واروژ کريم‌مسيحي، سريال شب دهم به کارگرداني حسن فتحي. شهين عليزاده همچنين يک کتاب در حوزه نظريه تئاتر نيز تأليف کرده است.

از مهم‌ترین حضورهای تلویزیونی علیزاده هم می‌توان به بازی در سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد.

دیگر فعالیت از تدریس تا نویسندگی کتاب

علیزاده بازیگر قدیمی کشورمان علاوه بر بازیگری، سالها سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد هنری از جمله جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، رسام هنر، دانشکده غیرانتفاعی وابسته به جهاد دانشگاهی، مؤسسه هنری کرج، مرکز تربیت معلم نصیبه و آموزشگاه آزاد حمید سمندریان را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده‌است. وی همچنین آموزشگاه آزاد سینمایی آتشفام فیلم را نیز تأسیس کرده‌است.

بازیگر نقش همسر اکبر آقا در سریال سایه همسایه کیست

بازیگر نقش همسر اکبر آقا در سریال سایه همسایه کیست

شهین علیزاده در سریال سایه همسایه نقش همسر اکبر آقا را بازی می کند.سریال سایه همسایه محصول سال ۱۳۶۴ به کارگردانی اسماعیل خلج می باشد و داستانی خانوادگی دارد.

ازدواج و طلاق و همسر شهین علیزاده

علیزاده همسر سابق آتش تقی پور است. او در سال ۱۳۴۹ با تقی‌پور ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان یک دختر و دو پسر به نام های اخگر، شراره، آتور می باشد.

فیلم ها و سریال

ارتفاع ۶/۴۵ (۱۳۸۵)
ماه و خورشید (۱۳۷۴)
زینت (۱۳۷۲)
مسافران (۱۳۷۰)
پرده آخر (۱۳۶۹)
مدرک جرم (۱۳۶۴)

عکس بی حجاب شهین علیزاده

تلویزیون

۱۳۶۵ سایه همسایه (اسماعیل خلج)
۱۳۶۹ آذرستان (امیرهوشنگ دانایی)
۱۳۷۰ پنجره‌ای رو به آفتاب (حسین مروی)
۱۳۷۰ زندگی (حسین مروی)
۱۳۷۳ عاطفه (حسن فتحی)
۱۳۷۵ مدرسه مادربزرگ‌ها (غلامرضا رمضانی)
۱۳۷۵ سیاه، سفید، خاکستری (سیامک شایقی)
۱۳۷۷ تفنگ سرپر (امرالله احمدجو)
۱۳۷۹ روزهای مهتابی (عباس قنبری)
۱۳۷۹ خاک سرخ (ابراهیم حاتمی‌کیا)
۱۳۸۰ شب دهم (حسن فتحی)
۱۳۸۱ این راهش نیست (نوید میهن‌دوست)
۱۳۸۴ پای پیاده (اصغر توسلی)
۱۳۸۴ راه شب (داریوش فرهنگ)
۱۳۸۵ طبقه دوم (شاهین باباپور)
۱۳۸۷ روز حسرت (سیروس مقدم)
۱۳۸۷ شیخ بهایی (شهرام اسدی)
۱۳۹۲ همه بچه‌های ما (تاجبخش فناییان)

آثار و کتاب

شهین علیزاده علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز دستی به قلم دارد. تو همچنین به تألیف یک کتاب در حوزه نظریه تئاتر نیز پرداخته‌است.

بیوگرافی شهین علیزاده

گفتگوی خواندنی شهین علیزاده درباره زندگی هنری و شخصی اش

شهين عليزاده درباره فعالیت های هنری خود در مصاحبه ای می گوید: من در ۴۰ سال بازيگري در تئاتر، سينما و تلويزيون هميشه تلاش کرده‌ام کارم متفاوت باشد و حرف‌هايي براي گفتن هم داشته باشد و بتوانم به جوان‌ها چيزي را منتقل کنم. در مدتي که در کانادا بودم مشغول تحقيقات هنري در باره کارهاي هنري و کتابم بودم، بنابراين اطلاع چنداني از وضعيت سينما و تلويزيون ندارم. در هرصورت به طور قاطع مي‌توانم بگويم برخورد اوليه من در تئاتر آميزه‌هاي عشق و شيفتگي را نسبت به اين هنر شعله‌ور کرد. اين وضعيت نه‌ تنها براي من، بلکه براي ساير همکارانم نيز وجود داشته است.

بعد از گذراندن تحصيلات مقدماتي در کرمانشاه به تهران آمديد ؟

بله، من بعد از اتمام تحصيلات متوسطه به تهران آمدم و تحصيلات دانشگاهي‌ام را ادامه دادم. در اين دوران با بزرگان و استاداني مثل حميد سمندريان، رکن‌الدين خسروي، قطب‌الدين صادقي و پري صابري همکاري داشتم ودر کارهايشان به عنوان بازيگر حضور پيدا کردم. در سال‌هاي بعد فرصت همکاري با بهرام بيضايي را به دست آوردم.

زندگی شهین علیزاده از ایران تا مهاجرت

نشان درجه يک هنري

در دهه ۸۰ و بعد از ۳۰ سال فعاليت مستمر در عرصه کاري پيش از اين‌که بازنشسته بشوم، در درجه‌بندي هنري وزارت ارشاد درجه الف هنري معادل دکترا را دريافت کردم.

به چه دليل هيچ‌گاه نخواستيد به سمت ستاره شدن برويد؟

طبق آموزش‌هايي که توسط بزرگان ديده بودم. هيچ‌گاه تمايلي به ستاره شدن نداشتم. براي من ذات هنر و ارائه کار خوب و ماندگار از هر چيزي اولويت داشت. در دهه ۶۰ و ۷۰ تئاتر با حضور بزرگان دوران خوبي را سپري مي‌کرد و من هم در اين دو دهه در نمايش‌هاي زيادي بازي کردم. البته هنوز هم خيلي از مردم مرا در خيابان مي‌بيند مورد لطف و توجه خودشان قرار مي‌دهند و احساس مي‌کنم مردم هيچ وقت کارهاي باارزش هنرمندان را فراموش نمي‌کنند.

نظرات