چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم؟ (راهنمای جمع برای آشپزخانه بزرگ و کوچک)

0

پاسخ های زیادی برای این سوال که چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم، وجود دارد. قیمت کابینت در مشهد و سایرشهرهای ایران نسبتاً بالا است، بنابراین باید در انتخاب رنگ نهایت دقت را بنمایید. اگر فضای آشپزخانه تان کوچک است توصیه می شود از رنگ های روشن برای کابینت ها استفاده نمایید تا نوردهی در آن بهبود یابد.

انتخاب رنگ به نوع آشپزخانه و وسایل دکوراسیون و متراژ آن نیز بستگی دارد. اگر رنگ را به اشتباه انتخاب نمایید، باید هزینه اضافی زیادی برای تغییر آن بپردازید. با انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها می توانید فضای مطبخ خود را زیباتر و حتی بزرگتر نمایش دهید. به عنوان راهنما ما جزئی ترین عوامل را بررسی و نکات هر رنگ را برای شما شرح داده ایم.

رنگ کابینت

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رنگ کابینت آشپزخانه

این نکته را در نظر بگیرید که رنگ کابینت حتی می تواند شیوه نگهداری آنها را تغییر دهد؛ مثلاً شیوه تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای نسبت به سایر کابینت ها متفاوت است، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع برای خرید این محصولات اقدام نمایید. عوامل و فاکتورهای مختلفی بر رنگ کابینت آشپزخانه ها تاثیر می گذارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

تاثیر نوع آشپزخانه بر انتخاب رنگ کابینت

معمولاً در خانه های امروزی ۲ نوع آشپزخانه در نظر گرفته می شود که یکی مطبخ و دیگری فضای اصلی آن است. به طور معمول آشپزخانه اصلی بیشتر وظیفه تزئین دکوراسیون خانه را دارد و ساکنین از مطبخ برای پخت غذاهای مختلف استفاده می کنند.

با انتخاب رنگ بندی مناسب برای کابینت ها، به خوبی می توانید سایر وسایل آشپزخانه تان را نیز با آنها ست کنید. ما توصیه می کنیم برای این وسایل به سراغ رنگ های معمولی و متداول بروید. مثلاً اگر می پرسید رنگ کابینت سفید با چه رنگی ست میشود، باید بگوییم که تقریبا با بیشتر رنگ ها! بنابراین با انتخاب درست رنگ یک هارمونی زیبا در آشپزخانه خود خواهید داشت.

در انتخاب کابینت برای مطبخ ها حتما به سراغ رنگ های تیره بروید تا دیرتر کثیفی ها را نشان دهند و به طور مداوم نیاز به تمیز کاری آنها نداشته باشید. پیشنهاد می دهیم که رنگ بندی کابینت های مطبخ را نیز با آشپزخانه اصلی به صورت هماهنگ در نظر بگیرید تا جذابیت دکوراسیون خانه تان افزایش پیدا کند.

رنگ کابینت

جنس کابینت ها

در پاسخ به سوال چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم؟ باید گفت در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها، جنس آنها اهمیت بالایی دارد، پس در زمان خرید به جنس به کار رفته در آنها توجه داشته باشید. مدل های براق و هایگلاس از آنجا که خط و خش نمی گیرند و کمتر آلودگی را به خود جذب می کنند، گزینه ای مناسب برای رنگ آمیزی و استفاده در محیط آشپزخانه ها هستند.

شما می توانید کابینت هایی از ورق پلی گلاس، لامی گلاس، ام دی اف خام و چوب یا مدل های نئوکلاسیک و کلاسیک را نیز رنگ کرده و در محیط آشپزخانه تان به کار ببرید. در واقع شما می توانید بر اساس جنس و متریال به کار رفته در کابینت ها از رنگ گرفته تا میزان براقیت، پولیش کاری و طراحی را کاملاً بر اساس سلیقه شخصی خود در نظر بگیرید.

ابعاد آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، به هیچ عنوان به سراغ رنگ بندی های تیره نروید، چون محیط را شلوغ و نامنظم نشان می دهند. در صورت داشتن آشپزخانه های بزرگ امکان انتخاب رنگ بندی های ساده تر را نیز خواهید داشت.

رنگ کابینت

نور آشپزخانه

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ کابینت ها نورپردازی آشپزخانه است که نباید آن را از قلم بیندازید. برای آشپزخانه هایی با میزان نور کم توصیه می کنیم حتماً به سراغ مدل هایی با رنگ روشن بروید، چون با انعکاس و پخش نور باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شوند.

اگر آشپزخانه تان بیش از اندازه بزرگ بوده و وسایل کمی نیز برای قراردادن داخل آن دارید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های تیره است که باعث جمع و جورتر به نظر رسیدن فضا می شوند.

اثر گذاری سبک دکوراسیون بر رنگ کابینت آشپزخانه

شما باید رنگ بندی ها را بر اساس سبک دکوراسیون محیط خانه تان انتخاب کنید؛ به عنوان مثال در دکوراسیون های مدرن امروزی اغلب از رنگ های خنثی مثل سفید یا کرم استفاده می شود. البته شما می توانید طیف گسترده تری از انواع رنگ ها را برای دکوراسیون مدرن و امروزی تان در نظر بگیرید. برای دکوراسیون های کلاسیک نیز پیشنهاد ما همان رنگ های خنثی است که جذابیت خاصی به محیط می بخشند.

سلیقه و علاقه شخصی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید در انتخاب کابینت آن را از قلم نیندازید، سلیقه و علاقه شخصی تان است. اگر دوست دارید تا از نوع رنگ بندی کابینت ها و طراحی آنها رضایت کاملی داشته باشید، حتماً سلیقه شخصی تان را نیز در انتخاب دخالت دهید. شاید در صورت انتخاب ترندترین و بهترین رنگ بندی ها بعد از مدتی از آنها خسته شوید، چون اصلاً مطابق سلیقه تان نیستند؛ بنابراین به این موضوع در هنگام خرید توجه کنید.

رنگ کابینت

نوع سکونت درخانه

شما خانه را برای سکونت ساخته اید یا مستاجر نشینید؟ در صورتی که خود می خواهید در خانه سکونت داشته باشید، در انتخاب طرح و رنگ دست بازی دارید و می توانید کاملاً مطابق با سلیقه و علاقه تان پیش بروید. اما در صورتی که قصد خرید کابینت برای خانه های مستاجرنشین را داشتید، پیشنهاد ما استفاده از کابینت هایی با رنگ بندی تیره است.

معمولاً برخی افراد توجه زیادی به کثیفی کابینت ها نمی کنند و همین موضوع باعث ایجاد لکه های دائمی بر روی آنها می شود. اگر رنگ بندی سفید را برای خانه های مستاجرنشین انتخاب کنید، شاید برخی لکه ها روی آنها ایجاد شود که تا مدت ها ماندگار هستند و نما و جلوه آشپزخانه را از بین می برند.

روانشناسی رنگ ها

در انتخاب رنگ کابینت ها حتما به روانشناسی آنها نیز توجه داشته باشید. از آنجا که به طور مداوم این وسایل را در محیط آشپزخانه می بینید، قطعاً رنگ بندی آنها روی ذهن و روانتان تاثیر مستقیم می گذارد؛ بنابراین اگر رنگ بندی نامناسبی داشته باشند، قطعاً این موضوع باعث ایجاد حس منفی درونتان خواهد شد.

قبل از انتخاب رنگ بندی کابینت ها حتماً در اینترنت درباره روانشناسی رنگ ها تحقیق کنید. برای هر رنگ چندین نکته روانشناسی مختلف وجود دارد که بسیاری از منابع درباره آنها به طور کامل صحبت کرده اند.

رنگ کابینت

تاثیر رنگ های ترند در انتخاب رنگ کابینت

سری به دنیای مد بزنید تا متوجه شوید که رنگ های ترند بازار اکنون چه هستند؟ شما می توانید از کارشناسان و کابینت سازها در این زمینه پرس و جو کنید تا مطابق مد پیش بروید و خانه ای کاملاً امروزی و زیبا را طراحی نمایید.

البته به این نکته در انتخاب رنگ بندی های ترند شده دقت داشته باشید که هر سال یا حتی هر چند ماه شاید تغییر کنند، بنابراین ممکن است در آینده جذابیت زیادی از لحاظ مد نداشته باشند. پس باید نهایت دقت را در پاسخ به سوال چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم، داشته باشید.

رنگ کابینت

رنگ کابینت، نکته ای مهم و اساسی

رنـگ کابینت فاکتوری مهم و اساسی در خرید این وسایل است که باید به آن توجه داشته باشید. در صورت انتخاب رنگ بندی های اشتباه، نه تنها دکوراسیون خانه تان از بین می رود، بلکه خود نیز احساس خوبی نمی گیرید و دوباره باید هزینه بپردازید تا رنگ بندی ها را تغییر دهید.

شما می توانید برای انتخاب رنگ های حرفه ای تر و بهتر حتی با دکوراتورها و کارشناسان حرفه ای طراحی داخلی ساختمان نیز مشورت داشته باشید تا از راهنمایی های آنها کمک بگیرید.

در زمینه انتخاب بهترین رنگ کابینت توصیه می کنیم وسواس زیادی به خرج دهید و حتی مدت زمان زیادی را صرف پاسخ به سوال “چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم”، نمایید. مثلا اگر آشپزخانه شما کوچک است، پیشنهاد می شود از رنگ های روشن برای کابینت ها استفاده نمایید، چون بازتاب نور در آنها بیشتر بوده و روشنایی محیط تان دو چندان می شود./۲۶۰۷۲۱

نظرات