بهترین مدل های سرور hp سال ۲۰۲۳

0

هنگامی که صحبت از بهترین مدل های سرور اچ پی به میان می‌آید با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها روبرو هستیم که هریک از آن‌ها قابلیت‌های کاربردی مختلفی در اختیار ما قرار می‌دهند. به طور مثال، بهترین مدل های نسل ۱۰ سرورhp  بهdl380 gen10  اختصاص دارد که در مقایسه با سایر مدل‌ها از ویژگی‌های سخت‌افزاری بالاتری پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با نسل یازدهم قیمت کمتری دارد.

 بهترین مدل های سرور hp سال 2023

در ارتباط با بهترین مدل های نسل ۱۱ سرور hp با طیف گسترده و متنوعی از سرورها در ارتباط هستیم که پرداختن به ویژگی همه آن‌ها به چند مقاله مجزا نیاز دارد. با این‌حال، سه مورد HPE ProLiant DL380 Gen11، HPE ProLiant DL360 Gen11 و HPE ProLiant DL20 Gen11 در گروه بهترین مدل های سرور اچ پی قرار می‌گیرند.

برای اینکه دلیل انتخاب این محصولات در لیست بهترین مدل های سرور hp سال ۲۰۲۳ بدانید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بهترین مدل سرور نسل ۱۱

شرکت اچ پی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرور در جهان است و طیف گسترده‌ای از سرورها را برای کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد. از بهترین مدل های نسل ۱۱ سرور اچ پی می‌توانیم به HPE ProLiant DL380 Gen11  یا به عبارت دقیق‌تر گل سرسبد سرورهای اچ ‌پی اشاره کنیم.

جدول مشخصات فنی سرور dl380 g11
فرم فکتور رکمونت ۲U
خانواده پردازنده ۴th, 5th Generation Intel Xeon Scalable Processor Family
تعداد پردازنده دو پردازنده با حداکثر ۶۴ هسته به ازای هر پردازنده
ظرفیت حافظه رم ۳۲ اسلات HPE DDR5 Smart Memory

با حداکثر ظرفیت ۸٫۰TB و سرعت ۴۸۰۰MT/s

ظرفیت ذخیره سازی ۵۸۳٫۳ ترابایت با درایو Hot Plug SFF SAS SSD

این سرور یکی از قدرتمندترین سرورهای رکمونت HP است که برای کاربردهای سنگین مانند مجازی‌سازی، پایگاه داده و پردازش ابری طراحی شده است. سرورdl380 g11  از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل نسل پنجم، حافظه‌های DDR5 و طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. به بیان دقیق‌تر، اگر از دو پردازنده نسل چهارم سری پلاتینیوم روی سرور فوق استفاده کنید در عمل به ۱۲۸ هسته پردازشی بهینه شده دسترسی خواهید داشت که قادر به رسیدگی به انواع مختلفی از بارهای کاری سنگین هستند.

همچنین، فرآیند مدیریت سرور نیز ارتقا پیدا کرده و کارشناسان برای مدیریت و پیکربندی سرور به iLO6 دسترسی دارند که فرآیند انجام کارها را سریع‌تر می‌کند.

برای خرید سرور dl380 g11 با گارانتی طلایی دو ساله و دریافت مشاوره فنی رایگان پیش از خرید می‌توانید از لینک https://falnic.com/shop/p/hp-proliant-dl380-gen11-server بازدید کنید.

بهترین مدل سرور نسل 11

بعد از سرورdl380 ، سرور DL360 Gen11 را می‌توان یکی از بهترین مدل های نسل ۱۱ سرور hp دانست که برای کاربردهای میان‌رده مختلف مثل مجازی‌سازی، میزبانی پایگاه داده و وب سرور طراحی شده‌است. این سرور مجهز به ۲ سوکت برای نصب پردازنده‌های نسل پنجم اینتل Xeon Scalable است، ۳۲ اسلات DIMM DDR5 برای نصب حداکثر ۸ ترابایت حافظه اصلی با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد و به کارشناسان شبکه اجازه می‌دهد تا ۲۴ اسلات PCIe NVMe را روی آن نصب کنند.

همچنین، مجهز به پورت‌های گیگابیتی است تا مشکلی از بابت اتصال سرور به شبکه وجود نداشته باشد. یکی از ویژگی‌های شاخص سرور فوق پشتیبانی از رسانه‌های ذخیره‌سازی EDSFF است که در حقیقت جایگزینی برای حافظه‌های فلش سنتی مثل NVMe هستند که باعث می‌شوند فرآیند خواندن و نوشتن اطلاعات به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بهترین مدل سـرور نسل ۱۰

یکی از بهترین مدل های نسل ۱۰ سرور اچ پی  با قیمت مقرون به صرفه‌، سرور  dl380 g10 است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول و دوم زئون اینتل را دارد. این سرور مجهز به ۲۴ اسلات است که توانایی پشتیبانی از ۴ ترابایت حافظه DDR4 را فراهم می‌کند.

لازم به توضیح است که برای بهره‌مندی از ۴ ترابایت حافظه اصلی باید از دو پردازنده استفاده کنید، زیرا هر پردازنده توانایی پشتیبانی از ۱۲ اسلات حافظه را دارد. کارشناسان شبکه می‌توانند از حافظه‌های با باس ۲۹۳۳ یا ۲۶۶۶ مگاهرتز روی آن استفاده کنند.

سـرور dl380 g10 مجهز به گذرگاه‌های توسعه PCIe 4.0 است و توانایی پشتیبانی از هارد دیسک‌ها یا حافظه‌های فلش SFF یا LFF را دارد. بنابراین مشکلی از بابت انتخاب ترکیبی این رسانه‌های ذخیره‌سازی وجود ندارد. شما می‌توانید هر دو رسانه را به شکل همزمان مورد استفاده قرار دهید و از طریق پیاده‌سازی تکنیک لایه‌بندی از مزایای ظرفیت بالا هارد دیسک‌ها و سرعت بالای حافظه‌های SSD استفاده کنید.

بهترین مدل سرور نسل 10

این سـرور بسته به نوع دیسک‌هایی که روی آن قرار می‌دهید توانایی پشتیبانی از ۴۵۹ ترابایت حافظه جانبی را دارد و به شکل پیش‌فرض مجهز به کارت شبکه یک گیگابیتی با چهار پورت است. البته، امکان نصب کارت‌های شبکه قدرتمند و چند گیگابیتی از طریق رایزرهای اول و دوم روی سرور وجود دارد.

از ویژگی‌های فنی سـرور فوق باید پشتیبانی از پردازنده‌های نسل اول و دوم مقیاس پذیر زئون اینتل، پشتیبانی از حافظه‌های NVDIMM، پشتیبانی از سیستم مدیریت از راه دور iLO5، پشتیبانی از Raid Controller نسل ۱۰، پشتیبانی از ۲۴ شیار رم DDR4 تا سرعت ۲۹۳۳، سازگار با درایوهای Read-Intensive SFF Value SAS SSD  و … اشاره کرد. این سرور گزینه مناسبی برای کسب‌وکارهایی است که تمایل دارند از یک سرور قدرتمند، اما مقرون به صرفه استفاده کنند که توان محاسباتی و ذخیره‌سازی کافی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

جدول مشخصات فنی سرور dl380 g10
فرم فکتور رکمونت ۲U
خانواده پردازنده ۱st, 2nd Generation Intel Xeon Scalable Processor Family
تعداد پردازنده دو پردازنده با حداکثر ۲۸ هسته به ازای هر پردازنده
ظرفیت حافظه رم ۲۴ اسلات HPE DDR4 Smart Memory

با حداکثر ظرفیت ۶٫۰TB و سرعت ۲۹۳۳MT/s

ظرفیت ذخیره سازی ۴۵۹ ترابایت با درایو Hot Plug SFF SAS SSD

بهترین مدل های سرور اچ پی در سال ۲۰۲۳ گلچینی از محصولات نسل دهم و به ویژه نسل یازدهم هستند که متناسب با نیازهای روز بازار از جدیدترین فناوری‌ها و سخت‌افزارها پشتیبانی می‌کنند. به غیر از مدل‌های ذکر شده در بالا، اچ پی طیف گسترده‌ای از سرورها را برای کاربردهای مختلف به بازار عرضه کرده است. به طور کلی، برای انتخاب بهترین سرور اچ پی ابتدا نیازهای تجاری را مشخص کنید و با در نظر گرفتن عواملی مانند کاربردها، اندازه کسب و کار و بودجه گزینه‌ای را انتخاب کنید که جوابگوی نیازهای حال و آینده باشد./۲۵۳۳۳۰

نظرات