فیلم کامل ماجرای لوله کشی مشروب به ورزشگاه شالکه آلمان و واکنش ها ببییند

0

فیلم کامل ماجرای لوله کشی مشروب به ورزشگاه شالکه آلمان و واکنش ها ببییند

اظهارات جنجالی و عجیب احمد مجدزاده کارشناس‌ تلویزیون درباره لوله کشی مشروب به ورزشگاه شالکه آلمان سوژه شبکه های اجتماعی شده و برخی کاربران و چهره ها به این ادعا واکنش نشان دادند. فیلم اظهارات جنجالی کارشناس‌ تلویزیون درباره لوله کشی مشروب به ورزشگاه ها را ببینید:

لوله کشی مشروب به ورزشگاه های آلمان

لوله کشی مشروب ورزشگاه شالکه

احمد مجدزاده کارشناس کشتی شب گذشته در مناظره با صادق درودگر در شبکه خبر سیما ادعاهایی را مطرح کرد باعث تعجب کاربران و بینندگان تلویزیون شد. او گفت: در آلمان کارخانه مشروب‌ سازی لوله کشیده تا ورزشگاه تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند که در فیلم زیر می بینید:

فیلم اظهارات کارشناس تلویزیون درباره لوله کشی مشروب به ورزشگاه ها

شب گذشته احمد مجدزاده کارشناس کشتی و صادق درودگر در شبکه خبر درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با یکدیگر به مناظره پرداختند مجدزاده در بخشی از مناظره گفت: در آلمان کارخانه مشروب‌ سازی لوله کشیده تا ورزشگاه تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند. این حرف او تعجب صادق درونگر را در این مناظره برانگیخت.

ورزش سه نوشت: احمد مجدزاده، کارشناس کشتی در یک برنامه زنده در شبکه خبر صداوسیما گفت: «در آلمان کارخانه مشروب‌سازی لوله کشیده تا ورزشگاه؛ تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند.»

روزنامه هم میهن نوشت: روز گذشته در یکی از میزگردهای شبکه خبر، احمد مجدزاده و صادق درودگر مقابل هم نشستند تا درخصوص ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال صحبت کنند. احمد مجدزاده به‌عنوان چهره مخالف و صادق درودگر به‌عنوان کارشناس موافق. ادعای جنجالی مخالف حضور زنان موضوع این گزارش است که به‌ صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.

موضوع نشست اخیر بین صادق درودگر و احمد مجدزاده در حالی در مورد حضور یا عدم‌حضور زنان بود که موضوعی را مجدزاده مطرح کرد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

احمد مجدزاده، کارشناس صداوسیما، در برنامه زنده شبکه خبر با حضور صادق درودگر، در مورد اهمیت ویژه مصرف مشروبات الکلی در کشور آلمان گفت: «در آلمان کارخانه مشروب‌سازی لوله کشیده تا ورزشگاه؛ تا تماشاچی‌ها مشروب بخورند. در آمریکا و خیلی از کشورها، سرو مشروب الزامی است!» موضوعی که با مخالفت صادق درودگر همراه شد و گفت، باوجودی که بیش از ۳۰ کشور و ورزشگاه خارجی را دیده، اصلاً با چنین لوله‌کشی‌ای روبه‌رو نشده است. واقعیت این است که در ورزشگاه گلزن کرشن آلمان که ورزشگاه خانگی باشگاه شالکه است، چنین امکانی فراهم شده است.

توضیح بیشتر اینکه در ورزشگاه خانگی شالکه، خط لوله‌ای در سراسر ورزشگاه کشیده شده تا نوعی نوشیدنی الکلی برای هواداران فوتبال سرو شود. البته دسترسی این لوله‌ها فقط برای مغازه‌های اطراف ورزشگاه است و مستقیماً هوادارها نمی‌توانند تماسی با آن داشته باشند. نکته قابل‌توجه این است که خرید مشروبات الکلی فقط تا پیش از شروع مسابقه انجام پذیر است و با شروع مسابقه، هواداران حق ندارند مشروبات الکلی خریداری کنند. گفتنی است چنین امکاناتی در سایر ورزشگاه‌های آلمان وجود ندارد و لوله‌کشی‌ای نیز اطراف یا زیر ورزشگاه ساخته نشده است.

یکی دیگر از نکاتی که مجدزاده مطرح کرد، موضوع قوانین سفت و سختی است که در فوتبال روز دنیا وجود دارد و طبق گفته ایشان مردم جرأت نمی‌کنند خلاف کنند، حتی اگر شرایط نرمال نداشته باشند. موضوعی که البته به آن شکلی که مجدزاده مطرح کرده، نیست. طبق قوانین «آلیانتز آره‌نا» شهر مونیخ، اگر هواداری با حالت غیرطبیعی دیده شود، به‌مدت سه‌ماه از حضور در ورزشگاه‌ها منع می‌شود. موضوع دیگر اینکه در ورزشگاه‌های دنیا قانونی تصویب شده که همزمان با برگزاری مسابقه، مشروبات الکلی اصلاً فروخته نمی‌شود. هر خریدوفروش نوشیدنی الکلی، تا پیش از شروع مسابقه مجاز است.

دولت قطر از سال‌ها قبل با قاطعیت اعلام کرده بود به هیچ عنوان مصرف مشروبات الکلی در این کشور مجاز نیست. اما با بررسی‌های بیشتر و کسب جلب رضایت توریست‌ها، قوانین دراین‌زمینه کمی تقلیل یافت. اطراف ورزشگاه، موقعیت‌هایی را طراحی کردند که هواداران فوتبال فقط در این مناطق می‌توانستند مشروبات الکلی را خریداری و بنوشند. اما در داخل ورزشگاه، هم در جام‌جهانی، هم در جام ملت‌های در حال برگزاری، مصرف مشروبات الکلی به‌کل ممنوع است.

اینفانتینو، رئیس فیفا نیز پیش‌تر در کوران مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ در پاسخ به انتقادها از سیاست اعمال‌شده از سوی قطر در ممنوع کردن مصرف مشروبات الکلی در استادیوم‌های محل مسابقات جام‌جهانی گفته بود:‌ «فکر نکنم اگر روزی برای مدت سه‌ساعت الکل مصرف نکنید، بمیرید. در قطر مکان‌هایی برای مصرف این نوشیدنی‌ها در خارج از استادیوم‌ها در نظر گرفته شده است که توریست‌ها می‌توانند بدون مشکل در آنجا حضور داشته باشند.»

نشریه میرر در شماره اخیر خودش می‌گوید، شاید مصرف مشروبات الکلی در کشور آلمان برای یورو ۲۰۲۴ دچار تغییراتی شود چراکه الگوبرداری از کشور قطر می‌تواند نتایج صحیح و بهتری را در برداشته باشد. افسر امنیتی مسابقه انگلیس و صربستان در یورو ۲۴ در گفت‌وگو با نشریه میرر می‌گوید، بیش از ۵۰ هزار هوادار انگلیسی در ورزشگاه خانگی شالکه حضور خواهند یافت و اگر شرایط عادی نداشته باشند شاید کنترل‌شان سخت باشد. موضوعی که حائز اهمیت است اینکه، در هر صورت آنها در حال یافتن چاره‌ای هستند که مسابقات با حضور همزمان زنان و مردان برگزار شود؛ نه اینکه بخشی از هواداران حین انجام مسابقه حذف شوند.

واکنش ها

داریوش معمار، روزنامه نگار: به صحبت های این آدم در تلوزیون دقت کنید. می‌گوید در آلمان از کارخانه مشروب سازی لوله کشی مستقیم شده به استادیوم ورزشی و مردم مجبور هستند آنجا مشروب بخورند. چنین کم خردی کارشناس تلوزیون جمهوری است.

**********

فرهاد عشوندی، روزنامه‌نگار: کاش آقایان صداوسیما و دوستاشون ببینن آنتن تلویزیون رو دست کیا می‌سپرن! حالا جواب مشروب رو که صادق درودگر عزیز با خنده هاش داد ولی وقتی به زور فیفا مجبور شدید بالاخره حق ورود زنان رو بپذیرید، چرا باز برای خودتون بامبول می سازید؟

*******

داریوش آرمان، روزنامه‌نگار: کارشناس صداوسیما :در آلمان کارخانه مشروب‌سازی لوله کشیده تا ورزشگاه که تماشاچی‌ها مشروب بخورند! واقعا جز سکوت و باز هم سکوت چیزی میشه گفت؟

نظرات