بیوگرافی مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی +‌علت فوت و مهدی طالقانی کیست

0

بیوگرافی مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی +‌علت فوت و مهدی طالقانی کیست

مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی متولد سال ۱۳۲۹ در تهران بوده که در اول بهمن ۱۴۰۲ به علت بیماری ریوی و تنفسی درگذشت. او فرزند سید محمود طالقانی و زندانی سیاسی رژیم پهلوی می باشد. ادامه بیوگرافی مهدی طالقانی کیست با عکس و سوابق و علت فوت و درگذشت مهدی طالقانی پسر آیت الله طالقانی در مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی +‌علت فوت و مهدی طالقانی کیست

بیوگرافی مهدی طالقانی

مهدی طالقانی با نام کامل سید مهدی علایی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی متولد سال ۱۳۲۹ در تهران می باشد. او در ۱ بهمن ۱۴۰۲ به علت بیماری ریوی و تنفسی از دنیا رفت

سوابق مهدی طالقانی و مهدی طالقانی کیست

سوابق

سید مهدی طالقانی، از زندانیان دوران مبارزه با حکومت پهلوی بود که در سه دهه اخیر، به بازنمایی و تبیین افکار و آرا پدر پرداخت. او بازنشسته بود. آقا مهدی درباره شغلش می گوید: من کارهای مختلفی کردم یک مدتی کارگاهی داشتم و لوازم برای شرکت های نفت و گاز می ساختیم بعد پول مان را ندادند در کارگاه را بستیم و فروختیم و از آن کار بیرون آمدم. یک مدت هم بدهکار بودم، بعد کم کم در کار ساخت و ساز وارد شدم آن هم الان متوقف است و خودم را بازنشست کردم. آقای طالقانی درباره خواهران و برادرانش می گوید: جز وحیده که دکتر داروساز است ۴ دختر دیگر مرحوم طالقانی معلم هستند.
طاهره طالقانی و مریم، طیبه و اعظم معلم بازنشسته بودند. یعنی هم پسران و هم دختران قرار بود کار کنند و زحمت بکشند.

همسر و فرزندان

مهدی طالقانی در اوج جوانی ازدواج کرده و دارای ۵ فرزند می باشد. ۴ فرزند ایشان در خارج از کشور زندگی می کنند و تنها یک دخترش آزاده در ایران ساکن است.

علت فوت و درگذشت مهدی طالقانی

علت فوت و درگذشت مهدی طالقانی

مهدی‌طالقانی پس از تحمل دوره‌ای بیماری روز یکشنبه (یکم بهمن ۱۴۰۲)، به علت بیماری ریوی – تنفسی در آی.‌سی.یو بیمارستان خاتم الانبیا تهران، درگذشت.
تسنیم نوشت: فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی، پس از یک دوره بیماری ریوی-تنفسی، دار فانی را وداع گفت.
سیدمهدی علایی طالقانی فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی، پس از یک دوره بیماری ریوی-تنفسی، دار فانی را وداع گفت.

لازم به ذکر است آیت الله سیدمحمود طالقانی ۱۰ فرزند دارد. مرحوم طالقانی دو همسر به نام‌های بتول و توران و از هر همسر خود ۵ فرزند داشت فرزندان ازدواج سیدمحمود با مرحومه بتول لواسانی، به ترتیب مریم، وحیده، حسین، مهدی و مجتبی هستند. اعظم، ابوالحسن، طیبه و طاهره و محمدرضا مادرشان توران خانم بود. مهدی پسر آیت الله از همسر اول است. بتول خانم همسر اول آیت الله طالقانی و فرزندانش پیچ شمیران و مادر من و فرزندانش شمیران زندگی می کرد. پدرم نیز در زندان قصر بین مسیر این دو خانه بود.

کار دولتی نداشتیم

ما هیچ کدام بازنشسته نیستیم چون کار دولتی نداشتیم. حتی دفترچه بیمه هم نداریم. من باید عمل قلب انجام می دادم، دفترچه بیمه نداشتم، گفتم «دفترچه بیمه درمانی رایگان می دهند بروم بگیرم» اما به من ندادند. به هر حال بیمارستان برای آن عمل ۱۰ میلیون تومان پول از من گرفت. من در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیمه تکمیلی بودم، گفتم حالا اشکال ندارد مدارک هزینه بیمارستان را به مرکز اسناد انقلاب اسلامی می دهم و از بیمه تکمیلی پولش را می گیرم. رفتم حسابداری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدارک هزینه عمل قلبم را دادم، بعد دیدم حسابداره طفره می رود سه ماه گذشت و پولی برنگشت. سراغ گرفتم گفت «حدود سه میلیون تومان به حساب شما واریز کردند»، گفتم «من ۱۰ میلیون تومان پول عمل قلب دادم بعد ۳ میلیون تومان در قالب بیمه تکمیلی به من بر می گردانید؟»، گفت «سیستم بیمه تکمیلی مرکز اسناد انقلاب اسلامی را خودمان اداره می کنیم، دیدیم اگر بخواهیم ۱۰ میلیون تومان را به شما بدهیم دیگر پولی نمی ماند به کسان دیگری بدهیم»، گفتم «نخواستم». عرض کنم تا بالاخره با دعوا رفتیم آن دفترچه را گرفتم، اخیرا مسئول استان تهران بنیاد شهید وقتی شنید داستان من این طور شد یک لطفی انجام داد و من را برای یک سال بیمه تکمیلی کرد.

نظرات