شیشه لاکوبل را کجا میتوان اجرا کرد؟

0

اجرای شیشه لاکوبل در فضای داخلی ساختمان اداری تجاری مسکونی و حتی نمای خارجی آن می تواند نمایی زیباتر و مدرن جذابی به ساختمان ببخشد. شیشه لاکوبل انواع مختلفی دارد که هر کدام را می توان طبق طراحی و دکوراسیون داخلی و معماری یک ساختمان به کار برد. شیشه لاکوبل رنگی تترافرم در ۳ نوع رنگی براق و مات و متالیک قابل تولید است.

شیشه لاکوبل

اجرای شیشه لاکوبل یا همان شیشه رنگی ، باید توسط افراد متخصص و اهل فن وتیم نصب اجرایی انجام شود. اجرای این نوع شیشه در هر نقطه از ساختمان امکان پذیر بوده و می توان آن را به راحتی به صورت چسپی با چسپ سیلیکون روی دیوار چسباند. اما به نظر شما می توان در هر جایی از آنها استفاده کرد؟ آیا می توان کل ساختمان و نمای داخل و خارج آن را بانمای شیشه ای رنگی اجرای شیشه لاکوبل زیبا کرد؟

ما در این مقاله قصد داریم جاهایی از ساختمان و بنا مانند دیوارپوش و لابی و بین کابینتی که می توان شیشه رنگی کار کرد را بررسی کرده و همچنین کاربردهای این شیشه ها را بیشتر بشناسیم. اما پیش از آن نیاز است که شیشه لاکوبل و کاربرد آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

شیشه لاکوبل چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه لاکوبل به شیشه رنگی گفته می شود که از پشت رنگ می شوند تا جلوه ای زیبا داشته باشند. برای اولین بار در کشور بلژیک، این نام را روی شیشه های رنگی گذاشتند. بعد از ورود آن به ایران، کم کم این نام و برند در بین مردم جا افتاد و امروزه به اکثر شیشه های رنگی و براق، شیشه لاکوبل گفته می شود.

شیشه لاکوبل، در واقع همان شیشه سکوریت رنگی و نشکن می باشد که یک لایه رنگ از پشت روی آن به صورت کوره ای می شود و یک لمینت براق نیز به آن اضافه می گردد. این شیشه ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند. در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و حتی نمای ساختمان های مسکونی و تجاری یا اداری، می توان از این شیشه ها استفاده کرد. مردم از دیدن نمای داخلی یا خارجی مکان هایی که یه این صورت پوشیده شده باشد، لذت بیشتری می برند. تصور کنید که یک پاساژ تجاری را با این شیشه ها تزئین کنند و یا فروشگاه های داخل آن از پوشش شیشه لاکوبل استفاده کرده باشد؛ مطمئنا می تواند یک جلوه بصری زیبا برای جذب مشتریان باشد.

اجرای شیشه لاکوبل در داخل یا خارج از ساختمان

اجرای شیشه لاکوبل در داخل و خارج از ساختمان های مختلف می تواند انجام شود. در واقع اجرای شیشه لاکوبل به سلیقه ی افراد و طرح دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان بر می گردد.

در داخل ساختمان می توان از این شیشه های مقاوم در جاهایی مانند پشت سینک ظرفشویی و کابینت ها استفاده کرد. حتی می توان در داخل حمام و سرویس بهداشتی به عنوان دیوارپوش شیشه ای نیز به شکل هنرمندانه ای استفاده کرد. در برخی از منازل مسکونی، یک کابین دوش در اتاق خواب وجود دارد که با اجرای شیشه لاکوبل می تواند جلوه ی بسیار زیبایی داشته باشد. این شیشه ها از جنس بسیار مقاوم در مقابل رطوبت و اسید و قلیا هستند و در صورت سقوط، کمتر پیش می آید که خرد شوند.

در سازمان های اداری و ساختمان شرکت ها نیز می توان از این شیشه ها برای اجرای پارتیشن بندی استفاده کرد. همچنین می توان از این شیشه ها برای نوشتن به عنوان وایت برد شیشه ای رنگی استفاده کرد که معمولا استفاده از وایت بردها و گلس بوردهایی رنگی از این نوع، بسیار معمول است.

شیشه لاکوبل

اگر دکوراسیون داخلی یک خانه به گونه ای طراحی شود که بعضی از نقاط خاص با این شیشه ها تزئین شوند، چشم انداز زیبایی خلق می گردد. البته این نکته را باید یادآور شد که نمی توان تمام درو دیوارهای یک خانه را با شیشه لاکوبل پوشش داد. زیرا چشم ساکنان را خسته می کند. باید به شکل کاملا هنرمندانه این کار انجام شود.

از این شیشه های رنگی می توان در خارج از ساختمان یا بنا برای تزیین و نماکاری استفاده کرد. در گذشته برای برخی از نقاط بیرونی نمای ساختمان های مسکونی، اداری یا تجاری از پوشش کامپوزیت استفاده می شد. اما امروزه می توان با یک طراحی اصولی و زیبا، از شیشه لاکوبل هم استفاده کرد. در پاساژها می توان برای نمای بیرونی مغازه ها نیز از شیشه رنگی استفاده کرد.

شیشه لاکوبل

انواع شیشه لاکوبل مورد استفاده در داخل و خارج از ساختمان

شیشه لاکوبل انواع مختلفی از نظر سایز، ضخامت و رنگ دارد. هر کدام را می توان با توجه به جای مورد استفاده و همچنین سلیقه مصرف کننده یا دکوراسیون داخلی، مورد استفاده قرار داد. شیشه لاکوبل ها در دسته های زیر جای می گیرند:

۱٫ شیشه لاکوبل براق که ضد خش و بسیار مقاوم است. می توان از آن در داخل بنا و به جای کاغذ دیواری استفاده کرد. این شیشه می تواند نور را از خود عبور دهد.

۲٫ شیشه لاکوبـل مات که این نوع شیشه هم می تواند ضد خش و مقاوم باشد.

۳٫ شیشه لاکوبـل ساده که از شیشه سکوریت ساده رنگی ساخته می شود.

۴٫ شیشه لاکوبـل متالیک هم نوع دیگری از این شیشه ها می باشد.

هر کدام از این شیشه ها را می توان در داخل یا خارج از ساختمان نصب کرد. اما در میان ۴ نوع لاکوبل نام برده شده، شیشه لاکوبل براق، طرفداران بیشتری دارد زیرا دارای کنتراست و شارپنس بیشتری است.

قیمت شیشه لاکوبل در بازار ایران

شیشه لاکوبل موجود در بازارهای داخل، ساخت کشورهایی همچون بلژیک، ترکیه و چین و حتی ایران است. پر واضح است که اگر شیشه لاکوبل مورد نظر از شرکتهای وارد کننده خریداری شود، گرانتر از محصولات ساخت داخل کشور است. عامل دیگری که در قیمت شیشه لاکوبل به شدت موثر است، متراژ و ضخامت شیشه است. این شیشه های رنگی و جذاب، در ضخامت های مختلف و متراژهای آماده یا سفارشی، تولید می شوند. تمامی موارد گفته شده می تواند در قیمت نهایی شیشه لاکوبل موثر باشد.

شیشه لاکوبل

مزایای استفاده از شیشـه لاکوبل

استفاده از شیشـه های لاکوبل در دکوراسیون داخلی و خارج از ساختمان می تواند مزایای مختلفی داشته باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

· دوام این شیشه ها تا ۷ برابر بیشتر از شیشه های معمولی است.

· درخشندگی و زیبایی این شیشه ها بسیار بیشتر از دیگر متریال ها می باشد.

· تمیز کردن لاکوبل خیلی بهتر و سریع تر از رنگ یا کاغذ دیواری است.

· نصب و اجرای شیشـه لاکوبل بسیار راحت است و می توان با استفاده از چسب یا اسپیسر و یا بست فیکس، ان را نصب کرد.

· به راحتی می توان با نصب فیلم لمینت به شیشه، امنیت آن را بیشتر کرد.

· ماندگاری بالایی دارد و از نظر هزینه کل و نگهداری، به صرفه تر از دیگر متریال ها مانند کاغذ دیواری است.

شیشه لاکوبل

خرید شیشـه لاکوبل ارزان قیمت

برای خرید شیشه لاکوبل ارزان قیمت می توان از نمایندگی های مجاز وارد کننده یا شرکت های تولید داخل، شیشه های مورد نظر را خریداری کرد. مطمئنا اگر محصول تولید شده در داخل کشور تولید شود، ارزان تر از نمونه های وارداتی و خارجی می باشد. در برخی از فروشگاه های اینترنتی و یا سایت های شرکتی، می توان این شیشه ها را به قیمت عمده و ارزان تر خریداری کرد.

شیشه لاکوبل

و کلام آخر

استفاده از محصولات نوآورانه و خلاق در شرکت تترافرم با ایجاد پوشش های داخلی و خارجی ساختمان، می تواند علاوه بر ایجاد یک جلوه ی بصری نو، هزینه ها را نیز کاهش دهد. اجرای شیشـه لاکوبل در یک ساختمان، می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد و سال های سال مورد استفاده قرار بگیرد. اما کاغذ دیواری یا رنگ و پوشش های دیگر، هر از گاهی باید تعویض شوند. در صورتی که شیشـه لاکوبل سال ها دوام دارد و اگر از رنگ آن خسته شدید، می توانید نوردهی مناسبی ایجاد کنید تا رنگ ها کمی متفاوت یا بهتر به نظر برسند.

نظرات