کجای بدن عطر بزنیم؟ (بهترین نقطه برای اسپری خوشبوکننده)

0

کجای بدن عطر بزنیم؟ اگر ندانید بهترین نقاط بدن برای استفاده از عطر کجاست، فرقی نمی کند چه خوشبوکننده ای با چه قیمتی از بازار تهیه کرده اید، به هر حال خیلی زود رایحه دل انگیز خوشبوکننده تان از بین می رود!

در واقع بسیاری از افراد قیمت های گزاف برای محصولات خوشبوکننده می پردازند، اما دائما از این شاکی هستند که چرا این محصولات دوام و ماندگاری کافی ندارند. مثلا هر چند قیمت ادکلن ورساچه زنانه بالاست، اما اگر ندانید این محصول باید به کدام نقطه از بدن اسپری شود، ماندگاری اش خیلی زود از بین می رود.

می توانید به صورت امتحانی در محل نبضتان عطر را تست کنید تا ببینید ماندگاری آن چه تفاوتی می کند؟ اگر نمی دانید این نقاط دقیقا کجای بدنتان هستند، ما به عنوان راهنما کمکتان می کنیم تا آنها را بشناسید.

 کجای بدن عطر بزنیم

شناخت نقاط مناسب برای عطر زدن در بدن

بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید زمان ماندگاری عطر و ادکلن را به مشتریان خود می گویند که معمولاً بین ۶ تا ۸ ساعت است؛ اما ماندگاری همین محصولات برای برخی افراد به زیر چند ساعت می رسد که این فقط به دلیل اسپری کردن محصول در نقطه نامناسبی از بدن اتفاق می افتد؛ بنابراین اگر مثلاً قیمت عطر ورساچه کریستال نویر زنانه به دلیل ماندگاری و پخش بوی مناسب بالاست، اما شما با خرید آن در مدت کوتاهی دیگر رایحه اش را حس نمی کنید، باید از خود بپرسید که آیا این محصول را در نقطه مناسبی اسپری کرده اید؟

بسیاری از افراد عطر یا ادکلن خود را بر روی ۳ قسمت به نام پوست، مو و لباس اسپری می کنند؛ اما شناخت نقاط مهم در هر یک از این بخش ها به دلیل افزایش ماندگاری عطر بسیار مهم است. در ادامه لیستی از قسمت های مختلف و مناسب در بدن را می آوریم که پیشنهاد می دهیم عطر در همان نواحی اسپری شود:

کجای بدن عطر بزنیم

محل محکم زدن نبض ها

انواع عطر تلخ زنانه، عطرهای شیرین، خوشبوکننده هایی با طبع و گروه بویایی مختلف و … هر کدام ماندگاری خاصی دارند و در صورت اسپری در نقاط مناسب بدن ماندگاری شان افزایش پیدا می کند.پیشنهاد می دهیم که خوشبوکننده ها را در محلی اسپری کنید که نبضتان محکمتر می زند.

در واقع از آنجا که در این ناحیه حرارت و گرمای بیشتری وجود دارد، با اسپری کردن خوشبوکننده در آنجا ماندگاری بوی خوب بیشتر خواهد شد.

کجای بدن عطر بزنیم

اطراف گوش، بهترین نقطه برای مالیدن عطر

پیشنهاد می دهیم که در صورت خرید خوشبوکننده حتما آن را پشت و بالای گوش هایتان بزنید. در واقع از آنجا که این نواحی خشک نیستند و گرمای کافی دارند، ماندگاری عطر تا مدت زمان قابل قبولی افزایش پیدا می کند.

مچ، ساعد و آرنج دست

رگ ها در مچ، ساعد و آرنج دست به پوستتان نزدیکتر هستند، بنابراین این نواحی گرمای بیشتری نسبت به سایر نقاط بدن دارند و تا مدت طولانی تری باعث حفظ رایحه خوشبوکننده تان می شوند.

پشت زانو

بسیاری از افراد فقط اقدام به اسپری کردن خوشبوکننده در بالاتنه شان می کنند، در صورتی که در پایین تنه نیز باید از این محصولات استفاده شود. مثلاً اسپری کردن عطر در پشت زانوها باعث می شود تا ماندگاری رایحه افزایش پیدا کند و بوی خوب آن برای مدت بیشتری همراه تان باقی بماند.

مچ و ساق پا

مچ و ساق پا همواره تحرک زیادی دارند و به همین دلیل اگر عطر و ادکلنتان را در این نواحی اسپری کنید، رایحه آن به خوبی در فضا پراکنده می شود.

روی مو

به این نکته توجه داشته باشید که مواد داخل عطر و ادکلن ها معمولاً مناسب ساختار موی انسان نیستند و باعث ایجاد آسیب در موها می شوند؛ از این رو قبل از اینکه بخواهید عطر را روی موها اسپری کنید، حتما درباره سلامت محور بدون محصول مطمئن شوید.

بسیاری از عطرهای مخصوص مو در بازار وجود دارند که بدون آسیب زدن به بافت موها شما را به خواسته تان می رسانند؛ بنابراین شما می توانید به جای محصولات معمولی از این خوشبوکننده ها استفاده کنید.

با کمی اسپری کردن عطرهای مخصوص بر روی مو، رایحه آن از بین تارهای موهایتان به مشام دیگران می رسد و جذابیتتان نزد آنها افزایش پیدا می کند.

کجای بدن عطر بزنیم

گردن، نقطه مناسب برای ماندگاری عطر

شما می توانید عطر و ادکلن خود را بر روی ناحیه گردنتان نیز اسپری کنید؛ البته انجام این کار را برای افرادی با پوست حساس توصیه نمی کنیم، چون شاید در طول مدت استفاده حساسیت های مختلفی برایتان به وجود بیاید.

کجای بدن عطر بزنیم

نکات مهم در پاسخ به سوال، عطر رو کجا بزنیم؟

اگر هنوز می پرسید که کجای بدن عطر بزنیم و چه کاری انجام دهیم که ماندگاری خوشبوکننده افزایش پیدا کند، به نکته هایی که در ادامه می گوییم، توجه کنید:

  • بعد از دوش گرفتن عطر بزنید، چون خوشبوکننده ها روی پوست تمیز ماندگاری بهتری دارند. در زمانی که کمی بدنتان مرطوب است نیز استفاده از عطرها موجب می شود تا رایحه آنها تا مدت بیشتری بر روی بدنتان باقی بماند.
  • اگر مقدار استفاده از عطر برایتان یک دغدغه است، باید بگوییم که در ادکلن های سنگین ۲ تا ۳ پاف و در مدل های سبک ۴ تا ۵ پاف کافیست.
  • به هیچ عنوان بعد از اسپری کردن عطر آن را روی پوست ماساژ ندهید، چون این کار باعث کم شدن نت های آن می شود. فقط در مواقعی باید آن کار را انجام دهید که محصول روغنی باشد.
  • اگر پوست خشکی دارید، قبل از استفاده از خوشبوکننده حتما مرطوب کننده بزنید.
  • بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال که کجای بدن عطر بزنیم، فوراً به زبر بغل اشاره دارند؛ برخی نیز این محصولات را زیر چشم استفاده می کنند، اما باید بدانید که این نواحی به ترکیبات عطرها واکنش نشان می دهند؛ از این رو استفاده از خوشبوکننده در آن نواحی ممنوع است.
  • برخی افراد فکر می کنند اگر خوشبوکننده را روی لباس اسپری کنند، بوی آن بهتر به مشام می رسد و ماندگاری اش نیز افزایش پیدا می کند؛ در صورتی که نه تنها این اتفاق نمی افتد، بلکه برخی نت ها روی لباس باز نشده و عطر رایحه اصلی اش را در فضا پراکنده نمی کند.

کجای بدن عطر بزنیم

کجای بدن عطر بزنیم؟ سوالی مهم و اساسی

همواره برای علاقه مندان به خوشبوکننده ها یک سوال اساسی مهم وجود دارد، کجای بدن عطر بزنیم؟ اگر پاسخ این سوال را بیابید، حتی می توانید از خوشبوکننده هایی با ماندگاری کم نیز بهترین نتیجه را بگیرید.

پیشنهاد می دهیم با تکیه بر نکات مطرح شده در این مطلب و همچنین دریافت راهنمایی از کارشناسان و مشاوران مراکز فروش بهترین نواحی بدنتان را بشناسید و با استفاده از خوشبوکننده در آن نواحی تا مدت طولانی تر رایحه ای خوش را با خود حمل کنید.

در این مقاله تعدادی از این نقاط از جمله پشت گوش ها، روی مچ ها و … معرفی شدند. شما با اسپری خوشبوکننده خود در این نقاط ماندگاری عطر خود را در فضا بالا می برید./۲۵۲۲۹۹

نظرات