راهنمای خرید لنزهای سیگما | چرا حرفه‌ای‌ها سیگما را انتخاب می‌کنند؟

0

نکات راهنمای خرید لنزهای سیگما چه مواردی هستند؟

آیا می‌خواهید یک لنز جدید سیگما برای دوربین خود بخرید؟ اگر برای خرید لنز دوربین عکاسی نظر عکاسان و کارشناسان این حوزه را بپرسید، بسیاری از آنها لنزهای برند سیگما را به شما پیشنهاد خواهند کرد. سیگما برندی بسیار شناخته شده در میان عکاسان حرفه‌ای است که به‌صورت تخصصی در زمینه تولید لنزهای دوربین برای سازگاری با محصولات شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کند. در این مطلب قصد داریم به نکات خرید لنزهای سیگما بپردازیم.

 لنزهای سیگما

عوامل اثرگذار در هنگام خرید لنز

قابلیت تعویض لنز دوربین‌ها یکی از مزایای بزرگ عکاسی مدرن است. بدین ترتیب عکاس‌ها می‌توانند تنها با داشتن یک دوربین و استفاده از لنزهای مختلف، تصاویر بسیار متنوعی ثبت کنند. اما در هنگام خرید لنز دوربین باید برخی از نکات را مد نظر داشت که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

به چه نوع لنزی نیاز دارید؟

لنزها انواع مختلفی دارند که عبارتند از لنزهای نرمال، تله فوتو، واید، چشم ماهی و ماکرو. پس در گام اول شما باید مشخص کنید که برای چه سبک عکاسی می‌خواهید لنز بخرید. باید توجه داشته باشید که تفاوت تمامی این لنزها، در فاصله کانونی آنها یا فاصله‌ای است که نور در مسیر مستقیم می‌پیماید و روی مواد حساس به نور فیلم دوربین یا سنسور متمرکز می‌شود.

گشادگی نسبی دیافراگم

قاعده کلی این است که اگر می‌خواهید از یک محیط تاریک عکاسی کنید و نیاز به افکت بوکه دارید، لنزی با دیافراگم نسبتا باز مثل F/1.5 تهیه کنید. از سوی دیگر، در شرایط پرنور یا زمانی که می‌خواهید تمام منظره در فوکوس کامل باشد، به لنزی با دیافراگم بسته مثل F/10 یا کوچکتر نیاز خواهید داشت.

قطر لنز

در هنگام عکاسی می‌توانید فیلترهای مختلفی روی لنز قرار دهید تا درخشش نور یا برخی از رنگ‌های نامطلوب حذف شوند. برای نصب کردن فیلتر دلخواه، باید به قطر لنز توجه داشته باشید. قطر لنز بر حسب میلی‌متر بیان می‌شود و معمولا قبل از آن حرف ø دیده می‌شود. عدد قطر لنز را می‌توانید در کنار آن و یا جلوی آن پیدا کنید.

فوکوس دستی یا خودکار

فوکوس خودکار یا AF، قابلیت فوکوس کردن خودکار روی بخشی از منظره است. این کار به صورت خودکار و توسط موتورهای کوچک و یا موتورهای کم‌صداتر اولتراسونیک انجام می‌شود. البته حالت دستی یا MF نیز قابل‌استفاده است و روی برخی از لنز‌ها سوییچ AF/MF دیده می‌شود که برای سوییچ کردن سریع بین این دو حالت به کار می‌رود.

لنزهای سیگما

معرفی برترین مدل‌های لنزهای سیگما برای خرید

برند ژاپنی سیگما یکی از بهترین تولیدکنندگان لنزهای دوربین عکاسی در بازار به شمار می‌رود. این شرکت به شکل تخصصی روی تولید لنز دوربین تمرکز دارد و لنزهایی با مونت سایر برندها همچون نیکون، سونی و کانن تولید می‌کند. در ادامه مطلب جهت خرید لنز سیگما به معرفی برترین مدل‌های آن می‌پردازیم.

۱- لنز سیگما Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art for Canon

لنز سیگما ۵۰mm f/1.4 DG HSM Art for Canon توانسته است ترکیبی از کیفیت تصویر برتر، دیافراگم وسیع و سرعت فوکوس عالی را به همراه بیاورد. این لنز با کیفیت بالایی طراحی شده است و تصاویری با وضوح بالا، رنگ‌های غنی و جزئیات فوق‌العاده ارائه می‌دهد. دیافراگم این لنز سیگما f/1.4 است که به شما این امکان را می‌دهد تا در شرایط نوری ضعیف عکاسی کنید. از سوی دیگر، لنز سیگما ۵۰ دارای سیستم فوکوس دقیق و سریع HSM است. چنین فوکوسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی و با سرعت بالا روی سوژه خود فوکوس کنید.

این لنز سیگما ساختار مستحکم و مقاومی دارد که از جنس آلمینیوم ساخته شده است و در برابر ضربه‌ها و شرایط سخت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. از میان سایر ویژگی‌های این لنز سیگما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی حرفه‌ای به همراه قابلیت ناپدید شدن فرانت لنز (front focus) و کمینه خاصیت نورپردازی داخلی (ghosting)
  • امکان استفاده در شرایط کم نور به توجه به دیافراگم وسیع
  • قابلیت نصب روی بدنه‌های کانن و سازگاری با تمامی سری‌های EF و EF-S

لنزهای سیگما

۲- لنز سیگما Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art Lens for Sony E

لنز سیگما ۱۴-۲۴mm مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های فوق‌العاده است. در این لنز سیگما از ۹ تیغه استفاده شده است. بدین ترتیب اعوجاج تصاویر به حداقل می‌رسد و تصاویر ثبت‌شده عمق مناسبی خواهند داشت. همچنین با استفاده از این لنز می‌توانید از طریق ایجاد افکت بوکه، سوژه خود را از پس‌زمینه جدا و تصاویری خیره‌کننده‌ای ثبت کنید. این لنز سیگما دارای سیستم فوکوس خودکار است و می‌تواند روی انواع سوژه‌ها از فاصله ۲۴ سانتی‌متری فوکوس کند. از میان مهم‌ترین مزایای لنز سیگما ۱۴-۲۴ می‌توان به سازگاری آن با انواع دوربین‌های فول فریم و کراپ سونی اشاره کرد. سایر ویژگی‌های لنز سیگما ۱۴-۲۴ عبارتند از:

  • کیفیت ساخت بالا
  • مناسب برای عکاسی نجومی، خیابانی، پرتره و طبیعت
  • دارای یک المان FLD
  • دارای پنج المان SLD
  • دارای سه المان آسپریکال

۳- لنز سیگما Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art for sony E

لنز سیگما ۵۰mm f/1.4 DG HSM Art for sony E به عنوان یک لنز پرایم، از محبوب‌ترین لنزهای سیگما در میان عکاسان به‌شمار می‌رود؛ چرا که با استفاده از فاصله کانونی ثابت آن می‌توان قاب‌هایی جادویی خلق کرد. این لنز سیگما تصاویر را با نهایت وضوح، افکت بوکه زیبا، عمق مناسب و زاویه دید خوب ثبت می‌کند. این لنز سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ای دارد.

لنزهای سیگما

این سیستم فوکوس از نوع HSM است که مختص کمپانی سیگما می‌باشد. از سوی دیگر، در تولید این لنز از ۱۳ عنصر اپتیکی عنصر اپتیکی در ۸ گروه استفاده شده است و می‌توان باکیفیت‌ترین تصاویر را ثبت کرد. لازم به ذکر است که لنزهای سیگما بسیار باکیفیت ساخته شده‌اند. این ویژگی برای عکاسان حرفه‌ای که همواره در حال تعویض لنز هستند و از لنز خود به طور مداوم استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. از میان دیگر ویژگی‌های مهم لنز ۵۰ سیگما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگار با انواع دوربین‌های فول‌فریم و کراپ سونی
  • دارای دیافراگم ۹ تیغه‌ای با لبه‌های مدور
  • مقاوم در برابر حرارت
  • دارای مانت Brass Bayonet
  • سازگاری با USB Dock‌های سیگما

۴- لنز سیگما Sigma 85mm f/1.4 DG DN HSM Art for Sony E

فاصله کانونی ۸۵ میلی‌متر مورد علاقه بسیاری از عکاسان برای عکس‌های پرتره است و بسیاری از لنزهای پرایم با این فاصله کانونی عرضه می‌شوند. لنز سیگما ۸۵mm f/1.4 DG DN HSM Art for Sony E نیز یکی از بهترین لنزهای پرایم با این فاصله کانونی است که برای دوربین‌های فول‌فریم و کراپ سونی عرضه می‌شود. این لنز سیگما تنها ۶۳۰ گرم وزن دارد و می‌توانید تنها با یک دست با آن عکاسی کنید.

برای استحکام هر چه بیشتر محصول، سیگما در ساخت این لنز از آلیاژ منیزیم استفاده کرده است. این لنز سیگما نیز همچون سایر لنزهای پرایم، بدون لرزشگیر داخلی عرضه می‌شود. به همین خاطر برای جلوگیری از تار شدن تصاویر باید به لرزشگیر داخلی دوربین خود اتکا کنید. دیگر ویژگی‌های لنز ۸۵ سیگما عبارتند از:

  • دارای حلقه دیافراگم
  • ساخته‌شده با آلیاژ منیزیم و دارای مانت برنجی
  • دارای موتور فوکوس هایپرسونیک قدرتمند و سریع
  • مجهز به عناصر اپتیکی لنز بی‌نظیر

لنزهای سیگما

با استفاده از لنزهای سیگما عکس‌های خیره‌کننده بگیرید

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های تولیدی سه برند مشهور سونی، نیکون و کانن استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه لنزهای سیگما با این برندها سازگاری دارند، محصولات این شرکت از گزینه‌های اصلی عکاسان حرفه‌ای به شمار می‌روند. فروشگاه اینترنتی فلاشیران عرضه‌کننده انواع تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی و فیلمبرداری در ایران است. شما می‌توانید انواع لنزهای سیگما که در این مطلب مشاهده کردید را از فلاشیران تهیه کنید. تمامی محصولات فلاشیران با برخورداری از ضمانت اصالت کالا، با رقابتی‌ترین قیمت‌های بازار ارائه می‌شوند./۲۴۴۳۸۱

نظرات