بیوگرافی لی سان کیون بازیگر کره ای و همسر و فرزندان +‌نحوه فوت و عکس

0

بیوگرافی لی سان کیون بازیگر کره ای و همسر و فرزندان +‌نحوه فوت و سوابق و عکس

لی سون کیون کیست

لی سان کیون بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اهل کره جنوبی بود که روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲، در خودرویی در پارک سئول خودکشی کرد. او متولد ۲ مارس ۱۹۷۵ در سئول بود و در سن ۴۸ سالگی درگذشت. لی سون کیون یکی از بازیگران مشهور کره ای بود که با بازی در سریال انگل (پارازیت) و سریال پاستا به شهرت رسید. ادامه بیوگرافی لی سان کیون و همسر و فرزندان و نحوه فوت و درگذشت و عکس و سوابق لی سون کیون را در ادامه از مجله حرف تازه ببینید

لی سون کیون بازیگر کره ای کیست و اهل کجاست بیوگرافی لی سان کیون بازیگر کره ای

بیوگرافی لی سان کیون

لی سون کیون متولد ۲ مارس ۱۹۷۵ در سئول بود و در سن ۴۸ سالگی درگذشت. لی سان کیون یکی از بازیگران مشهور کره ای بود که با بازی در سریال انگل (Parasite) و سریال پاستا به شهرت رسید.

لی فارغ التحصیل دانشگاه ملی هنر کره جنوبی بود. لو اولین بازیگری خود را در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی تلویزیونی با عنوان Lovers انجام داد. او بعداً برای بازی در نقش‌های مختلف مورد تحسین قرار گرفت، اما، بیشتر به خاطر ایفای نقش در فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو، برنده اسکار ۲۰۱۹ شناخته می‌شود.

بیوگرافی لی سان کیون بازیگر کره ای +‌علت خودکشی و عکسزندگینامه و بیوگرافی لی سون کیون

لی سون-کیون (انگلیسی: Lee Sun-kyun؛ ۲ مارس ۱۹۷۵ – ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳[۲]) یک هنرپیشه اهل کره جنوبی بود. وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳ تا مشغول فعالیت بود.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به کافه پرنس، پاجو، پاستا، مورد توجه پادشاه، آقای من، انگل، یک روز سخت و خاطرات یک دادستان اشاره کرد.

سوابق

لی سان کیون – Lee Sun-kyun یکی بازیگران کره جنوبی بود که تاکنون در چند فیلم و سریال بازی کرده بود. مهمترین اثر هنری او بازی ردر سریال انگل بود که جایزه اسکار ۲۰۲۰ را کسب کرده بود. از جمله فیلم های وی کافه پرنس، پاجو، پاستا، مورد توجه پادشاه، آقای من، انگل، یک روز سخت و خاطرات یک دادستان می باشد که در آنها ایفای نقش کرده است.

لی سان کیون در سال ۱۹۹۴ وارد دانشگاه ملی هنر کره شد و در اولین گروه از دانشکده نمایش آن فارغ التحصیل شد. در سال ۲۰۰۱، او اولین بازی خود را در نقش براد میجرز در نمایش موزیکال The Rocky Horror Show انجام داد.

او در سریال پاستا نقش یک سرآشپز باهوش را بازی می‌کرد، با موفقیت تصویر درام تلویزیونی “ملایم” خود را از بین برد، و محبوبیت سریال او را به یک مرد برجسته رمانتیک تبدیل کرد. Petty Romance او را با چوی کانگ هی، همبازی اش در My Sweet Seoul، و کمدی اکشن افسر سال (همچنین به عنوان Arrest King) شناخته می شود، پیوست.

همسر و فرزندان لی سون کیون

او در سال ۲۰۲۱ در سریال دکتر برین، نقش اصلی را بازی کرد. دکتر برین، یک تریلر علمی تخیلی شش قسمتی، داستان یک متخصص مغز و اعصاب خونسرد را تعریف کرد که در جستجوی سرنخ‌هایی از یک تصادف خانوادگی مرموز است. آخرین فیلم او، فیلم ترسناک امسال خواب – که در آن او نقش شوهری را بازی می‌کند که راه رفتن در خواب در نهایت به شرایط وحشتناکی منجر می‌شود – مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و در بخش هفته منتقدان جشنواره کن به نمایش درآمد.

همسر و فرزندان لی سون کیون

لی سان کیون سال ها پیش ازدواج کرده بود. او با جئون های جین ازدواج کرده بود و دو پسر به یادگار مانده است.

اعتیاد و مصرف مواد مخدر

لی سون کیون، اخیرا برای مصرف غیرقانونی مواد مخدر تحت بازجویی پلیس قرار گرفته بود. وی ادعا کرده بود قربانی باج‌گیری شخص دیگری شده و صدها هزار دلار به دلیل اخاذی از دست داده است. پلیس تاکنون ۳ بار این بازیگر را به اتهام استفاده از ماری جوانا و سایر مواد مخدر بازجویی کرد و او ادعا کرد که فریب خورده است.

بیوگرافی و سوابق لی سان کیون بازیگر کره ای و همسر و فرزندان +‌نحوه فوت و عکس

خودکشی

لی سان کیون بازیگر کره ای در ۶ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل خودکشی درگذشت. لی ۴۸ ساله بود و در ایام کریسمس ۲۰۲۴ دست به خودکشی زد. جسد او صبح امروز در ماشینش پیدا شد. یکی از نزدیکان لی پلیس گفته بود روز چهارشنبه این بازیگر خانه را ترک کرده و ظاهرا یادداشتی مبنی بر خودکشی به جا گذاشته بود.

جسد بازیگر لی سون کیون صبح امروز در ماشینش پیدا شده است. جئون هه‌جین، همسر این بازیگر اعلام کرد که همسرش قبل از ترک خانه یک نوشته بری آنها به جا گذاشته است.

بیوگرافی لی سون کیون بازیگر کره ای +‌علت فوت و عکس

گاردین در این باره نوشت: اداره اورژانس کره جنوبی اعلام کرد، لی سون کیون بازیگر کره جنوبی که بیشتر برای بازی در فیلم انگل برنده اسکار شناخته شده بود، درگذشت.

لی سان کیون بازیگر کره جنوبی که در فیلم «انگل» (Parasite) برنده جایزه اسکار ۲۰۲۰ بازی کرده بود، صبح چهارشنبه در ۴۸ سالگی درگذشت.
پیکر بی‌جان او در یک ماشین در پارکی در مرکز سئول پیدا شد. پلیس پس از اینکه خانواده لی گفته بودند او یادداشتی برای خودکشی نوشته و اوایل روز چهارشنبه خانه را ترک کرده است،

بیوگرافی و درگذشت لی سان کیون بازیگر کره ای

بازی در سریال انگل

سریال انگل ((Parasite)) در نود و دومین دوره جوایز اسکار، برنده بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بین‌المللی شد. لی همچنین در سریال پاستا نقشی ماندگار در این سریال ایفا کرد.

در فیلم «انگل» لی در نقش پارک دونگ‌یک، پدر خانواده‌ای ثروتمندی بازی کرد که بدون اینکه بداند، اعضای خانواده کلاهبردار کیم را برای امور مختلف استخدام می‌کند. وقتی روشن می‌شود چه فریبی خورده توسط کیم کی تاک (سونگ کانگ هو) در جشن تولد دخترش، کشته می‌شود.

نظرات