وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم؛ آماده شدن برای سفر به بهشت سواحل

0

قشم، از تماشایی‌ترین جزایر در جنوب ایران است که به‌دلیل داشتن پدیده‌های طبیعی بی‌نظیر و جاذبه‌های تفریحی فراوان، از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. قرار گرفتن قشم در کنار خلیج فارس، این شهر را به بهترین مقصد برای ساحل‌گردی و گذران لحظاتی هیجان‌انگیز و مفرح تبدیل کرده است. اگر شما نیز برای تجربه سفری جذاب و به‌یادماندنی، قصد سفر به این جزیره زیبا و رویایی را دارید، بهتر است در کنار برنامه‌ریزی سفر، با وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم نیز آشنا شوید. شما قرار نیست، زمان‌هایی که می‌توانید به گشت‌وگذار در بین جاهای دیدنی قشم بپردازید را، صرف تهیه لوازم موردنیاز خود کنید؛ بنابراین باید در چمدان خود، برخی از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز سفر به قشم را به‌همراه داشته باشید تا بهترین و خاطره‌انگیزترین لحظات را، در زمان حضور در این جزیره شگفت‌انگیز سپری کنید. برای کمک به شما در بستن چمدان سفرتان، در این مطلب به معرفی لوازم مورد نیاز سفر به قشم، می‌پردازیم.

سفر به قشم

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم

همان‌طور که اشاره شد، شما باید پیش از هر چیزی، با لیست وسایل لازم برای سفر به قشم آشنا باشید و آن‌ها را برای تجربه سفری بی‌دغدغه و آسوده به‌همراه داشته باشید. مطمئنا به این فکر می‌کنید که باید چه وسایلی را تهیه کنید که در طول سفر به مشکل نخورید، به‌ویژه اگر برای اولین بار است که به این جزیره چشم‌نواز، سفر می‌کنید. نگران نباشید، ما به شما در بستن چمدان سفرتان کمک می‌کنیم و مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایلی که در سفر به کار شما می‌آیند را معرفی می‌کنیم؛ بدین جهت، توصیه می‌شود لیست زیر را به خاطر بسپارید.

سفر به قشم

مدارک شناسایی

بدون به‌همراه داشتن مدارک شناسایی اصلی و معتبر، به هیچ جای ایران و دنیا سفر نکنید. همان‌طور که می‌دانید، پراهمیت‌ترین مدارکی که در ایران برای تائید هویت فرد درخواست می‌شود، کارت ملی و شناسنامه هستند؛ بنابراین همین الان، این مدارک مهم را در چمدان خود قرار دهید. بررسی کنید که مدارک شناسایی شما دارای تاریخ انقضا باشند، درغیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. برخی دیگر از مدارکی که باید به‌همراه داشته باشید، عبارت است از: بلیط، دفترچه بیمه، گواهینامه و کارت اعتباری. از آنجایی که برای سفر، وسایل زیاد و ریز و درشتی در چمدان دارید، توصیه می‌شود تمام مدارک ذکر شده را در یک کیف دستی، قرار دهید و یک جای امن و مطمئن را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

کفش اسپرت و راحت

جزیره قشم، چشم‌نوازترین جاذبه‌های طبیعی را درون خود جای داده است که برای بازدید از هر کدام از آن‌ها، به ساعت‌ها زمان نیاز دارید؛ همچنین شما قرار است صبح بیدار شوید، لباس خود را بپوشید و تا شب، به گشت‌وگذار در این جزیره رویایی بپردازید. در صورتی که کفش اسپرت و یا راحتی نپوشید، بدون شک خسته و آزرده خواهید شد؛ بنابراین در بین وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم، جایی برای یک جفت کفش ورزشی یا اسپرت راحت در نظر بگیرید، تا از پیاده‌روی و گشت‌وگذار در جزیره بی‌همتای قشم لذت ببرید.

سفر به قشم

کرم ضد آفتاب

آب‌وهوای قشم در بیشتر فصول سال، گرم است و خورشید در وسط آسمان، جلوه‌گری می‌کند؛ بنابراین یک کرم ضدآفتاب مناسب، با اس پی اف بالا به‌همراه داشته باشید تا از آفتاب‌سوختگی جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که بیشتر جاهای دیدنی قشم، در فضای باز و طبیعی قرار دارند، به همین دلیل باید با یک ضدآفتاب مناسب، از پوست خود دربرابر آسیب نور خورشید، محافظت کنید.

کیف کمری یا دستی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سفر به قشم، کیف کوچک دستی یا کمری است که برای به‌همراه داشتن وسایل ضروری، مانند کارت عابر بانک، پول، مدارک و مانند این‌ها مناسب است. به این شکل، می‌توانید وسایل ضروری را به‌آسانی با خود حمل کرده و درعین حال، از مفقود شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

سفر به قشم

 وسایل شخصی

بخشی از فضای چمدان سفر خود را، به وسایل شخصی اختصاص دهید که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید. به هیچ عنوان، تهیه وسایل شخصی موردنیاز خود را به زمانی که وارد جزیره قشم شدید موکول نکنید؛ زیرا این کار هم زمان‌بر است و هم هزینه‌های سفرتان را بیشتر می‌کند. ازجمله برخی از وسایلی که باید با خود به سفر ببرید می‌توان مسواک، خمیر دندان، حوله، لباس شنا، لوازم آرایشی و بهداشتی و لباس‌های نخی برای ساحل‌گردی را نام برد.

داروهای مورد نیاز

درست است که در سرتاسر جزیره قشم، داروخانه وجود دارد؛ اما باید برخی داروهای ضروری را، به‌عنوان لوازم مورد نیاز سفر به قشم، به‌همراه داشته باشید. این کار، به شما کمک می‌کند تا در هر موقعیتی که دچار مشکلات سلامتی مانند سردرد، دل‌درد، حالت تهوع و غیره شدید، سریعا با مصرف دارو، بهبود پیدا کنید و از باقی سفرتان لذت ببرید. یک کیف کوچک را، برای قرار دادن داروهای ضروری در نظر بگیرید و اقلام دارویی مانند داروهای ضداسهال، آنتی‌هیستامین، قرص ضدتهوع، قرص ضدسرگیجه، مسکن، تب‌بر و داروهای ضدیبوست را داخل آن بگذارید. اگر جزو افرادی هستید که محطاط و مجهز، سفر می‌کنید و همچنین در بین همسفران خود کودک دارید، مواردی همچون پنبه، گازاستریل، محلول بتادین و دستمال مرطوب را نیز در کیف داروی سفر قرار دهید.

سفر به قشم

لوازم شنا و ساحل گردی

شما قرار است در سفر به جزیره زیبا و رویایی قشم، ساعت‌هایی را در سواحل به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید. برای این منظور دمپایی مناسب، عینک آفتابی، مایو و لباس نخی خنک به‌عنوان وسایل مورد نیاز سفر به قشم محسوب می‌شوند. به این شکل، می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را در سواحل بکر و بی‌نظیر قشم سپری کنید.

کوله پشتی استاندارد

درست است که شما وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم را در چمدان قرار می‌دهید، اما نباید از یک کوله‌پشتی استاندارد و راحت غافل شوید. در طول مسیر سفر و یا زمانی که در حال گشت‌وگذار در بین جاهای دیدنی جزیره هستید، نمی‌توانید چمدان خود را برای به‌همراه داشتن برخی وسایل حمل کنید. برای این کار، باید از کوله‌پشتی استفاده کنید تا علاوه بر راحتی، تمام آن چیزی که به آن نیاز دارید دردسترس‌تان باشد.

رزرو تور تفریحی برای عاشقان سفر

اکثر کسانی که عاشق سفر هستند و از فرصت‌های مختلف برای تفریح و دیدن مقاصد توریستی مختلف استفاده می‌کنند، همراهی با تورهای گردشگری را در اولویت قرار می‌دهند. رزرو تور، از سایت‌های معتبر که به معرفی تورهای گردشگری حرفه‌ای می‌پردازند، امکان تجربه سفری راحت، بدون دغدغه و کم‌هزینه را برای شما فراهم می‌کنند. برای این کار، فقط کافی است لیست تورهای گردشگری را بررسی کرده و آن‌ها را از نظر قیمت، زمان سفر و امکاناتی که به شما ارائه می‌دهند مقایسه کنید و سپس به رزرو آنلاین تور تفریحی موردنظر خود بپردازید.

تورهای گردشگری به دو صورت مستقل و گروهی قابل اجرا هستند. در تورهای گروهی برنامه‌ریزی سفر به یک مقصد خاص در بازه زمانی مشخص برای یک گروه با ظرفیت معین انجام شده است. شما با خرید تور گروهی از کلیه خدمات تور شامل محل اقامت، نوع حمل‌ونقل و گشت شهری آن همراه با یک گروه از گردشگران بهره‌مند خواهید شد. در مورد تور مستقل اما موضوع متفاوت است؛ با رزرو تور در این حالت، خدماتی مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما یا قطار برای مقصد مورد نظر شما در بازه زمانی دلخواه‌تان به شما ارائه می‌شود. اگرچه برخی تورهای مستقل تخفیف‌هایی را نیز برای تفریحات گردشگری مقصد به عنوان آفر تور به مسافران ارائه می‌دهند.

سفری جذاب و به یادماندنی با تور قشم

از آنجایی که جزیره زیبای قشم، بهترین و محبوب‌ترین شهر توریستی و تفریحی در ایران محسوب می‌شود، تورهای گردشگری متنوع و بی‌شماری به مقصد این جزیره رویایی برگزار می‌شوند. سفر با تور قشم، علاوه بر راحتی، هزینه‌های سفر شما را نیز به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود برای تجربه سفری بی‌دغدغه و بهره بردن از بهترین خدمات و امکانات، ررزو آنلاین تور قشم را در اولویت قرار دهید.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌و‌برگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتا هزینه‌ای که برای هتل ۵ ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل ۳ ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

قشم، از بزرگ‌ترین و زیباترین جزایر استان هرمزگان به شمار می‌آید که شگفتی‌های طبیعی بی‌نظیری را، در دل خود جای داده است. برای سفر به این جزیره رویایی و تجربه لحظاتی مفرح و بدون دغدغه، باید در کنار برنامه‌ریزی‌های ضروری، با وسایل مورد نیاز برای سفر به قشم نیز آشنا باشید. به‌همراه داشتن وسایل مورد نیاز سفر به قشم به شما این امکان را می‌دهد تا با در اختیار داشتن تمام آن چیزی که در طول سفر به آن نیاز دارید، لحظات مفرح و شادی را تجربه کنید. با توجه به اهمیت این موضوع در راحتی شما، در این مطلب به معرفی مهم‌ترین و اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز سفر به قشم، پرداختیم./۲۴۲۵۸۴

نظرات