بیوگرافی همایون خواجه نوری نوازنده گیتار و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

0

بیوگرافی همایون خواجه نوری نوازنده گیتار و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

همایون خواجه نوری نوازنده گیتار بیس بود که در سن ۷۷ سالگی به علت سانحه رانندگی درگذشت او متولد ۱۳۲۵در شهر تهران بود و از دهه ۴۰ به عنوان نوازنده گیتار بیس فعالیت داشت. همایون خواجه‌نوری یکی از اولین نوازندگان حرفه‌ای گیتار بیس در ایران است که پس از انقلاب به عروسک سازی روی آورد و از موسیقی کناره گیری کرد. ایشان مدتی پیش به علت تصادف رانندگی از ناحیه گردن و ستون فقرات در بیمارستان بستری بود، در نهایت ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ دارفانی را وداع گفت. ادامه بیوگرافی همایون خواجه نوری نوازنده گیتار و همسر و فرزندانش و سوابق تا علت فوت و همایون خواجه‌نوری را از مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی همایون خواجه نوری نوازنده گیتار و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

بیوگرافی همایون خواجه نوری نوازنده گیتار بیس

همایون خواجه نوری نوازنده گیتار متولد ۱۳۲۵ در شهر تهران بود که در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او از دهه ۴۰ به عنوان نوازنده گیتار بیس فعالیت داشت و در بین مردم به عنوان اولین نوازنده گیتار بیس شناخته میشود. علت فوت همایون خواجه نوری سانحه رانندگی می باشد. او که مدتی پیش به علت تصادف رانندگی از ناحیه گردن و ستون فقرات در بیمارستان بستری بود، در نهایت ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲ دارفانی را وداع گفت.

سوابق

همایون خواجه‌نوری، یکی از اولین نوازندگان حرفه‌ای گیتار بیس در ایران است که پس از انقلاب به عروسک سازی روی آورد و از موسیقی کناره گیری کرد.

مرحوم خواجه نوری پیش از نوارندگی گیتار، به آموختن ساز مشغول شد سپس تحت نظر اساتید برجسته موسیقی به نوازندگی مشغول شد. او در دهه ۴۰ و ۵۰ از نوازندگان مشهور آثار موسیقی ایران بود. وی سابقه همکاری با آهنگسازانی از جمله محمد حیدری، واروژان، بابک بیات، انوشیروان روحانی، فرید زلاند و برادران چشم آذر را در سوابق و کارنامه هنری خود داشته است.

علت فوت و درگذشت همایون خواجه نوری نوازنده گیتار و گیتاریست

از مرحوم خواجه‌نوری به عنوان یکی از نخستین نوازندگان حرفه‌ای گیتار بیس در ایران یاد می‌شود که در بسیاری از آثار موسیقی پاپ از اواخر دهه‌ی چهل خورشیدی تا سال پنجاه‌وهفت نقش‌آفرینی کرده است.

همایون خواجه‌نوری شاگردانی از جمله فریدون فروغی و از لیلی افشار را تربیت کرده است.

این هنرمند پس از انقلاب به حرفه عروسک‌سازی روی آورد.

علت فوت و درگذشت

همایون خواجه نوری که چند هفته پیش بر اثر سانحه رانندگی از ناحیه گردن و ستون فقرات دچار مصدومیت شدید شده و در بیمارستان بستری شده بود، ۲۶ آذرماه در ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند پس از انقلاب به حرفه عروسک‌سازی روی آورد.

همایون خواجه‌نوری که چند هفته پیش بر اثر سانحه رانندگی از ناحیه گردن و ستون فقرات دچار مصدومیت شدید شده و در بیمارستان بستری شده بود، امروز ۲۶ آذرماه در ۷۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

همسر و فرزندان همایون خواجه نوری

درباره زندگی شخصی و خصوصی و همسر و تعداد فرزندان استاد همایون خواجه‌نوری مطلبی منتشر نشده است.

نظرات