بیوگرافی مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت و همسر و فرزندانش + سوابق و عکس

0

بیوگرافی مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت و همسر و فرزندانش + سوابق و عکس

مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت می باشد. او متولد ۲۷ سپتامبر ۱۹۴۰ در کویت بوده که در سن ۸۳ سالگی از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان هفتمین امیر کویت انتخاب شد. شیخ مشعل الاحمد الصباح از ۷ اکتبر ۲۰۲۰ ولیعهد کویت بود و عنوان مسن‌ترین ولیعهد جهان را با خود یدک می کشید. ادامه بیوگرافی امیر جدید کویت مشعل احمد الجابر الصباح و همسر و فرزندانش و سوابق وی را از مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت و همسر و فرزندانش + سوابق و عکس

بیوگرافی امیر جدید کویت مشعل احمد الجابر الصباح

مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت متولد ۲۷ سپتامبر ۱۹۴۰ در شهر کویت بوده در شهر کویت بود که در سن ۸۳ سالگی به عنوان هفتمین امیر کویت انتخاب شد درگذشت. شیخ مشعل احمد هفتمین امیر کویت بود و از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان امیر کویت پس از برادرش نواف الاحمد به امیری کویت رسید. او پسر هفتم شیخ «الاحمد الجابر الصباح» حاکم اسبق کویت است.

بیوگرافی امیر جدید کویت مشعل احمد الجابر الصباح

سوابق

وی تا پیش از رسیدن به مقام امیری کویت در ۸۳ سالگی، مسن‌ترین ولیعهد جهان بوده‌ است. مشعل احمد جابر الصباح هفتمین امیر کویت از ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ است.
او تحصیلات خود را در مدرسه المبارکیه گذراند، برای تحصیل در رشته علوم پلیس، به کالج هندون در انگلستان رفت و در سال ۱۹۶۰ فارغ التحصیل شد.

پس از فارغ التحصیلی به وزارت کشور پیوست و در سال ۱۹۶۷ با درجه سرهنگی ریاست اداره کل تحقیقات کویت را برعهده گرفت که در دوران ریاست وی به دستگاه امنیت کشور تبدیل شد.

مشعل الاحمد الجابر در آوریل ۲۰۰۴ به عنوان معاون رئیس گارد ملی با درجه وزیر منصوب شد و سپس در سال ۲۰۲۰ سمت ولیعهد کویت را بر عهده گرفت.

او در ۱۳ آوریل ۲۰۰۴ شیخ مشعل به عنوان نائب‌رئیس گاردملی با درجه وزیر انتخاب شد. امیر جدید کویت همچنین ریاست افتخاری انجمن خلبانان و مهندسان هوانوردی کویت و ریاست دیوان شعرای نبطی را نیز در کارنامه خود دارد.

همسر و فرزندان شیخ مشعل‌ احمد امیر جدید کویت‌

همسر و فرزندان شیخ مشعل‌ احمد امیر جدید کویت‌

امیر جدید کویت‌ مشعل الاحمد الجابر دارای دو همسر است و ۷ فرزند. نورا صباح السلام و منیره همسران مشعل احمد الجابر الصباح امیر جدید کویت هستند. او دارای پنج فرزند پسر و هفت فرزند دختر است. سه برادر دیگر امیر جدید پیش از او در بالاترین منصب در کویت خدمت کرده‌اند و او حالا چهارمین پسر خانواده‌ است که توانسته با وجود سن بالا جانشین برادر ناتنی بزرگ‌تر خود باشد.

بیوگرافی و زندگینامه شیخ مشعل‌ احمد امیر جدید کویت‌

انتصاب امیر جدید کویت

دیوان امیری کویت امروز (شنبه)‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح برادر ناتنی ۸۳ ساله امیر فقید به عنوان امیر کویت معرفی می‌شود که از اکتبر سال ۲۰۲۰ سمت ولیعهدی کشور را بر عهده داشت.‌ بر اساس قانون اساسی کویت که در حال حاضر در این کشور لازم الاجراست، شیخ مشعل الاحمد الصباح قرار است با اعلام شورای وزیران به عنوان امیر کویت منصوب و به طور رسمی معرفی شود. وی دارای ۵ فرزند پسر و ۷ فرزند دختر است.

نظرات