بیوگرافی امیر کویت نواف احمد جابر الصباح و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

0

بیوگرافی امیر کویت نواف احمد جابر الصباح و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

نواف احمد جابر الصباح ششمین امیر کویت بود که در سن ۸۶ سالگی درگذشت او متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ در شهر کویت بود و از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به عنوان سردمداری کویت را بر عهده داشت. نواف احمد امیر کویت به دلیل ساده زیستی و سکونت در محله فقیر در کویت در بین مردم بسیار محبوب بود. ادامه بیوگرافی امیر کویت نواف احمد جابر الصباح و همسر و فرزندانش و سوابق تا علت فوت و امیر کویت نواف احمد جابر الصباح را از مجله حرف تازه می خوانید:

بیوگرافی امیر کویت نواف احمد جابر الصباح و علت درگذشت + همسر و فرزندان و عکس

بیوگرافی نواف احمد جابر الصباح امیر کویت

نواف احمد جابر الصباح امیر کویت متولد ۲۵ ژوئن ۱۹۳۷ در شهر کویت بود که در سن ۸۶ سالگی درگذشت. شیخ نواف ششمین امیر کویت بود و از ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به عنوان امیر کویت پس از برادرش صباح احمد جابر الصباح به صدارت رسید.

سوابق

وی پیش از امیری کویت، فرمانده نیروهای نظامی کویت از سال ۲۰۲۰ نیز بود. او پس از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، پیرترین رئیس حکومت در جهان عرب بود. نواف احمد در مدارس مختلف کویت تحصیل کرده و فارغ التحصیل شد.

نواف الاحمد الجابر الصباح ششمین امیر کویت و فرماندهٔ کل قوای نیروهای مسلح کویت بود که پس از مرگ برادر ناتنی خود صباح احمد جابر الصباح، در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به این مقام رسید.

زندگینامه نواف احمد جابر الصباح امیر کویت

نواف احمد متولد سال ۱۹۳۷ بود و تنها سه سال قبل به‌عنوان امیر کویت معرفی شد. او پیش از آنکه تبدیل به قدرتمندترین مرد کویت شود، فرمانده کل قوای این کشور بود و بعد با مرگ برادر ناتنی خود صباح احمد جابر الصباح در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به این مقام رسید.

او قبل از آنکه به قدرت برسد در بین عموم مردم کویت به نام شیخ نواف شناخته می‌شد. شیخ نواف یکی از ارشدترین اعضای مجلس صباح است که بیش از ۵۸ سال در مسئولیت‌های گوناگون به کویت خدمت کرد. در ۲۵ سالگی، در ۲۱ فوریه ۱۹۶۲ به عنوان استاندار حولی، یکی از استان‌های مهم کویت منصوب شد و تا ۱۹ مارس ۱۹۷۸ این سمت خود را حفظ کرد. پس از آن نواف احمد سراغ پست وزیرکشور رفت و تا ۱۱ سال در این مقام باقی ماند. پس از این اتفاق بود که نواف الاحمد الجابر الصباح به وزارت دفاع کویت منصوب شد. حمله صدام به این کشور احتمالا مهم‌ترین وضعیتی بود که در آن شیخ نواف نقش اصلی را بازی می‌کرد. پس از آزادسازی کویت،
شیخ نواف در سال ۱۹۹۱ به عنوان سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی منصوب شد و البته تنها یک سال در این سمت باقی ماند.

همسر و فرزندان امیر کویت نواف احمد جابر الصباح

همسر و فرزندان امیر کویت نواف احمد جابر الصباح

شیخ نواف احمد امیر کویت که درگذشت سال ها پیش با خانمی به نام شریفه سلیمان الجاسم ازدواج کرد. او دارای ۵ فرزند به نام های احمد، فیصل، عبدالله، سالم شیخه می باشد. شریفه سلیمان الجاسم الغانیم همسر امیر کویت نواف احمد، دختر سلیمان الجاسم الغانیم است

خانواده و شجره نامه

نواف احمد فرزند احمد جابر الصباح امیر پیشین کویت از همسر یازدهم او بود. نواف احمد بر خلاف سنت آل صباح در ۷ فوریه ۲۰۰۶ به عنوان ولیعهد معرفی شده بود. بر این اساس قرار شد مسئولیت دفاتر امیر و ولیعهد به‌طور متناوب بین عشیره الجابر و السالم تقسیم شود

وی شخصیت آرامی دارد و به تشریفات پروتکلی زیاد اهمیتی نمی‌دهد. نواف جابر الصباح در یکی از محله‌های طبقه متوسط در کویت زندگی می‌کند و به خاطر اهداف راهبردی کویت در سیاست خارجی به حفظ سیستم فعال و زنده شورای همکاری خلیج فارس اصرار دارد.

امیر کویت کیست و اهل کجاست

علت فوت و درگذشت

امیر کویت روز شنبه ۲۵ آذر ماه پس از اینکه سه هفته در بیمارستان بستری بود، در گذشت. او در هنگام مرگ ۸۶ سال داشت و به ساده‌زیستی شهره داشت.

زندگی ساده و بدون تشریفات

سال ۱۹۹۴، شیخ نواف به عنوان معاون رئیس گارد ملی کویت منصوب شد و ۹ سال از زندگی خود را هم در این مقام گذراند. در همان سال، شیخ نواف دوباره پست وزیر کشور را به دست گرفت تا این که حکمی از طرف امیری در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۳ صادر شد و او را به عنوان معاون اول نخست‌وزیر کویت و همزمان وزیرکشور منصوب کرد.

تا قبل از سال ۲۰۰۶ کسی خبر نداشت که شیخ نواف نسبتا محبوب قرار است ولیعهد کویت شود. او ۱۴ سال به ‌عنوان ولیعهد برادر ناتنی‌اش زندگی کرد تا در سال ۲۰۲۰ با مرگ برادر قدرت را به دست گرفت. او به فروتنی شهرت داشت و تا حد زیادی بی حاشیه بود.

رسانه‌های عربی خلیج فارس در خصوص نواف احمد نوشته‌اند که او در ژانویه گذشته در راستای «مصالح ملی» دستور عفو چند محکوم به زندان را صادر کرد و در سطح سیاست خارجی نیز تلاش‌های او منجر به توافق «العلا» و پایان تنش میان قطر و عربستان سعودی و امارات شد.

خانواده و شجره نامه نواف الاحمد امیر کویت

مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر جدید کویت کیست

مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر جدید کویت است او تنها سه سال از نواد الاحمد الجابر الصباح کوچک‌تر است و یکی از برادران ناتنی او به حساب می‌آید. مشعل الاحمد الجابر الصباح بعد از درگذشت نواف الاحمد الجابر الصباح، به عنوان امیر جدید این کشور تعیین شد. او از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان ولیعهد کویت شناخته شد.آنطور که العالم نوشته شیخ مشعل هفتمین پسر حاکم فقید کویت شیخ احمد الجابر الصباح است که در سال ۱۹۴۰ به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در مدرسه المبارکیه گذراند، برای تحصیل در رشته علوم پلیس، به کالج هندون در انگلستان رفت و در سال ۱۹۶۰ فارغ‌التحصیل شد. او هم مانند برادر بزرگ‌ترش پس از فارغ التحصیلی به وزارت کشور پیوست و در سال ۱۹۶۷ با درجه سرهنگی ریاست اداره کل تحقیقات کویت را برعهده گرفت که در دوران ریاست او به دستگاه امنیت کشور تبدیل شد. به همین خاطر است که شیخ مشعل را یکی از چهره‌های امنیتی کویت می‌دانند. شیخ مشعل الاحمد الصباح قرار است با اعلام شورای وزیران به عنوان امیر کویت منصوب و به طور رسمی معرفی شود. اودارای پنج فرزند پسر و هفت فرزند دختر است. سه برادر دیگر امیر جدید پیش از او در بالاترین منصب در کویت خدمت کرده‌اند و او حالا چهارمین پسر خانواده‌ است که توانسته با وجود سن بالا جانشین برادر ناتنی بزرگ‌تر خود باشد.

نظرات