برای خرید لوله برق بهتر است این ۵ نکته را بدانید

0

یکی از مهم ترین المان های مورد استفاده در صنعت ساخت وساز، لوله های برق هستند. این لوله ها به منظور حفاظت و نگه داری از سیم ها و کابل های الکتریکی در برابر رطوبت، ضربه، فشار، حرارت، گرد وغبار و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 خرید لوله برق - پارس پایاپایپ

به همین علت انتخاب آن ها باید با دقت و وسواس بیشتری صورت بگیرد؛ چراکه انتخاب و خرید لوله های نامناسب می تواند مشکلات متعدد و خسارت های جبران ناپذیری را به بار بیاورد. در این بخش می خواهیم ۵ نکته مهم و کلیدی در انتخاب و خرید لوله برق را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر قصد خرید لوله برق را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی لوله برق و انواع آن

لـوله برق نوعی لوله است که برای نگهداری و حفاظت از کابل های برق و مخابرات در برابر عوامل مخرب مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به شکل گسترده ای در صنایع مختلف و به ویژه صنعت ساخت وساز به کار گرفته می شود و جان و مال افراد را در برابر خطراتی نظیر آتش سوزی و برق گرفتگی حفظ می کند.

استفاده از این لوله ها باعث می شود که کابل های نازک برق عمر و دوام بیشتری پیدا کنند و حتی در صورتی خرابی، به راحتی تعمیر شوند. لوله های برق تنوع بالایی دارند و در انواع مختلف به تولید می رسند. لوله برق فلزی، لوله برق گالوانیزه سرد و گرم، لوله برق PVC، لوله برق پلی اتیلن، لوله برق پلی امید، لوله برق خرطومی پی وی سی، لوله خرطومی فلزی و… از انواع لوله های برق به شمار می روند.

۵ نکته مهم برای خرید لوله برق

لوله برق سه ستاره سمنان - پارس پایاپایپ

همان طورکه پیش تر اشاره کردیم لوله برق در انواع و اقسام مختلف به تولید می رسد و هر نوع آن به واسطه ویژگی های خاص و منحصربه فردی که دارد در شرایط محیطی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید لوله برق را دارید دانستن یکسری نکات می تواند شما را برای خریدی بهتر کمک کند. این نکات شامل موارد زیر می شوند :

جنس لوله

توجه به جنس لـوله برق در زمان خربد بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که انواع مختلف این محصول نظیر لـوله برق پی وی سی، لـوله برق یو پی وی سی، لـوله برق نسوز و لـوله برق فلزی دارای مشخصات و ویژگی های متفاوتی هستند.

هر یک از این محصولات در برابر عوامل مخرب واکنش های متفاوتی نشان می دهند و میزان مقاومت، استحکام و دوام آن ها با یکدیگر فرق می کند. بنابراین شما باید به تناسب نیاز خود لـوله برق های مناسب را تهیه کنید.

مشخصات فیزیکی لوله برق

انواع لـوله برق به لحاظ ویژگی های فیزیکی مانند میزان ضخامت، نوع طراحی و سایز و اندازه بسیار متنوع هستند و هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند؛ بنابراین در هنگام خرید لـوله برق باید به سایز و اندازه لوله بـرق توجه کنید و به تناسب سایز و اندازه و تعداد رشته هایی که قرار است از داخل لوله عبور کند، لوله مناسب را بخرید.

مقاومت در برابر آتش سوزی

یکی از ویژگی های بسیار مهم برای لـوله برق، قابلیت نسوز بودن آن است. باتوجه به اینکه سیم های برق ممکن است در اثر آتش سوزی دچار اتصال شوند و شدت آتش سوزی را بیشتر کنند لـوله برق نسوز می تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث این چنینی جلوگیری کند. خوشبختانه این ویژگی در بیشتر لـوله برق ها وجود دارد.

میزان پیچیدگی سیستم لوله کشی

نکته دیگری که دقت و توجه به آن در هنگام خرید لوله بـرق بسیار مهم است، توجه به میزان پیچیدگی سیستم لوله کشی است. به طور مثال اگر سیستم لوله کشی برق ساختمان پیچیده باشد بهتر است به سراغ لوله های خم گرم که بسیار منعطف هستند بروید. این لوله ها نصب راحتی دارند و در محیط های پیچیده بسیار سریع نصب می شوند.

برند و شرکت سازنده

میزان نیاز و تقاضای بسیار بالای بازار باعث شده تا امروزه هزاران شرکت در سراسر جهان در زمینه تولید لـوله برق فعالیت کنند؛ بنابراین زمانی که قصد خرید این محصول را می کنید با طیف گسترده ای از برندها آشنا می شوید که انتخاب را برای شما سخت تر می کند.

انتخاب برند لوله اهمیت فوق العاده ای دارد، هرچه برند انتخابی شما معتبر تر باشد می توانید نسبت به کیفیت محصولات آن برند مطمئن تر باشید. به طورمثال برند سه ستاره سمنان بهترین تولید کننده لوله برق در بازار است و محصولات آن بر اساس استانداردهای جهانی و با استفاده مواد اولیه درجه یک و عالی تهیه می شوند.

استاندارد و مدت زمان گارانتی

یکی از مهم ترین نکته ها در زمان خرید لـوله برق داشتن استاندارد، تاییدیه های لازم و گارانتی معتبر است. محصولی که بر اساس استاندارد های جهانی تولید و به همراه گارانتی عرضه شود می تواند باعث آسودگی خاطر شما در خرید شود. همچنین در صورت ایجاد هرگونه مشکل در مدت زمانی مشخص، شرکت سازنده می تواند خسارات وارد شده را جبران کند.

قیمت لوله برق

قیمت لوله برق

انواع لـوله برق به واسطه یکسری عوامل و فاکتورها مانند کیفیت، استاندارد بودن، میزان ضخامت و… تعیین قیمت می شوند. از جمله عوامل مهمی که در تعیین قیمت لـوله برق بسیار تاثیرگذار هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جنس مواد به کار رفته در تولید لوله
  • شیوه ساخت لوله و تکنولوژی به کار رفته در آن
  • نوسانات ارز و بازار
  • هزینه مواد اولیه به کا رفته در تولید محصول
  • نوع برند محصول
  • مشخصات فیزیکی و شیمیایی لـوله برق
  • میزان عرضه بر تقاضا
  • میزان استاندارد لوله و گواهی نامه های تاییدی آن
  • مقدار محصولی که تهیه می کنید.

جمع بندی

در این مقاله راجع به یکی از کاربردی ترین تجهیزات ساختمانی یعنی لـوله برق صحبت کردیم. این محصول در انواع مختلف تولید می شود و هر نوع آن به لحاظ ضخامت، کیفیت و مقاومت با نوع دیگر فرق می کند. اگر قصد خرید لـوله برق دارید حتما به نکات مهم گفته شده در این مقاله توجه کنید تا خریدی خوب و رضایت بخش انجام دهید.

برند سه ستاره سمنان یکی بهترین تولید کننده لـوله برق در بازار است که محصولات خود را با استفاده از بهترین نوع متریال و براساس استاندارد های جهانی تولید می کند. محصولات این برند همراه با ضمانت به فروش می رسند و قیمت مناسب و به صرفه ای دارند.

شما می توانید برای خرید این محصول به سایت پایاپایپ (p-payapipe.com) مراجعه کنید و انواع لـوله برق را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب تنها با چند کلیک ساده سفارش دهید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاورین مجموعه به گفت و گو بپردازید./۲۳۷۵۴۳

نظرات