آخرین خبر تعطیلی مدارس اصفهان و مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آلودگی هوا

0

باتوجه به اینکه آلودگی هوا در اصفهان و مشهد کاهش یافته، پس مدارس اصفهان و مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ تعطیل نیست. هم اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای مشهد به ۹۰ رسیده و هوای این شهر در وضعیت قابل قبول قرار دارد. اما تداوم آلودگی هوا در اصفهان همچنان برقرار است.

آخرین خبر تعطیلی مدارس اصفهان و مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آلودگی هوا

آخرین خبر تعطیلی مدارس اصفهان و مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آلودگی هوا

قابل توجه دانش آموزان و پدر و مادرهای محترم مدارس مشهد و اصفهان در روز یکشنبه (۱۹ آذر ۱۴۰۲) تعطیل نیست . اگر تا لحظاتی دیگر تعطیلی در این دو شهر اعلام شد به اطلاع شما می رسانیم

آیا مدارس اصفهان و مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز هجدهم آذرماه با ثبت عدد ۹۰ در شرایط هوای قابل قبول قرار دارد، پس مدارس مشهد فردا یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ تعطیل نیست و دانش اموزان به شایعات توجهی نکنند.

در حال بروزرسانی…

شاخص آلودگی هوا ۱۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش مهر، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز هجدهم آذرماه با ثبت عدد ۹۰ در شرایط هوای قابل قبول قرار دارد، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند، اما در روز‌های دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

الهپور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

تدوام آلودگی هوای اصفهان

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم سکون جوی و انباشت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی تا اواسط هفته آینده خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده جوی پایدار را در استان اصفهان انتظار داریم، اظهار داشت: در کلان‌شهر اصفهان، مناطق مرکزی و صنعتی استان تا روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه، انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه اول روز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت جوی سایر مناطق نیز تا اواسط هفته به صورت گاهی وزش باد ملایم و در بعد از ظهر گاهی کمی ابری خواهد بود.

به گفته رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد و طی این مدت بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان بین ۲۱ و یک درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان است.

امینی اضافه کرد: بوئین میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی ساعات پیش رو خواهند بود.

کیفیت هوا

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، گفت: باتوجه به عبور امواج ناپایدار در سطح فوقانی، تخلیه بخشی از آلایندگی‌ها و بررسی فاکتورهای جوی، فردا هجدهم آذرماه، فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها به روال سابق بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، ورزش‌های همگانی، برنامه صبحگاه و زنگ ورزش مدارس در فضای باز انجام نشود.

شیشه فروش ضمن اشاره به گروه‌های حساس، سالمندان و بیماران، افزود: این افراد از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند همچنین توصیه می‌شود همه افراد در حلقه‌های ترافیکی از ماسک استفاده و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و …ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

نظرات