بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش مهرو نیما تا درگذشت +‌فرزندان و عکس جوانی

3

بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش مهرو نیما تا درگذشت +‌فرزندان و عکس جوانی

شاهرخ خواننده قبل از انقلاب متولد ۶ آذر ۱۳۲۸ در تهران بوده که متاسفانه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در سن ۷۴ سالگی در آمریکا به علت اصلی بیماری سرطان درگذشت. او پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد و سالها در لس آنجلس زندگی می کرد. در ادامه بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش و فرزندان شاهرخ شاهید و سوابق و آثار ار تولد تا مرگ تا جزئیات فوت و درگذشت شاهرخ خواننده پاپ در سن ۷۴ سالگی همراه با آلبوم عکس ها و عکس های جوانی در ادامه مطلب از مجله حرف تازه می خوانید

  • نام اصلی : شاهرخ شاهید (Shahrokh)
  • تاریخ تولد : ۱۰ آذر ۱۳۲۸
  • تاریخ درگذشت : ۱۲ آذر ۱۴۰۲
  • علت مرگ : بیماری سرطان
  • سن : ۷۴ سال
  • شغل : خوانندگی
  • تحصیلات : لیسانس
  • سالهای فعالیت : ۱۳۴۰ تا ۱۴۰۲
  • پدر و مادر شاهرخ : عیسی شاهید و نرگس
  • همسر شاهرخ خواننده: مهرو نیما
  • فرزندان : ملودی شاهید
  • مزار: در آرامستان لس آنجلس

شاهرخ خواننده

بیوگرافی شاهرخ خواننده پیش از انقلاب

شاهرخ خواننده با نام شناسنامه ای شاهرخ شاهید متولد ۶ آذر ۱۳۲۸ در تهران خواننده پاپ قبل از انقلاب می باشد. مراسم تشییع و خاکسپاری شاهرخ خواننده لس آنجلسی ۱۰ روز بعد از مرگش در لس آنجلس برگزار شد.

خانواده

شاهرخ خواننده پیش از انقلاب اتفاقات تلخی را در دوران کودکی از سر گذارند. پدرش عیسی شاهید و مادرش نرگس نام داشت. او زمانی که ۱۱ سال داشت مادرش را از دست داد و ۱۴ سالگی نیز نیز پدرش فوت می‌کند. شاهرخ یک خواهر از خودش بزرگتر دارد که بعد از فوت پدر و مادرش نزد او بزرگ شد.

شاهرخ در دبستان بامشاد و دبیرستان مروی تحصیل کرد و تحصیلات موسیقی خود را در تالار رودکی و تئاتر جامعه باربد گذرانید. متاشفانه در ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در سن ۷۴ سالگی در آمریکا درگذشت.

شروع موسیقی از ۱۲ سالگی

شاهرخ در سال ۱۳۴۰ در ۱۲ سالگی فعالیت هنری خود را در برنامه کودک رادیو ایران آغاز نمود و در همان سال ها به تشویق پدرش برای فراگیری ردیف های موسیقی ایرانی در کلاس های اسماعیل مهرتاش به مدت ۱۰ سال شرکت کرد.

او در سن ۱۴ سالگی ترانه «دوستت دارم» را به دنیای موسیقی پاپ ایران ارائه داد که مورد تشویق و حمایت مردم قرار گرفت ، نام دومین ترانه وی «شبا بی تو» و بعدی نیز «راه بیفت» نام داشت و در سریال «غریبه» ترانه ای به همین نام اجرا کرد که به مدت ۲ سال هرشب از شبکه یک تلویزیون ملی ایران پخش می شد.

از اهنگ های معروف شاهرخ می توان به کولی و «دلم گرفته»، «پاییز»، «لعبت»، «مرغوب»، «نمی‌دونی»، «قصه» و «ماه پیشونی» اشاره کرد.

شروع فعالیت هنری

شاهرخ خواننده در ۱۲ سالگی فعالیت هنری خود را در برنامه کودک رادیو ایران آغاز نمود و در همان سال‌ها به تشویق پدرش برای فراگیری ردیف‌های موسیقی ایرانی در کلاس‌های اسماعیل مهرتاش به مدت ۱۰ سال شرکت کرد. او در سن ۱۴ سالگی ترانه «دوستت دارم» را به دنیای موسیقی پاپ ایران ارائه داد که مورد تشویق و حمایت مردم قرار گرفت، نام دومین ترانه وی «شبا بی‌تو» و بعدی نیز «راه بیفت» نام داشت و در سریال «غریبه» ترانه‌ای به همین نام اجرا کرد که به مدت ۲ سال هرشب از شبکه یک تلویزیون ملی ایران پخش می‌شد.

بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش و فرزندان +‌علت فوت و درگذشت و عکس

مهاجرت

شاهرخ خواننده پاپ قدیمی ایران در سال ۱۹۷۵ جهت ادامه تحصیل موسیقی و فعالیت در ارکستر فلارمونیک شهر لس آنجلس به ایالات متحده آمریکا مهاجرت می‌کند. او بعد از ویگن دومین هنرمند آوازخوان مقیم لس آنجلس بود.

شاهرخ در هنگام آغاز انقلاب ۱۳۵۷، به ایران بازمی‌گردد لمل با وقوع انقلاب دوباره به ایالات متحده نقل مکان کرد.

علت فوت و درگذشت شاهرخ خواننده قدیمی

علت فوت و درگذشت شاهرخ خواننده

خواننده شاهرخ در ۱۲ آذر ۱۴۰۲ به علت ابتلا به سرطان درگذشت. وی مدت هایود در بستر بیماری بود و تحت مداوای بیماری سرطان قرار داشت. اما در نهایت تلاش پزشکان افاقه ای نکرد و او در دوازدهم آذر ماه ۱۴۰۲ به دیار باقی شتافت

این خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ با نام اصلی «شاهرخ شاهید» چند سال اخیر با بیماری سرطان دست به گریبان بود و بنا به اعلام حساب کاربری اینستاگرام منسوب به او بامداد یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ بر اثر بیماری درگذشت.

او از سن نوجوانی فراگیری نت و سلفژ را آغاز کرد و زیر نظر استاد پورتراب در هنرستان ملی موسیقی ایران آموزش دید. او همچنین به مدت ۵ سال زیر نظر استاد کازاتو که معلم لوچیانو پاوراتی خواننده معروف اپرای جهان بودند آموزش اپرا دید.

عکس جوانی شاهرخ خواننده, همسر شاهرخ خواننده

شاهرخ در لس آنجلس، با گرفتاری فراوان کار حرفه‌ای خود یعنی موسیقی و آواز را دوباره ادامه داد. او جهت ضبط آلبوم‌هایش تصمیم به تأسیس یک استودیو در محل زندگیش گرفت و نام آن را «ملودی» گذاشت. او با گروه موسیقی اصیل ایرانی به نام «عشاق» آلبوم «عشاق ۲» را، که از کارهای جاویدان عارف قزوینی است منتشر کرد. همچنین آلبوم‌های مشترکی نیز با همراهی دیگر خوانندگان پاپ مانند ابی، شهرام صولتی و مسعود فردمنش روانه بازار کرد.

ازدواج و همسر شاهرخ خواننده

شاهرخ سال ها پیش با خانمی به نام مهرو ازدواج کرده و دارای یک فرزند دختر به نام ملودی می باشد. هر چند این زندگی دوامی نداشت و این زوج پس از مدتی از هم جدا شدند.

تک آهنگ ها

نمیشه (۱۳۸۹)
رسوای زمانه (۱۳۹۰)
زیبای خفته (۱۳۹۱)
کاردلم (۱۳۹۱)
شما (۱۳۹۲)
قصه‌های من (۱۳۹۲)
آغوش (۱۳۹۲)
زیبا (۱۳۹۳)
کی گفته (۱۳۹۳)
حظ کردم (۱۳۹۳)
خیال نکن (۱۳۹۳)
دل مابین (۱۳۹۳)
دنیای بی قانون (۱۳۹۳)
دلداده (۱۳۹۳)
دلشوره (۱۳۹۳)
غریب (۱۳۹۴)
چتر (۱۳۹۴)
اندوه (۱۳۹۴)
خوابم نمیبره (۱۳۹۵)
خوشحال (۱۳۹۵)
آرامش (۱۳۹۵)
عاشق (۱۳۹۶)
بخوای نخوای (۱۳۹۶)
همزاد (۱۳۹۶)
زاینده رود (۱۳۹۶)

آلبوم‌های شاهرخ خواننده

کولی (۱۳۵۲)
غروب (۱۳۵۳)
آلونک (۱۳۵۶)
غریبه (۱۳۵۷)
هیچ‌کجا ایران نمیشه (۱۳۵۹)
خداحافظ تهران (۱۳۶۱)
عروسی (۱۳۶۴)
گروه عشاق ۲ (۱۳۶۵)
عتیقه (۱۳۶۶)
عروسک شکستنی (۱۳۶۹)
شاه گل (۱۳۷۱)
ماه شب چهارده (۱۳۷۱)
آهو (۱۳۷۳)
لعبت (۱۳۷۵)
حکایت ۴ (۱۳۷۶)
کاکلی (۱۳۷۷)
خونه (۱۳۷۹)
عریضه (۱۳۸۱)
ترانه باران ۱ (۱۳۸۵)

مراسم تشییع و خاکسپاری شاهرخ شاهید

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری شاهرخ خواننده مشهور پبش از انقلاب ۱۰ روز بعد از مرگش یعنی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ در لس آنجلس برگزار شد. در ابن مراسم خوانندگان قدیمی ایرانی مانند مرتضی و خانواده شاهرخ و دخترش و دامادش و همسر سابقش حضور داشتند. او در گورستان معروفی در لس آنجلس به خاک سپرده شد.

3 دیدگاه در “بیوگرافی شاهرخ خواننده و همسرش مهرو نیما تا درگذشت +‌فرزندان و عکس جوانی

  1. مجیب گفت:

    عالیییییی خدا رحمت کنه. افسوسسسسسس.

  2. سهیلا گفت:

    روحش شاد حیف این عزیزان که اینطور وتو غربت بمیرن لعنت به دنیا نمیدونه کیا توش زیادین

  3. ناهید گفت:

    خاطرات نسل های دهه ۴۰ و ۵۰ دارن میرن همشون
    خدابیامرزه
    اهنگ کولی که خونده رو دوست دارم

نظرات