راهنمای خرید کفش عروس + تمام نکات مهم که قبل خرید کفش عروس باید بدانید

0

راهنمای خرید کفش عروس : خرید کفش عروسی بسیار مهم است و باید در انتخاب آن دقت کنید زیرا باید بدانید در بهترین شب زندگی نباید زمینه پادرد شما را ایجاد کند!به همی دلیل با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کفش عروس

۱ : باید بدانید که هماهنگ بودن سبک کفش شما با لباس عروس اهمیت زیادی دارد. از همین رو بهتر است قبل از خرید کفش عروسی ابتدا مدل و طرح لباس عروس خود را انتخاب کنید. طول لباس، برش لباس، میزان پف و حتی جنس لباس عروس شما می‌تواند بر انتخاب کفش عروسی تأثیر بگذارد.برخی از کفش‌ها برای لباس‌های کوتاه‌تر مناسب هستند و برخی دیگر با لباس‌های پف‌دار هماهنگی بیشتری دارند.

۲ : این که عروسی شما در چه فصل و چه آب و هوایی برگزار می‌شود نیز نقش مهمی بر انتخاب کفش عروس دارد. معمولاً کفش‌های جلو یا پشت باز برای فصول گرم مناسب هستند. برای عکاسی در برف و روزهای بارانی نیز باید از کفش‌های متناسب با این آب و هوا استفاده کنید.

۳ : اگر برای عروسی از یک لباس بلند یا دنباله‌دار استفاده می‌کنید، حتماً پاشنه کفشتان را بلندتر انتخاب کنید. تناسب بین قد لباس و پاشنه کفش و لباس می‌تواند جلوه لباس عروس را در تن شما بیشتر کند. حتماً یک دور بعد از خریدن کفش‌ها آن را با لباس عروستان بپوشید و از هماهنگ بودن پاشنه کفش با قد لباس مطمئن شوید.

۴ : در نظر داشته باشید که شما بیشتر به چه نوع کفش‌هایی عادت کرده‌اید. اگر در دسته افرادی هستید که هر روز کفش پاشنه بلند می‌پوشید، پس پوشیدن این سبک کفش‌ها برای شما راحت است. سعی کنید در روز عروسی از کفش‌هایی با پاشنه مشابه کفش‌هایی که همیشه می‌پوشید، استفاده کنید.اگر به پوشیدن کفش‌های اسپرت و تخت عادت دارید، هیچوقت کفش عروسی خود را با پاشنه بیشتر از ۷ سانتی‌متر انتخاب نکنید. اگر قدتان به اندازه کافی بلند است و تفاوت قدتان با داماد نیز زیاد نیست، بهتر است برای شب عروسی یک کفش تخت و زیبا تهیه کنید. هر چند که بیشتر عروس‌ها دوست دارند در شب عروسی از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، اما به هر حال این ایده نیز می‌تواند برای برخی افراد مناسب باشد.

نکات خرید کفش عروس

۵ : قطر پاشنه کفش عروسی یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید در زمان خرید کفش به آن توجه داشته باشید. معمولاً هر چقدر قطر پاشنه کمتر باشد، راه رفتن با آن نیز سخت‌تر است. به عنوان راهنمای جامع انتخاب کفش عروس به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای شب عروسی از کفش‌هایی با پاشنه متوسط که نه ضخامت زیاد و نه ضخامت کمی دارند، استفاده کنید.

۶ : اگر عروسی شما در باغ برگزار می‌شود، بهتر است از پاشنه‌های ضخیم یا حتی کفش عروس لژ دار استفاده کنید. معمولاً کفش لژ دار و کفش طبی عروس بسیار راحت‌تر از کفش‌های پاشنه بلند است و موجب می‌شود تا پاهای شما در شب عروسی در راحت‌ترین وضعیت ممکن باشد.از طرف دیگر پوشیدن کفش پاشنه بلند در باغ موجب فرو رفتن پاشنه در گل و خاک و شن می‌شود و راه رفتن را برای شما سخت می‌کند.

۷ : هنگام خرید کفش نباید تنها به ظاهر آن توجه نمود بلکه باید در کنار ظاهر به کف آن هم نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که پاشنه ها استحکام زیادی دارند. کف کفش نباید کامل صاف باشد و باید شیارهایی داشته باشد تا هنگام راه رفتن در سالن لیز نخورید.لباس عروسی بلند و چند لایه و پف دار است و تا حدودی سنگین است و راه رفتن عادی شما را با مشکلاتی روبرو می کند. بنابراین از استحکام کفش و لیز نبودن کف آن مطمئن شوید.

۸: برای اینکه کفش عروس شما راحت و انعطاف پذیر باشد باید یک کفش با کیفیت مناسب مثل کفشی با جنس چرم که از از مواد طبیعی و با کیفیت ساخته شده اند ، بخرید تا مدت طولانی تری بتوانید با آن بایستید و راه بروید.اگر برایتان راحتی کفش مهم است به جای کفش های چرمی می توانید به سراغ ابریشم و ساتن برای رویه کفش بروید چون نرم تر هستند و به سرعت حالت پا را می گیرند تا احساس راحتی بکنید.همچنین می توانید تکه ای از پارچه لباس عروس تان را به کفاش بدهید تا با همان پارچه، رویه کفش لباس عروس تان را بدوزد.

۹ : اگر رنگ لباس عروسی شما سفید است باید بدانید رنگ سفید طیف گسترده ای دارد و بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که به رنگ لباس شما نزدیک باشد اما لازم نیس خیلی وسواس به خرج بدهید زیرا شما می توانید رنگ کفشتان را با نگین های لباس یا رنگ لاکتان ست کنید. یادتان باشد که راحتی کفش مهم تر از رنگ آن است.اگر لباس عروسی تان سفید است و نگین های کار شده دارد می توانید آن را با کفش های سفید یا نقره هماهنگ کنید. در مورد لباس های نباتی یا شیری به سراغ کفش های کرم یا طلایی بروید.

بهترین انتخاب کفش عروس

۱۰: اگر درروزهای نزدیک به عروسی متوجه شدید کفش ها پای شما را اذیت می کنند ، تعدادی روزنامه را با آبلیمو خیس کنید و درون کفش تان بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند تا کفش شما اندکی جا باز کند. با این کار کفش پای شما را اذیت نمی کند.

۱۱: اگر نمی توانید با کفش های پاشنه بلند به خوبی راه بروید، بهتر است یک جفت کفش یدکی هم همراه داشته باشید. این کفش می تواند یکی از کفش های راحتی خودتان باشد تا خرج روی دست داماد نگذارید تا در صورت نیاز کفشتان را عوض کنید.البته این تغییر فقط برای عروس خانم هایی توصیه می شود که لباس بلند دارند. دقت کنید که کفش اضافی شما باید راحت باشد و بهتر است کفش لژدار با پاشنه تقریبا به اندازه کفش عروسی شما باشد تا پس از تعویض کفش لباس تان روی زمین کشیده نشود.

۱۲: از دیگر مشخصه های کفش های زیبا ، تزئینات روی آن هستند که به زیبایی کفش های عروس می افزایند. کفش هایی که بندهای بلند دارند و بصورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند، زیبایی بیشتری دارند.نگین های روی کفش نیز به زیبایی کفش ها می افزایند پس کفشی را انتخاب نمایید که تزئینات زیبا و متناسب با لباس عروس داشته باشد.

بهترین کفش عروس

همراه ما باشید

نظرات