برای گرم کردن مزاج بدن باید چه کرد؟

0

قهوه ماسالا با قارچ گانودرما از دارچین، گانودرما، چای سیاه، زنجبیل و هل تولید شده و یک نوشیدنی بسیار عالی است که خواص زیادی دارد. ازجمله اینکه باعث گرم شدن مزاج بدن می‌شود. به اعتقاد پزشکان طب سنتی بسیاری از بیماری‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، به‌علت سردی طبع بدن ایجاد می‌شود و با گرم‌کردن آن می‌توان بر بسیاری از این مشکلات غلبه کرد.

باتوجه به اهمیت این موضوع در مقاله حاضر، به تأثیر قهوه ماسالا با قارچ‌های گانودرما در گرم‌کردن مزاج بدن و درمان بسیاری از مشکلات ازجمله کمک به هضم غذا، کنترل فشار خون، دیابت، لاغری، تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب می‌پردازیم.

 گرم کردن مزاج بدن

قهوه ماسالا با قارچ گانودرما

این محصول از چای ماسالا و قهوه گانودرما تولید شده است‌. بنابراین، با استفاده از آن می‌توانید از خواص بی‌نظیر این ۲ ماده غذایی بهره‌مند شوید. این قهوه علاوه‌بر اینکه طعمی دلپذیر دارد و باعث رفع خستگی و انرژی بیشتر می‌شود، از خواص زیادی برای سلامتی برخوردار است. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور قهوه ماسالا با قارچ گانودرما می‌تواند به گرم‌ کردن مزاج بدن کمک کند.

تاثیر قهوه ماسالا با قارچ گانودرما در گرم کردن مزاج

مواد اولیه این قهوه دارچین، گانودرما، چای سیاه، زنجبیل و هل است. تمامی این مواد طبع گرمی داشته و ترکیب آن‌ها با هم به‌طور معجزه‌آسایی به گرم کردن مزاج بدن کمک می‌کند. در ادامه تأثیر هرکدام از مواد سازنده این ترکیب را در گرم‌ کردن طبع بدن بررسی می‌کنیم.

تاثیر دارچین در ترکیب قهوه ماسالا گانودرما برای گرم‌ کردن مزاج

دارچین یکی از موادی است که همه افراد آن را با بوی خوش و طبع گرم می‌شناسند. این ماده علاوه‌بر اینکه باعث گرم شدن بدن می‌شود، در هضم غذا نیست موثر است. از ویژگی‌های دیگر این ماده می‌توان به مفرح و شادی‌بخش بودن آن اشاره کرد. همچنین دارچین با افزایش جریان خون می‌تواند باعث بالارفتن دمای بدن شود. ترکیبات موجود در آن نیز از آلزایمر جلوگیری کرده و به محافظت از نورون‌ها کمک می‌کند. این ماده خواص بی‌نظیر دیگری از جمله کمک به زیبایی پوست و لاغری دارد.

گرم کردن مزاج بدن

تاثیر چای سفید در ترکیب قهوه ماسالا گانودرما برای گرم کردن مزاج

طبع چای سیاه که یکی از نوشیدنی‌های گرم محبوب در ایران محسوب می‌شود، گرم و خشک است. مصرف این نوشیدنی باعث کاهش استرس و کاهش احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها مثل ریه و پروستات می‌شود. همچنین در ترکیب با مواد دیگر مثل دارچین، زنجبیل و هل به گرم شدن بدن کمک می‌کند.

تاثیر زنجبیل درگرم کردن مزاج با قهوه ماسالا گانودرما

طبع این ماده نیز گرم است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. باید گفت زنجبیل یکی از داروهای شفابخش است که از هزاران سال پیش افراد زیادی در نقاط مختلف آسیا از آن استفاده می‌کردند. از فواید آن می‌توان به کاهش التهاب و دردهای مفصلی، کمک به هضم غذا، کاهش مشکلات ریه، کاهش حالت تهوع،  کمک به گردش خون و افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه‌بر این روند پیری را کند می‌کند و نقش موثری در درمان ریزش موها دارد.

نقش هل در گرم کردن مزاج با قهوه ماسالا گانودرما

هل ماده‌ای غنی با طبع گرم و سرشار از ویتامین A، C، فسفر، روی، کلسیم، مس و آهن است. علاوه‌بر اینکه به گرم کردن طبع بدن کمک می‌کند، نشاط‌ آور بوده و اثرات درمانی فراوانی دارد. ازجمله آن می‌توان به تقویت لثه، تقویت معده و هضم، رفع رطوبات حلق و سینه و رفع بوی بد دهان اشاره کرد.

تاثیر ماسالا در ترکیب قهوه ماسالا گانودرما برای گرم کردن مزاج

ترکیب همه ادویه‌های ذکرشده که ماسالا نام دارد، طبیعتی گرم و خشک دارد. این نوشیدنی خاص که در هند برای اولین بار تولید شد، به‌سرعت در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرد. گفته می‌شود این چای طبق اصول آیرودا که یک نوع طب سنتی به‌شمار می‌رود، تولید شده است.

این ماده حاوی پتاسیم، کاراتون، منیزیم و چندین نوع ویتامین است و خواص زیادی برای افزایش سطح سلامت بدن دارد. تقویت ایمنی بدن، کاهش التهاب، افزایش سطح انرژی، کمک به هضم غذا، بهبود سلامت قلب و افزایش متابولیسم برخی از مزایای آن محسوب می‌شود. ماسالا برای افرادی که مزاج بلغمی یا سودایی دارند بسیار مناسب است.

گرم کردن مزاج بدن

تاثیر گانودرما در گرم کردن مزاج با قهوه ماسالا و گانودرما

این ماده خواص زیادی از جمله رفع خستگی، افزایش حافظه، افزایش ایمنی بدن، کاهش چربیف کاهش دیابت، لاغری و تقویت عضله دارد. گانودرما همچنین به‌عنوان اکسیر جاودانگی شناخته شده است و می‌تواند سرعت پیری را در فرد کاهش دهد.

خواص قهوه ماسالا با قارچ گانودرما

ترکیب چای ماسالا و قهوه گانودرما باعث خواص بی‌نظیر این نوشیدنی شده است. چای ماسالا گانودرما به‌همراه ادویه‌های گرم هندوستانی علاوه‌بر اینکه طبع بدن را گرم می‌کند، خواص قابل‌توجهی برای سلامتی دارد. ازجمله:

  • جوان‌کنندگی و کندکردن روند پیری: ترکیب‌های موجود در این محصول باعث جوان‌سازی و بازسازی سلول‌های پوست و بافت‌های بدن می‌شود. بنابراین، اگر به‌دنبال اکسیر جوانی هستید، خرید قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز به شما پیشنهاد می‌شود.
  • بهبود گردش خون: مصرف این قهوه به بهبود جریان خون و رفع مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند.
  • ضد سرطان: این محصول سرشار از آنتی‌اکسیدان است که نقش موثری در مهار سلول‌های سرطانی دارد.
  • کاهش قندخون: قهوه ماسالا با قارچ گانودرما آنزیم‌هایی دارد که به کاهش سطح قندخون در بدن کمک می‌کند.
  • افزایش انرژی: قهوه ماسالا قارچ گانودرما حاوی کافئین است و نقش مهمی در افزایش انرژی دارد. همچنین برخی از ترکیبات موجود در آن مثل دارچین و زنجبیل انرژی‌زا هستند.
  • کمک به هضم غذا: در ترکیب این قهوه ادویه‌هایی وجود دارد که به بهبود عملکرد گوارش و کاهش تهوع کمک می‌کند.

عوارض قهوه ماسالا با قارچ گانودرما

این محصول فواید بسیار زیادی دارد. اما ممکن است برای برخی از افراد با بیماری زمینه‌ای مناسب نباشد. ازجمله:

  • این محصول برای کسانی که به مواد تشکیل‌دهنده آن مثل هل، زنجبیل و دارچین حساسیت دارند، مناسب نیست.
  • به‌علت وجود هل در ترکیبات آن، برای افرادی که تپش قلب یا سنگ صفرا دارند، توصیه نمی‌شود.
  • افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قبل از مصرف آن بهتر است با پزشک مشورت کنند.

گرم کردن مزاج بدن

نحوه مصرف قهوه ماسالا با قارچ گانودرما

برای اینکه از خواص قهوه ماسالا با قارچ گانودرما بیشترین بهره را ببرید، به زمان استفاده از آن دقت کنید. بهتر است این قهوه را در ۲ وعده، وعده اول به‌صورت ناشتا و وعده دوم را در عصر بین ساعت ۴ تا ۶ میل کنید.

ذکر این نکته لازم است که در ۱۰ روز اول دوره مصرف قهوه گانودرما و ماسالا، بهتر است تنها یک ساشه از آن را در روز مصرف کنید تا بدن شما به آن عادت کند. در ادامه می‌توانید از این قهوه ۲ بار در روز استفاده کنید.

گرم کردن مزاج بدن

خرید قهوه ماسالا با قارچ گانودرما

قهوه ماسالا با قارچ گانودرما دکتر بیز، یکی از محصولات پرطرفدار این برند معروف است. برای خرید این محصول می‌توانید به وب‌سایت دیجی نفیس مراجعه کنید. مجموعه دیجی نفیس نمایندگی انحصاری فروش محصولات دکتر بیز را دارد و تمامی کالاها را با ضمانت کیفیت و اصالت عرضه می‌کند. ارسال محصولات به‌سرعت بعد از ثبت سفارش شما انجام می‌شود. همچنین امکان پیگیری مرسولات نیز وجود دارد.

گرم کردن مزاج بدن

جمع‌بندی

قهوه ماسالا با قارچ گانودرما یکی از محصولات بی‌نظیر دکتر بیز است که طرفداران زیادی دارد. در این محصول از ترکیباتی مثل هل، دارچین، چای سیاه، زنجبیل و گانودرما استفاده شده است. بنابراین، می‌تواند به گرم ‌شدن مزاج بدن کمک کند. علاوه‌بر این خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارد.

برای خرید این محصول می‌توانید به وب‌سایت دیجی نفیس مراجعه کنید. این مجموعه یک فروشگاه آنلاین معتبر است که کالاهای سالم و باکیفیت را با ضمانت اصالت و کیفیت عرضه می‌کند./۲۳۱۲۴۲

نظرات