سهام شرکت هایی که تحت تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال قرار گرفتند

0

این روزها سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال بسیار متداول شده و اکثر  شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با ارائه خدمات بر پایه ارزهای دیجیتال سعی دارند به سود بیشتری دست پیدا کنند. از ابتدای صورت بیت کوین به‌عنوان ارز دیجیتال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز شروع به فعالیت بر مبنای این رمزارزها کردند.

سهام بسیاری از این شرکت‌ها با تاثیرپذیری از افزایش یا کاهش قیمت ارز دیجیتال، دستخوش تغییرات شدید قیمتی شدند. ما در این مقاله قصد داریم با معرفی سهام و ارز دیجیتال، به بررسی تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت ‌ها بپردازیم و اطلاعات مفیدی را به شما کاربران گرامی ارائه دهیم.

 تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت ها

تعریف کلی سهام

برای درک بهتر تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت‌ ها لازم دانستیم که شما را با مفهوم سهام آشنا کنیم. سهام در واقع به اوراق بهاداری گفته می‌شود که ثابت می‌کند فرد دارنده آن، مالک قسمتی از دارایی شرکتی است که آن سهام را عرضه می‌کند.

گاهی اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها برای ایجاد تغییرات جدید در جهت توسعه بیشتر، اقدام به فروش بیشتر سهام کرده که این افزایش میزان فروش، منجر به کاهش قیمت سهام مورد نظر می‌شود، این در حالی است که درصد مالکیت دارنده سهام بدون تغییر باقی می‌ماند. اگر تمایل دارید از تاثیر نوسان قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت‌ها مطلع شوید یا قصد سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال خاصی دارید، به سایت اکسکوینو مراجعه کرده و خدمات ویژه‌ای را دریافت کنید.

تعریف کلی از ارز دیجیتال

ارز دیجیتال نوعی سرمایه مجازی محسوب می‌شود که وجود خارجی نداشته و بر پایه الگوریتم‌های رمزنگاری ایجاد شد. این ارز با توجه به رمزنگاری شدن آن، از پول فیات متمایز شده و از ویژگی عدم امکان جعل شدن برخوردار است.

ارزهای دیجیتال کاربرد فراوانی داشته و نقل‌وانتقال آن‌ها به مراتب از پول فیزیکی آسان‌تر به نظر می‌رسد. این رمزارز ها از بازار بی‌ثبات و پر ریسکی برخوردار هستند که به اعتقاد اکثر افراد سرمایه‌گذاری روی آن‌ها نامطمئن بوده و خطر از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

با این وجود برخی شرکت‌ها این ریسک را پذیرفتند و اقدام به خرید رمزارزها، مخصوصا بیت کوین کردند. با رشد قابل توجه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، سهام این شرکت‌ها نیز با رشد قابل توجهی روبرو شد و اکنون برخی از این شرکت‌ها به بزرگ‌ترین پشتیبانان و هولدرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند.

سهام چه شرکت هایی که تحت تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال قرار گرفت؟

استفاده از رابطه نرخ ارز دیجیتال در معاملات سهام

اگر قصد معاملات سودمند در بازار ارز دیجیتال را دارید باید با بهره بردن از اطلاعات مربوط به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، یک نقشه راه ایده‌آل برای انجام معاملات پرسود ایجاد کنید. به‌عنوان مثال اگر نرخ ارز دیجیتال بالا رفت، شما می‌توانید برای شروع معاملات شرکت خود اقدام کنید. چرا که از درآمد بیشتری برخوردار خواهید شد.

تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت ها

قیمت ارزهای دیجیتال بر ارزش سهام شرکت‌هایی که خدمات خود را بر پایه این رمزارزها ارائه می‌دهند تاثیر بسزایی دارد. به صورتی که هرچقدر میزان قیمت این ارزهای رمزنگاری شده بیشتر شود سهام شرکت مربوطه نیز از ارزش بالاتری برخوردار خواهد شد. این موضوع را این‌گونه می‌توان تفسیر کرد که کاهش قیمت ارز دیجیتال منجر به کاهش فروش این شرکت‌ها و در نتیجه، افت قیمت سهام آن‌ها می‌شود.

حال آنکه افزایش قیمت ارز دیجیتال، افزایش فروش شرکت‌ها و به‌ طبع آن افزایش قیمت سهامشان خواهد شد. پس می‌توان گفت که نرخ ارز دیجیتال یک معیار مهم برای تعیین قیمت سهام شرکت‌هایی است که با ارائه خدمات بر مبنای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند.

البته این نکته را نیز باید متذکر شویم که اکثر شرکت‌ها برای پشتیبانی از یک رمزارز خاص وارد این عرصه نوظهور شده‌اند و با افزایش چشمگیر فعالیت‌های بازار کریپتو و حضور سرمایه‌گذاران بزرگ، سهام این شرکت‌ها نیز تحت تاثیر نوسانات بازار رمز ارزها قرار گرفته است. پس تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتال بر سهام شرکت ها می‌تواند یک روند مثبت و خوش‌بینانه باشد.

تعریف کلی از ارز دیجیتال

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز دیـجیتال

همان‌طور که ذکر شد، نقش نوسانات موجود در بازار رمزارزها بر کاهش یا افزایش قیمت سهام شرکت‌ها، کاملا مشهود است. باتوجه به اهمیت این موضوع ما قصد داریم عواملی را که در قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر دارند، مورد بررسی قرار دهیم.

  • عرضه و تقاضا: حتما شاهد این اتفاق بوده‌اند که هرگاه یک کالا به میزان زیاد در بازار موجود باشد، قیمت آن متناسب با موجودی آن کالا، کاهش می‌یابد. این موضوع در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند و هرچه یک ارز بیشتر عرضه شود قیمت آن نزولی‌تر خواهد شد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از ضرر بیشتر اقدام به فروش ارز دیجیتال خود کرده و این اتفاق باعث تشدید کاهش قیمت ارز دیجیتال می‌شود. از طرف دیگر با افزایش میزان تقاضا و عرضه کم، بازار ارز دیجیتال صعودی شده و قیمت‌ها روندی رو به رشد را در پیش خواهند گرفت.
  • اصول فاندامنتال: اصول فاندامنتال معمولا در بازار سهام، عواملی را شرح می‌دهد که در سود، سلامت مالی و رشد شرکت‌ها تاثیر می‌گذارند. این عوامل عبارت‌اند از: حجم فروش محصولات یا میزان خدمات ارائه شده، میزان بدهی در ترازنامه و حاشیه سود، این در حالی است که ارزهای دیجیتال از اصول فاندامنتالی سنتی برخوردار نیستند و عواملی کاملا متفاوت از پارامترهای مالی سنتی بر رشد و قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. افزایش آدرس‌ها، تعداد نودها، تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز، مقیاس‌پذیری، فعالیت توسعه‌دهندگان، امنیت شبکه و مواردی از این قبیل در اصول بنیادی ارز دیجیتال و پیش‌بینی قیمت آن نقش دارند.
  • اقتصاد کلان: معیارهای کلان از پارامترهایی هستند که تاثیر زیادی بر اقتصاد دنیای واقعی دارند. این عوامل و پارامترها بر قیمت نیز تاثیرگذار خواهند بود. رکود اقتصادی باعث می‌شود میزان سرمایه‌گذاری و خرج کرد پول از جمله ارز دیجیتال نیز با رکود مواجه شود و تریدرها برای نرسیدن به ضرر بالا از بازار خارج می‌شوند. این موضوع حالت عکس نیز دارد و با رشد اقتصاد و ورود سرمایه‌گذاران به بازار رمز ارزها قطعا قیمت‌ها نیز صعودی خواهد شد و ارزهای دیجیتال با اقبال روبرو می‌شوند.
  • احساسات بازار و تاثیر آن بر قیمت رمزارزها: احساسات عواملی را شامل می‌شود که بر تمایل افراد به حضور در بازار و خریدوفروش یک ارز دیجیتـال دلالت دارد. این تمایل به خریدوفروش اساسا بر پایه احساسات است و اصول بنیادی یا به عبارتی فاندامنتال را در نظر نگرفته‌اند.
  • اخبار و شایعات: این گزینه نیز یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت رمزارزها است. به این گونه که پخش یک خبر در مورد کاهش یا افزایش قیمت ارز دیجیتـال، موجب شلوغ شدن بازار کریپتو و بالا رفتن میزان خریدوفروش می‌شود. یا اینکه کاهش و افزایش ارزش سهام یک شرکت که از پشتوانه‌های یک ارز دیجیتال خاص است، باعث می‌شود سرمایه گذاران آن رمز ارز به فکر خرید و فروش افتاده تا سود بیشتری کسب کنند یا مانع از ضرر بیشتر شوند.
  • شاخص تکنیکال: نمودارهای ارائه شده از فعالیت معامله‌گران بازار کریپتو، یکی دیگر از عواملی است که در روند صعودی با نزولی ارزش آلت‌کوین‌ها موثر است. تحلیل تکنیکال این نمودارها به سرمایه‌گذاران در انتخاب زمان مناسب معاملات کمک کرده و باعث رشد بازار و ایجاد نوسان در آن می‌شوند.

با وجود تمام توضیحات داده شده، قیمت سهام شرکت‌ها تنها تحت تاثیر قیمت ارز دیجیتـال نبوده و شاخص‌های مهم دیگری نیز در این زمینه نقش خواهند داشت. هرچند تاثیر افزایش قیمت ارز دیجیتـال بر سهام شرکت ها از سایر عوامل بیشتر بوده و اکثر مواقع ارزش این سهام را به‌صورت چشمگیری بالا می‌برد./۲۳۱۰۴۳

نظرات