آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ آلودگی هوا

0

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ (آلودگی هوا)

آیا مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان تعطیل است؟

در حالیکه آلودگی هوا شدت گرفته و خطرات جانی برای دانش آموزان در پی دارد اما تا این لحظه هیچ خبری درباره تعطیلی مدارس در روز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ نداریم و احتمال تعطیلی مدارس در روز یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در برخی شهرها در ایران وجود دارد . در ادامه مطالب جزئیات تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ از مجله حرف تازه می خوانید:

جزئیات تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در تهران و البرز و کرج و اصفهان ، و سیستان و بلوچستان و زابل ، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام، سمنان، کرمانشاه، لرستان ، قزوین ، زنجان را در این صفحه بخوانید.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ آلودگی هوا

آیا فردا یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ مدارس تهران تعطیل است؟

تعطیلی مدارس تهران فردا ۲۸ آبان ۱۴۰۲

خبر رسید احتمال تعطیلی بیست و هشتم ۲۸ آبان وجود دارد بنا به گفته کارشناس هواشناسی : یکشنبه آلوده‌ترین روز در تهران خواهد بود و از فردا مجددا هوای تهران آلوده خواهد شد

اصغری همچنین گفت : بارش‌ها در سواحل دریای خزر سنگین خواهد بود. مسافران زودتر بازگردند. در مسیر بازگشت احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

وی افزود : شدت بارندگی در جنوب کشور، سیستان‌وبلوچستان ، کرمان و هرمزگان بسیار قابل توجه است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس‌های درس نباید تعطیل شود، وی درباره تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی نیز گفت: تا این لحظه هیچ خبری درباره تعطیلی مدارس تهران نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در حاشیه نشست پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: ما از سال گذشته اعلام کردیم مدارس تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: مدارس باید باز باشند و مدیران مدارس حضور یابند و معلمانی که امکان تدریس مجازی از منزل را ندارند این امکان برایشان در مدرسه فراهم شود.

شاخص هوای شهرها فردا

گرد و غبار سبب شده کیفیت هوای شهر مشهد هم‌اکنون با شاخص ۳۱۳ در شرایط خطرناک قرار داشته باشد. کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۱۳۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

یکشنبه ۲۸ ‌آبان ماه ۱۴۰۲ پایتخت‌نشینان آلوده‌ترین هوا را تجربه می‌کنند، اصغری کارشناس هواشناسی تأکید کرد از فردا مجددا هوا آلوده می‌شود و یکشنبه آلوده‌ترین روز خواهد بود و از دوشنبه موج جدید بارشی هوای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فردا هوا در تهران برای گروه های حساس آلوده است

برای بسیاری از شهروندان این سوال را مطرح شد با توجه به اینکه فردا آلوده‌ترین روز است آیا مدارس تعطیل می‌شود؟ غراوی معاون عمرانی استاندار تهران در این‌باره گفت:‌ فردا تهران آلوده برای گروه‌های حساس جامعه است و تا زمانی که شاخص زیر ۱۵۰ است وضعیت قرمز نیست و کمیته اضطرار تشکیل نمی‌شود. همچنین هواشناسی هم به صورت مکتوب اعلام نکرده و زمانی که در شرایط هشدار باشیم جلسه اضطرار برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، کمیته اضطرار زمانی که شاخص آلودگی هوا مرز هشدار را رد کند، تشکیل می‌شود و در بیشتر موارد خروجی کمیته اضطرار تعطیلی مدارس، زوج و فرد کردن خودورها از در منازل است. و همچنین ورزش کردن در هوای آزاد ممنوع و از کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری خاص دارند خواسته می‌شود که در منزل بمانند و از تردد در هوای آلوده خودداری کنند.

در حال حاضر اعلام شده که شاخص آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون فردا بالای ۱۰۰ است و هوا برای گروه‌های حساس آلوده خواهد شد؛ مدارس تعطیل نیست و اگر قرار باشد این امر رخ دهد قطعا اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

فردا آلوده ترین روز در هفته جاری است

همچنین یکی از کارشناسان شهری گفت موضوعی که از سوی کارشناس هواشناسی اعلام شده، این بوده که روز یکشنبه آلوده‌ترین روز در هفته جاری است نه اینکه آلوده‌ترین روز در کل سال است.

نظرات