بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر نقش آقای قوامی در سریال سایه همسایه +‌عکس و درگذشت

0

بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر نقش آقای قوامی در سریال سایه همسایه +‌عکس و درگذشت

بازیگر نقش آقای قوامی در سریال سایه همسایه اسماعیل داورفر می باشد. اسماعیل داورفر متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۱ در شهر تهران بود که متاسفانه در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در سن ۷۶ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت. او در سال های زیادی بازی کرده که از جمله می توان به سریال سایه همسایه و بازم مدرسم دیر شد اشاره کرد.

بازیگر نقش آقای قوامی در سریال سایه همسایه کیست و الان کجاست

اسماعیل داورفر بازیگر نقش آقای قوامی در سریال سایه همسایه متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۱ در شهر تهران بود که متاسفانه در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ در سن ۷۶ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت. از فیلم‌های مهمی که وی بازی کرد می‌توان به گاو ساخته داریوش مهرجویی و مجموعه‌های تلویزیونی آژانس دوستی و آپارتمان شماره ۱۳و آقای دلار اشاره کرد.

بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر کیست و همسر و فرزندانش +‌درگذشت و عکس

بیوگرافی اسماعیل داورفر

  • نام کامل: اسماعیل داورفر
  • تاریخ تولد : ۲۰ فروردین ۱۳۱۱ تهران
  • تاریخ مرگ : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷
  • علت فوت: بیماری سرطان
  • پیشه : هنرپیشه سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • سالهای فعالیت : ۱۳۳۹ تا ۱۳۸۶
  • تحصیلات : مدرک معادل دکترا از وزارت ارشاد

بیوگرافی اسماعیل داورفر, اسماعیل داورفر (زاده ۱۳۱۱ خورشیدی در تهران – درگذشته ۱۴ اردیبهشت ١٣٨٧) یک هنرپیشه ایرانی بود. او بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان بود که در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ در سن ۷۶ سالگی بر اثر بیماری سرطان داشت.

درگذشت و مرگ

اسماعیل داورفر، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ در سن ۷۶ سالگی بر اثر سرطان درگذشت و پیکرش سه روز بعد با حضور جمعی از دوستان و هم‌دوره‌هایش از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد. داود رشیدی (رییس وقت انجمن بازیگران سینمای ایران) با اظهار تاسف از درگذشت وی گفت: «صبح امروز از طرف خانواده ایشان با من تماس گرفته شد و اعلام کردند حالشان خوب نیست و ظهر در تماس دیگری خبر درگذشت او را اعلام کردند»

سوابق بازیگری

اسماعیل داورفر دارای دیپلم هنرستان هنرپیشگی بود. او از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرک لیسانس گرفت و دارای دیپلم مدرسه تئاتر کالیفرنیا و مدرسه الیزابت هالووی بود و مدرک معادل دکترا در رشته بازیگری را از وزارت فرهنگ و هنر گرفت.

اسماعیل داوودفرد در سال ۱۳۴۹ در فیلم آقای هالو نیز ایفای نقش نمود و پس از آن در فیلم صادق کرده و غبارنشین نیز هنرنمایی نموده بود. در سال ۱۳۵۳ با مجموعه دلیران تنگستان مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت. ولی معروف شدن ایشان از مجموعه سلطان صاحبقران در سال ۱۳۵۳ آغاز و با مجموعه دایی جان ناپلئون در سال ۱۳۵۴ بسیار خوش درخشید. تا قبل از انقلاب ۵ فیلم سینمایی و چهار مجموعه تلویزیونی ایفای نقش نمود تا در سال ۱۳۶۰ با مجموعه مثل آباد ساخته مسعود فروتن پابه زمینه هنرپیشگی نهاد.

سریال بازم مدرسم دیر شد در سال ۱۳۶۳ معروفترین آثار بعد از انقلاب ایشان به شمار می‌آید. آرایشگاه زیبا در سال ۱۳۶۹ و آژانس دوستی در سال ۱۳۷۵ نیز از دیگر فعالیت‌های فراموش‌نشدنی ایشان محسوب می شود.

بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر کیست با علت فوت و سوابق +‌عکس و همسر و فرزندان

همسر و فرزندان اسماعیل داورفر

متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره خانواده و فرزندان ایشان در دست ما نیست. قبر اسماعیل داورفر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا واقع است.

ایشان سینما را در سال ۱۳۷۴ زمانی که ۶٣ سال سن داشت با فیلم تعطیلات تابستانی به پایان رسانید و آخرین بار هم با مجموعه تا غروب در سال ۱۳۸۴ در قاب تلویزیون مشاهده شد. تله فیلم روز سرخ هم در سال ۱۳۸۶ اختتامیه حاضر شدن ایشان در دنیای هنر بود.

همسر و فرزندان اسماعیل داورفر کجا هستند

علت درگذشت و فوت اسماعیل داورفر

اسماعیل داورفر در پایان بعد از چند سال متحمل شدن بیماری سرطان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ زمانی که ۷۶ سال سن داشت و به خاطر ناراحتی قلبی درگذشت. پیکر ایشان از سه روز پس از آن در تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.در طی مدت زمان زندگی ایشان هیچ بزرگداشتی برای وی برپا نشد. فقط یکی دو ماه پیش از درگذشت ایشان، آقای عزت الله انتظامی به همراه جمعی از موزه سینما با دوربین فیلمبرداری به دیدار ایشان رفتند و صحنه هایی را برای یادگاری آرشیو موزه سینما ضبط نمودند.

بیوگرافی و علت درگذشت و فوت زنده یاد اسماعیل داورفر

فیلم ها و سریال های اسماعیل داورفر

تعطیلات تابستانی سال ۷۴،
تحفه هند سال ۷۴،
روزهای خوب زندگی سال ۷۳،
مهریه بی بی سال ٧٣،
پادزهر سال ٧٢،
عیالوار سال ٧٠،
زیر بامهای شهر سال ۶۸ ،
روز فرشته سال ۶۸،
افسون سال ۶٨،
لنگرگاه سال ۶۷،
وکیل اول سال ۶۵،
تا توره سال ۶۳،
سرایدار سال ۵۵،
غبار نشین‌ها سال ۵۳،
صادق کرده سال ۵۱،
آقای هالو سال ۴۹ ،
گاو داریوش سال ۴۸.

بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس جوانی

بیوگرافی اسماعیل داورفر بازیگر و همسرش و فرزندان +‌علت درگذشت و عکس

بیوگرافی و زندگینامه زنده یاد اسماعیل داورفر

زندگی‌نامه

اسماعیل داورفر دارای دیپلم هنرستان هنرپیشگی بود، هنرستانی که بازیگرانی بسیاری مانند نصرت کریمی، مصطفی اسکویی، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان و چندی دیگر را به دنیای نمایش و بازیگری معرفی کرده‌است. او همچنین از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مدرک لیسانس گرفت و دارای دیپلم مدرسه تئاتر کالیفرنیا و مدرسه الیزابت هالووی بود و مدرک معادل دکترا در رشته بازیگری را از وزارت ارشاد اسلامی گرفت.

وی از سال ۱۳۳۵ فعالیت‌های تئاتری خود را آغاز کرد. داورفر با فیلم آقای هالو ساخته داریوش مهرجویی در سال ۱۳۴۹ وارد سینما شد و در فیلم‌هایی چون صادق کرده به کارگردانی ناصر تقوایی و سرایدار به کارگردانی خسرو هریتاش به ایفای نقش پرداخت. وی به خاطر ایفای نقش «دوستعلی خان» در سریال به یادماندنی دایی جان ناپلئون ساخته ناصر تقوایی بر اساس رمان ایرج پزشک‌زاد، همچنین سریال‌هایی چون باز مدرسم دیر شد در نقش پدر اکبر عبدی و آژانس دوستی در خاطرها مانده‌است.

او همبازی و هم دوره بازیگرانی چون علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، جعفر والی و محمدعلی کشاورز بوده‌است. از تئاترهای او می‌توان به بازرس، چشم‌اندازی از پل، سیاه زنگی دایره زنگی، مرد فرنگی، مرگ در پائیز، دشمنان و دست بالای دست اشاره کرد.

شهرت با بازی در سریال دایی جان ناپلئون

در سال ۱۳۴۹ فیلم آقای هالو را بازی کرد سپس در فیلم صادق کرده و غبارنشین هم حضور داشت تا اینکه سال ۱۳۵۳ با سریال دلیران تنگستان وارد تلویزیون شد.

اما بیشتر شهرت او از سریال سلطان صاحبقران در سال ۵۳ شروع و با سریال دایی جان ناپلئون سال ۱۳۵۴ به اوج خود رسید.

نظرات