تاریخ بلک فرایدی یا جمعه سیاه ۲۰۲۳ چه روزی است ؟ + حراج بلک فرایدی چیست

0

تاریخ بلک فرایدی ۲۰۲۳ : این روز در واقع یک رویداد تجاری بسیار پرطرفدار در ایالات متحده آمریکا است که طبق سنت، هر ساله در آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر، یعنی فردای روز شکرگزاری، برگزار می‌شود. این رویداد به عنوان آغاز فصل خرید سال نو در آمریکا شناخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

تاریخ بلک فرایدی 2023

تاریخ بلک فرایدی یا جمعه سیاه ۲۰۲۳ چه روزی است ؟ + حراج بلک فرایدی چیست

جمعه سیاه نامی غیر رسمی است که برای توصیف روز بعد از روز شکرگزاری در امریکا از آن استفاده می شود. اغلب شلوغ ترین روز خرید در سال است زیرا فصل تعطیلات در امریکا در این روز آغاز می شود. این روز می تواند برای اقتصاد، به ویژه برای خرده فروشان خاص، حیاتی باشد. اصطلاح «جمعه سیاه» ریشه در اواسط قرن بیستم دارد. پلیس فیلادلفیا در ابتدا از اصطلاح “جمعه سیاه” برای اشاره به ترافیک سنگین و مخرب در روز بعد از شکرگزاری استفاده کرد و از آن تاریخ به بعد این روز جمعه سیاه نام گرفت.

علت نامگذاری بلک فرایدی چیست؟

واژه‌ی بلک فرایدی به معنای “جمعه‌ی سیاه” می‌باشد و دلیل این نامگذاری این است که پلیس فیلادلفیلای پنسیلوانیا و راچسترِ نیویورک، در سال ۱۹۶۱ به خاطر شلوغی و ترافیک بیش از حد خیابان‌ها در این روز، آن را ”بلک فرایدی“ نام‌گذاری کردند؛ همچنین از منظر حسابداری، این روز باعث می‌شود حساب فروشگاه‌ها به خصوص خرده فروشان از وضعیت سیاه به سبز تغییر پیدا کند. در روز بلک فرایدی، فروشگاه‌ها تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند که گاهی این تخفیف‌ها تا ۸۰ درصد نیز می‌رسد! لازم به ذکر است که این تخفیف‌ها معمولاً شامل کالاهای خاصی می‌شوند و برای تمام کالاها اعمال نمی‌گردد. با این حال، بلک فرایدی بهترین زمان برای خرید لوازم الکترونیکی، لباس و اسباب بازی محسوب می‌شود. با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ این تخفیفات برای فروشگاه‌های آنلاین نیز بیش از پیش رونق گرفت، به طوری که امروزه جمعه‌ی سیاه صرفا مختص فروشگاه‌های آفلاین نیست و برای هر نوع کسب و کاری استفاده میشود.

علت نامگذاری بلک فرایدی

تاریخ بلک فرایدی در ایران ۱۴۰۲

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ است مصادف با جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳٫

نظرات