خبر درگذشت پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی

0

خبر درگذشت همسر دکتر علی شریعتی

«پوران شریعت‌رضوی»، همسر دکتر شریعتی براثر سکته مغزی درگذشت/ فارس

 

همسر دکتر شریعتی

پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی در امامزاده عبدالله و در کنار مزار برادرش مهدی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی شهید ۱۶ آذر ۳۲ به خاک سپرده خواهد شد/ ایسنا

 

همسر دکتر شریعتی

بیوگرافی پوران شریعت رضوی

بی‌بی‌فاطمه شریعت‌رضوی معروف به پوران شریعت‌رضوی (زاده ۱۳۱۳) نویسنده ایرانی است. او از دانشگاه سوربن دکترای ادبیات فارسی دارد. موضوع تز او که در سال ۱۹۶۳ به راهنمایی ژیلبر لازار از آن دفاع کرد، توصیف طبیعت در شعر تغزلی فارسی در قرن هفتم است. او همسر علی شریعتی و خواهر مهدی شریعت‌رضوی، یکی از سه دانشجویی است که در حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه تهران در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ کشته شد.

دکتر پوران شریعت‌رضوی فرزند حاج علی‌اکبر و پری در آبان‌ماه ۱۳۱۳ متولد شد. پدرش تاجر و اصالتاً خراسانی بود، اما خانواده شریعت‌رضوی به تهران کوچ کرده و بچه‌ها در همین شهر به مدرسه رفته بودند. آنها در مشهد هم‌خانه داشتند. پوران شش برادر و یک خواهر داشت.

در ۷ سالگی یکی از برادرانش را از دست داد. علی اصغر شریعت‌رضوی (طوفان) در حین دفاع از مرزهای ایران در مقابل ارتش متجاوز شوروی در سال ۱۳۲۰ در آذربایجان جان باخته بود. در سال ۱۳۳۴ وارد دانشسرای عالی تهران شد و تحصیل در رشته ادبیات فرانسه را برگزید. با افتتاح دانشکده ادبیات در مشهد به تصمیم پدرش و علی‌رغم میل باطنی خود، در حالی که دو ماه در کلاس‌های دانشسرای‌عالی حضور یافته بود، وارد کلاسی شد که علی شریعتی یکی از دانشجویان آن بود. شریعتی در سال ۱۳۳۶ به پوران پیشنهاد ازدواج داد که پوران این پیشنهاد را با این استدلال که قصد دارد با مردی تحصیل‌کرده ازدواج کند و قبل از ازدواج باید تحصیلات‌دانشگاهی خود را به پایان برساند، جواب رد داد. پس از حدود یکسال تلاش علی شریعتی این دو در ۲۴ تیر ۱۳۳۷ با یکدیگر ازدواج کردند.

حاصل ازدواج وی با دکتر شریعتی ۴ فرزند به نام های احسان ، سوسن ، سارا و مونا می باشد.

عکس فرزندان دکتر شریعتی و پوران شریعت رضوی را در زیر میتوانید ببینید

  همسر دکتر شریعتی

احسان شریعتی

همسر دکتر شریعتی

خانم سوسن شریعتی

همسر دکتر شریعتی

خانم سارا شریعتی

همسر دکتر شریعتی

خانم مونا شریعتی

نظرات