راهنمای خرید بهترین لپ تاپ آبان ۱۴۰۲

0

اگر قصد خرید لپ تاپ در آبان ماه ۱۴۰۲ را دارید، در ادامه همراه ما شوید تا نگاهی به لیست بهترین لپ تاپ های موجود در بازار بر اساس قیمت داشته باشیم. ما در اینجا همچنین بهترین مک بوک اپل را نیز معرفی خواهیم کرد.

 بهترین لپ تاپ

معرفی بهترین لپ تاپ ها ۱۴۰۲

افزایش قیمت‌ها طی چند سال گذشته باعث شده تا بسیاری از کاربران برای خرید لپ تاپ جدید دچار مشکل شوند. در کنار نوسانات شدید نرخ ارز، تنوع بسیار بالای مدل‌ها در بازار نیز یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایلی است که انتخاب دستگاه درست را دشوار می‌کند. برای کاربرانی که به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ یا مناسب‌ترین لب تاب دانشجویی و مهندسی هستند، محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون

اگر در حال برنامه‌ریزی برای خرید بهترین لپ تاپ مهندسی و دانشجویی تا قیمت ۲۰ میلیون تومان در پاییز ۱۴۰۲ هستید، احتمالا گزینه‌ای بهتر از لنوو IdeaPad 3 15IAU7 را پیدا نخواهید کرد. این محصول جدید از پردازنده‌های قدرتمند و نسل دوازدهمی Core i3 اینتل یعنی ۱۲۱۵U با ۶ هسته پردازشی و ۱۰ مگابایت حافظه کش قدرت می‌گیرد و روی آن می‌توان ۱۶ گیگابایت حافظه رم را پیدا کرد. مهندسان لنوو همچنین از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD روی این لپ تاپ استفاده کرده‌اند تا بتوانید کارها را با سرعتی بالا انجام دهید.

بهره‌مندی از نمایشگر فول اچ دی کم‌حاشیه در کنار درگاه‌های USB 3 و USB-C از دیگر ویژگی‌های قبل توجه در مورد این محصول به حساب می‌آیند.

بهترین لپ تاپ تا ۳۰ میلیون

با رساندن بودجه به ۳۰ میلیون تومان، گزینه‌های بسیار بهتری در بازار منتظر شماست؛ مانند لپ تاپ HP 15-fd0245nia که از پردازنده‌های ۱۰ هسته‌ای جدید Core i5-1335U قدرت گرفته و فرکانس آن در حالت توربو به ۴٫۶ گیگاهرتز می‌رسد. البته نباید فراموش کرد که فقط ۲ هسته این پردازنده، پرقدرت هستند و مابقی در زمره هسته‌های کم‌مصرف قرار می‌گیرند.

اچ پی در تولید دستگاه پیش رو از ۸ گیگابایت حافظه رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت هارد جامد استفاده کرده است تا بتوانید سرعتی بالا را تجربه کنید. نکته قابل توجه در مورد این لپ تاپ، به‌کارگیری کارت گرافیک مجزا MX550 انویدیا با حجم حافظه ۲ گیگابایتی است؛ کارتی که علاوه بر اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و گرافیکی با عملکردی قابل قبول می‌تواند در زمینه گیم نیز همراه خوبی برای شما باشد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا قیمت ۴۰ میلیون، چیزی نیست جز ایسر Aspire 7 A715 که با مشخصات فنی بسیار عالی و جذابی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سازندگان بر روی این لپ تاپ از پردازنده قدرتمند Core i5-12450U استفاده کرده‌اند تا به‌آسانی بتوانید انواع نرم‌افزارهای سبک یا سنگین را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. در کنار ۱۶۵ گیگابایت حافظه رم و همچنین هارد جامد ۵۱۲ گیگابایتی، این لپ تاپ یک ویژگی بسیار خوب دیگر نیز دارد: ایسر سراغ کارت گرافیک قدرتمند RTX 3050 روی این لپ تاپ رفته است تا بتوانید تمام بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید.

از لحاظ امکانات جانبی نیز بهترین لپ تاپ ۴۰ میلیون تومانی بازار ۱۴۰۲ با ویژگی‌های خوبی مانند اسکنر اثر انگشت، نور پس‌زمینه کیبورد و پشتیبانی از فناوری تاندربولت ۴ همراه شده است تا بتوانید اطلاعات را با سرعتی بسیار بالا انتقال دهید. این لپ تاپ یک ویژگی بسیار خوب دیگر نیز دارد و آن، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی است؛ این ویژگی با روان‌سازی حرکات صفحه و تمام انیمیشن‌ها، انجام سریع و راحت کارها را امکان‌پذیر می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا ۵۰ میلیون

برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون، ما محصولات جدید لنوو از سری LOQ را پیشنهاد می‌کنیم. لپ تاپ های مخصوص بازی سری لاک ضمن بهره‌مندی از طراحی مدرن، با نمایشگری کم‌حاشیه همراه شده و روی آن می‌توان پنلی ۱۵٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی را پیدا کرد. سازندگان همچنین سراغ ۸ گیگابایت حافظه رم DDR5 در این لپ تاپ رفته‌اند تا مشکلی در پردازش اطلاعات وجود نداشته باشد.

دستگاه پیش رو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی تا ۵۰ میلیون، از RTX 4050 قدرت می‌گیرد؛ این کارت گرافیک با حجم حافظه ۶ گیگابایتی، عملکردی بسیار عالی در اجرای بازی‌های روز داشته و می‌تواند تمام عناوین ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول می‌توان به نور پس‌زمینه کیبورد در کنار وای فای ۶، درگاه USB-C و همچنین USB 3.2 اشاره کرد.

بهترین مک بوک اپل

بهترین مک بوک اپل

برای بسیاری از کاربرانی که به دنبال لیست قیمت بهترین لپ تاپ های موجود در بازار در ۱۴۰۲ هستند، این سوال مطرح می‌شود که بهترین لپ تاپ اپل ۲۰۲۳ کدام مدل است و چه محصولی ارزش خرید بالایی دارد؟

اگر بخواهیم بهترین مدل مک بوک اپل تا ۵۰ میلیون را معرفی کنیم، احتمالا گزینه‌ای بهتر از macbook air 2020 را پیدا نخواهید کرد؛ این محصول، از نمایشگری بسیار باکیفیت در کنار وزن و ضخامتی پایین بهره می‌برد و عملکردی عالی در پردازش محتوا دارد و به‌نوعی یک دستگاه دانشجویی محسوب می‌شود.

هرچند، با کمی افزایش بودجه می‌توانید مک بوک ایر ۲۰۲۳ را با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان تهیه کنید؛ این دستگاه بر خلاف مدل قدیمی‌تر آن به چیپست M2 اپل با پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۱۰ هسته‌ای مجهز شده است و می‌تواند یک دستگاه تمام‌عیار در زمینه پردازش و انجام کارها باشد. کیفیت ساخت بسیار بالا در کنار قدرت پردازشی فوق‌العاده را می‌توان از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول دانست.

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ اپل مک بوک برای انجام کارهای سنگین یا اجرای نرم‌افزارهای مهندسی، معماری، تدوین و انجام کارهای گرافیکی هستید، احتمالا گزینه‌ای بهتر از MacBook Pro 2023 را پیدا نخواهید کرد. این دستگاه از تراشه بسیار قدرتمند M2 Pro با پردازنده ۱۲ هسته‌ای در کنار پردازشگر گرافیکی ۱۹ هسته‌ای قدرت می‌گیرد و ۱۶ گیگابایت حافظه رم در آن می‌تواند پهنای باندی بسیار بالا را در اختیارتان قرار دهد.

سخن پایانی

خرید لپ تاپ

در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ آبان ۱۴۰۲ تلاش کردیم تا نگاهی به برخی از حرفه‌ای‌ترین لپ تاپ های گیمینگ و همچنین مک بوک های اپل در بازار داشته باشیم. خوشبختانه، با خرید محصولاتی که در این لیست معرفی کرده‌ایم، برای چند سال می‌توانید در مورد انجام کارها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطمینان کامل داشته باشید. در صورتی که نیاز به تهیه لوازم جانبی داشته باشید نیز فروشگاه آلوتاپ در خدمت شما خواهد بود./۲۲۸۱۲۳

نظرات