راهنمای جامع ابعاد تختخواب یک و دو نفره

0

اگر در دوران مجردی گذرتان به راسته فروشندگان تختخواب نیفتاده باشد، احتمالا پس از ازدواج در انتخاب تخت خواب کمی سردرگم می شوید. از بس که این وسیله اندازه ها و مدل های متنوعی دارد. البته که این موضوع به اندازه معادلات فیزیک پیچیده و سخت نیست، فقط کافی است که با اندازه های مختلف تخت خواب آشنا باشید. بیایید یک بار برای همیشه این موضوع را حل کنیم؛ این شما و این تمامی اندازه هایی که یک تخت می تواند داشته باشد.

تختخواب

انواع تختخواب

حالا درست است که ما گفتیم مشکل اصلی انتخاب مدل دو نفره اش است اما حالا که می خواهیم صفر تا صد این قضیه را به شما بگوییم بگذارید از اول اولش شروع کنیم. تمامی تخت خوابها به دو دسته تک نفره و دو نفره تقسیم می شوند. دیگر احتمالا خودتان می دانید که مدل یک نفره از زمان به دنیا آمدنمان را شامل می شود تا جوانی، و دو نفره ها برای زمانی است که مرغ سعادت روی شانه هایمان می نشیند و مزدوج می شویم. حالا برویم سراغ انواع تختخواب برای این دو گروه.

یک نفره ها

احتمالا اولین تختخوابی که تجربه اش می کنید همان تختخواب دوران نوزادی و کودکی است. این تخت بستگی به مدلی که دارد ممکن است اندازه اش تغییری جزئی داشته باشد اما به طور معمول و در حالت استاندارد، ۱۳۰ سانتیمتر طول و ۷۰ سانتیمتر عرض دارد. ابعاد این تخت طوری است که تا مدت ها بی نیاز از خرید مدل دیگری هستید.

کمی بعد که این کودک بزرگ شد و قد کشید و وقت مدرسه رفتنش شد، دیگر این تخت به کارش نمی آید و باید دنبال خرید تخت خواب جدید برای دوران نوجوانی بروید. اندازه تختخواب نوجوان ۱۸۰ در ۸۰ سانتیمتر است. یک نوجوان برای چند سال روی همین تخت می خوابد و کلی خاطره سازی می کند، تا زمانی که دیگر یک انسان بالغ و کامل می شود و وقتش می رسد خاطره های دیگری را برای خودش بسازد. تختخواب برای این جوان برومند قصه ما، طولی معادل ۲۰۰ سانتیمتر و عرضی معادل ۹۰ سانتیمتر دارد. در کنار این اندازه ها، دو تختخواب تک نفره دیگر هم برای آنها که اندامشان ورزیده است و احتیاج به فضای بیشتری دارند، هست: تختخواب ۲۰۰ در ۱۰۰ و یکی هم ۲۰۰ در ۱۲۰ سانتیمتر.

دو نفره ها

رسیدیم به بخش شیرین ماجرا؛ جایی که دیگر احتمالا تنها نیستید و نیاز به فضای بیشتری برای خوابیدن دارید. از اینجا به بعد دیگر قد و وزن شما آنقدری تغییر نمی کند که بخواهید بر اساس آن، تختخوابی را انتخاب کنید. پس چه معیاری تعیین کننده است؟ عرض می کنم خدمتتان. اول بیایید اندازه های مختلف تخت خواب های دو نفره را ببینیم.

دو نفره اندازه کوچک: این نوع را شاید به اسم تختخواب یک و نیم نفره هم معرفی کنند. فرقی ندارد به کدام اسم صدایش کنید، اندازه اش همین است: ۲۰۰ در ۱۴۰ سانتیمتر.

دو نفره متوسط: این یکی به معنی واقعی برای خوابیدن دو نفر کفایت می کند. طولش همان ۲۰۰ سانتیمتر است و عرضش ۱۶۰ سانتیمتر. این مدل با اسم «کویین سایز» هم شناخته می شود. بله، حالا دیگر یک ملکه روی این تخت می خوابد.

دو نفره بزرگ: حالا که صحبت از اسم های دیگر شد بگذارید معادل این یکی را هم بگوییم؛ تختخواب معروف به «کینگ سایز» که ابعادش ۲۰۰ در ۱۸۰ سانتیمتر است.

سوپر کینگ: این آخرین تخت از مجموعه دونفره ها و بزرگترینش است. اندازه بسیار بزرگ آن باعث شده چنین اسمی داشته باشد؛ ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی متر. برای خریدن این مدل اول باید جایش را بخرید؛ یعنی باید اتاق شما آنقدری بزرگ باشد که تختخواب سوپر کینگ در آن به خوبی و بدون تنگ کردن فضا، جا شود.

تختخواب

چه تشکی بگیریم؟

اندازه هایی که یکی یکی برایتان گفتیم، برای تشک ها هم صدق می کند. تشک ها انواع مختلفی مثل تشک فنری (متصل و منفصل)، تشک لاتکس، تشک آبی، تشک بادی و مموری فوم دارند که شما بنا به نیاز و سلیقه خود از بینشان انتخاب می کنید؛ طبیعتا اینکه تشک طبی باشد یا فقط نرم بودنش در اولویت شماست در انتخابتان تاثیر می گذارد. اگر دنبال تشکی هستید که باکیفیت باشد و هزینه زیادی روی دستتان نگذارد تشک رویال گزینه ایده آلی است. این برند ایرانی که سابقه ای ۲۰ ساله دارد یکی از معتبرترین و بهترین شرکت های تولیدکننده تشک و کالای خواب در کشور است که محصولاتش را به کشورهای دیگر هم صادر می کند.

از ویژگی های مهم تشک های این برند می توان به قابلیت ضد تعریق بودن و ضد حساسیت بودن اشاره کرد که برای هر مصرف کننده ای مهم است، به ویژه آن دسته از افرادی که پوست حساسی دارند. الیاف داخلی این تشک ها از جنس های خوب نمد ترموفلت، اسفنج و فوم پلی اتیلن است و خاصیت ارتجاعی مناسبی دارند. نکته دیگری که هنگام خرید تشک باید در نظر بگیرید ضمانت محصول و خدمات پس از فروش است. تشک های برند رویال هر دو این خدمات را به شما ارائه می کنند. انواع تشک در اندازه های مختلف را در فروشگاه سه گامه می توانید ببینید.

هر تختخواب برای چه سلیقه ای؟

حالا برویم سراغ آن سوال اصلی که تا اینجا ما را کشانده؛ این تخت ها برای چه افرادی مناسب است؟ درباره تختخواب های تک نفره فکر نمی کنم احتیاجی به راهنمایی داشته باشید. اما برای سرویس خواب دو نفره به طور مختصر و مفید توضیحاتی خدمتتان عرض می کنم. البته که سلیقه و نظر شما تعیین کننده است اما به طور معمول زوج هایی که اتاق کوچکتری دارند و با این حال طبیعتا باید یک تختخواب برای خودشان تهیه کنند، دست روی تختخواب کویین سایز یا همان عرض ۱۶۰ سانتیمتری می گذارند. به این ترتیب در هزینه شان هم صرفه جویی می کنند.

اگر اتاقتان به اندازه کافی بزرگ است می توانید تخت کینگ سایز یا همان دو نفره بزرگ (۲۰۰ در ۱۸۰ سانتیمتر) را انتخاب کنید. جدا از اندازه اتاق، معیار دیگری که در انتخاب شما تاثیر دارد، میزان فضایی است که موقع خوابیدن احتیاج دارید. در مقایسه با اندازه قبلی، در این مدل هر نفر ۱۰ سانتیمتر فضای بیشتری نصیبش می شود. در ضمن حواستان به جیبتان هم باشد چون برای این تختخواب باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

حالا که با تمامی اندازه ها به طور کامل آشنا شدید و می دانید کدام تختخواب برای چه افراد و چه زوج هایی مناسب است، برای تهیه تختخواب دلخواهتان می توانید به فروشگاه سه گامه (www.segameh.com) سر بزنید و مدل های متنوعش در هر اندازه ای را ببینید. ما امکان خوابی آرام و لذتبخش را برایتان فراهم می کنیم./۲۲۵۷۴۲

نظرات