علت دقیق فوت و درگذشت اکبر گلپا خواننده مشخص شد + علت مرگ اکبر گلپا در گذشت

6

علت دقیق فوت و درگذشت اکبر گلپا خواننده مشخص شد + علت مرگ اکبر گلپا در گذشت

علت فوت و درگذشت اکبر گلپا خواننده پیشکسوت مشخص شد علت مرگ همراه با زمان و تصاویر و جزئیات درگذشت و فوت اکبر گلپا خواننده ایرانی در ۱۳ آبان ۱۴۰۲ در سن ۹۰سالگی در ادامه این صفحه به اطلاع شما می رسانیم محمد گلریز برادر کوچکتر گلپا با تایید خبر درگذشت «اکبر گلپایگانی»، گفت: علی اکبر گلپا خواننده سرشناس موسیقی ایرانی، ساعتی پیش درگذشت. او از مدت‌ها پیش دچار عارضه قلبی شده بود و مورد عمل جراحی قلب هم قرار گرفته بود.

اکبر گلپا درگذشت, علت فوت اکبر گلپا , علت مرگ اکبر گلپا , اکبر گلپا فوت کرد, اکبر گلپا کیست و اهل کجاست کیه چیه, مرد حنجره‌ طلایی ایران درگذشت, علت فوت اکبر گلپایگانی خواننده قبل از انقلاب درگذشت

اکبر گلپا خواننده، لحظاتی پیش در سن ۹۰ سالگی در بیمارستانی در تهران درگذشت و علت درگذشت این خواننده قدیمی ایران ایست قلبی و عارضه قلبی ذکر شده است. وی در تاریخ شنبه، ۱۳ آبان ماه درگذشت.

اکبر گلپا خواننده ایرانی که با ترانه موی سفید رو تو آینه دیدم و اجرا در برنامه گلها در قیل از انقلاب به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده بود در سن ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

این هنرمند که از چند روز پیش به علت بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، امروز ۱۳ آبان ماه از دنیا رفت.

اکبر گلپا خواننده پیشکسوت سرشناس کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر امروز شنبه ۱۳ آبان‌ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

محمدعلی گلپایانی (گلریز)، برادر این‌ خواننده پیشکسوت، در گفت‌وگوی تلفنی با سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، این خبر را اعلام کرد.

اکبر گلپا ۱۰ بهمن سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۱۸ گلپا وارد دبستان فرهنگ شد و به عنوان قاری قرآن در کلاسش برگزیده شد. پس از این فعالیتها، اکبر گلپایگانی با آشنایی با تعدادی قاری قرآن و تعزیه‌خوان و کار کردن زیر نظر آنها اصول اولیه آوازخوانی را آموخت. در سال ۱۳۲۰ وی به‌طور جدی و منظم تعلیم موسیقی و دستگاه‌ها را نزد پدرش آغاز کرد. اکبر گلپایگانی در سال ۱۳۲۶ اولین تجربه شرکت در یک گروه ارکستر کر را به دست آورد و در سال ۱۳۲۷ در انجمن موسیقی مدرسه نظام عضو شد و از سال ۱۳۲۸ به بعد کم‌کم با اساتید طراز اول موسیقی آشنا شد و تعلیم را زیر نظر این اساتید آغاز کرد.

گلپا اجرای بیشترین آواز در برنامه گلها را دارد. او در سال ۸۴، دکترای افتخاری از دانشگاه تهران دریافت کرد. همچنین آوای آواز او در یک فیلم جهانی به نام «مده آ» ساخته کارگردان ایتالیایی پازولینی گنجانده شد.

اکبر گلپایگانی (۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران) معروف به گُلپا و مرد حنجره‌ طلایی از برترین خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی بود. پدر و پدر بزرگش از خواننده های خوبی بودند.محمد گلریز برادر کوچکتر مرحوم گلپا با تایید خبر درگذشت «اکبر گلپا»، گفت: علی اکبر گلپا خواننده سرشناس موسیقی ایرانی، ساعتی پیش درگذشت. او از مدت‌ها پیش دچار عارضه قلبی شده بود و مورد عمل جراحی قلب هم قرار گرفته بود.

آقای گلپا در آخرین گفتگوی رسانه ای خود گفته بود: «من در این دنیا به صفا و صمیمیت رسیدم و همه چیز را به دست آوردم. الان به هیچ چیزی احتیاج ندارم و منتظر مرگ هستم.»

6 دیدگاه در “علت دقیق فوت و درگذشت اکبر گلپا خواننده مشخص شد + علت مرگ اکبر گلپا در گذشت

  1. بهرام پسر میرزا گفت:

    روحش شاد و همیشه جاوادن بزرگ مرد هنرو هنر مندی ایران
    در حقّش ظلمها شد ونا باوارنه به رحمت الهی لبّیک گفت
    در ۴۶ سال گذشته باعث تأسّفه که یک بار هم در صدا وسیما ظاهر نشد ونگذاشتند ظاهر بشه و این یعنی درد و درد جانسوز
    آقای رئیسی رئیس جمهور محترم با تتلو مصاحبه کرد ولی با قاری قرآن اکبر گلپا ومرد حنجره طلایی خوش وبشی هم نکرد مردی که برادر بزرگه استاد محمد گپایگانی (گلریز بود) و در زمان جنگ و انقلاب خجسته بادش طوفان بپا کرد .
    روحش قرین رحمت الهی و جایگاهش در بهشت برین
    استاد گلپا مرد گلهای ایران ناباورانه به دعوت حق لبِیک گفت . به دیار حق شتافت تا با معبودش راز ونیاز کند
    مرد جنجره طلایی مرد متقاعد و متواضعی بود و آنچنان که در متن آمده بود درآخرین مصاحبه چنین جملاتی بر زبان آورده بود
    (من در این دنیا به صفا و صمیمیت رسیدم و همه چیز را به دست آوردم. الان به هیچ چیزی احتیاج ندارم)
    ببینید بزرگی این مرد تا بیکرانها بینهایت بود
    محاله تا دنیا دنیاست صدای جاودانش از یادها و ذهنها فرموش بشه . متفاوت و بی نظیر و مُنحصر بفرد بود.
    روحت شاد وبا بهشتیان رحمت وبرکت قرین رحمت باشی
    به خانواده محترم و بویژه استاد محمد گلپا (گلریز) تسلیت ویژه و پس چرا عاشق نباشم

  2. اردوان گفت:

    ایشان نزدیک به ۳۰۰ آواز رسمی اجرا کردند و تنها خواننده ای بودند که در تمام برنامه های گلها(جاویدان،تازه، رنگارنگ) و برگ سبز کارهای ارزنده ای ارائه دادند؛ برخی از این کارها بی تردید شاهکارهای موسیقی سنتی هستند حیف کمتر کسی را دیده ام که با این کارهای فاخر ایشان آشنا باشد.

  3. جمال گفت:

    روحشان شاد و یادشان گرامی 🥀🖤
    فقط اطلاع از تشییع کسی داره ممنون اطلاع رسانی کنید

  4. احمد گفت:

    روحش شاد و یادش گرامی باد.

  5. محمد حسین صادقی گفت:
    1
    1

    خدا رحمتش کنه
    من فکر می کردم قبلاً به رحمت خدا رفته !

  6. اردوان گفت:
    15

    یادش گرامی مردی که جایگاه آواز ایرانی را بسیار بالا برد و در میان خاص و عام رونق داد. متاسفانه بیشتر مردم با کارهای فاخر و آوازهای ایشان آشنا نیستند و تنها چند ترانه ای از اواخر دهه پنجاه ایشان در اذهان باقی مانده و بیشترین ستمی که در حق ایشان شد همینه.

نظرات