بهار دختر ۱۰ ساله کوهدشتی کیست + ماجرای قصور پزشکی و کما رفتن دختر کوهدشتی

0

بهار دختر ۱۰ ساله کوهدشتی کیست + ماجرای قصور پزشکی و کما رفتن دختر کوهدشتی

بهار دختر ۱۰ ساله کوهدشتی قربانی قصور پزشکی شد. او هنگامی که به همراه پدر و مادرش برای عمل جراحی انحراف چشم به بیمارستان بیستون کرمانشاه مراجعه کرده بود به علت قصور پزشکی به کما رفت . هم اکنون نیز در کما بسر می برد. اما ماجرا چیست؟

رییس بیمارستان بیستون کرمانشاه درباره کما رفتن دختر کوهدشتی گفته: حتی با فرض قصور پزشکی چنین مسائلی در تمام دنیا اتفاق می افتد اما باید بتوانیم آن را کنترل کنیم چراکه بسیاری از مسایل پزشکی در اتفاقات اینچنینی دخیل هستند مانند دارو، عمل جراحی، بیهوشی، اکسیژن و موضوعات دیگر که همگی باید بررسی شوند.

بهار دختر ۱۰ ساله کوهدشتی کیست + ماجرای قصور پزشکی و کما رفتن دختر کوهدشتی

کما رفتن دختر کوهدشتی

مادر دختر کوهدشتی که به علت قصور پزشکی در بیمارستان بیستون به کما رفته در تشریح ماجرا گفت: روز هشتم مهر همراه همسرم و دختر ۱۰ ساله‌ام به یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه آمدیم تا دخترم چشمش را عمل کند، یک عمل ساده انحراف خفیف چشم که سه سال قبل هم این عمل را انجام داده اما به دلیل اینکه کمی از انحراف باقی مانده بود، به توصیه پزشکش باید دوباره عمل می‌شد.

بهار یک ساعت و نیم در اتاق عمل بود پزشک با خروج از اتاق موفقیت‌آمیز بودن عمل را خبر داد. اما ناگهان دختر کوچکم را به‌ آی سی یو منتقل کردند و مشخص شد وی به کما رفته است. کسی هم جوابگوی علت این اتفاق نبود. پزشک گفته خانواده حق شکایت دارند و بر اساس شکایت باید فیلم‌های اتاق عمل بازبینی شود. اما مسئولان گفته‌اند تصاویر دوربین‌ها پاک شده است. حتی ابتدا به ما گفته نشد که قفسه سینه دخترمان در اثر عملیات احیای قلب شکسته است و پس از مدتی خودمان متوجه این اتفاق شدیم.

فوت پدر از غصه دخترش

مادر بهار گفت: ما از همان روز گوشه‌ای از محوطه بیمارستان چادر زدیم و به انتظار به هوش آمدن دخترمان ماندیم اما صبح روز ۲۴ مهر همسرم از شدت غصه دخترمان ایست قلبی کرد و جان باخت.

عموی بهار نیز گفت که این روزها بسیاری از مردم کوهدشت عزادار هستند و از هر کسی در هر کوی و برزنی که بپرسی، این ماجرا را می‌داند. او می‌گوید در مراسم ختم برادرش حتی پزشک بهار هم حضور پیدا کرده است و تأیید کرده که قصوری اتفاق افتاده است اما متوجه او نیست.رئیس بیمارستان نیز قصور پزشکی را قبول دارد و گفته پرونده در سازمان نظام پزشکی بررسی خواهد شد تا دلایل اتفاق روشن شود.

رییس بیمارستان بیستون کرمانشاه

رییس بیمارستان بیستون کرمانشاه گفت: وضعیت پزشکی و حال دختر ۱۰ ساله اهل کوهدشت استان لرستان که چند روز پیش در این مرکز درمانی به کما رفت؛ رو به بهبود است و امیدواریم با انجام اقدامات درمانی لازم و همچنین دعای خیر مردم، سلامتی خود را به دست آورد.

دکتر نادر چهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دختر که پس از عمل جراحی انحراف چشم دچار ایست قلبی شده بود؛ اکنون از شرایط کما خارج شده و روند درمان وی نیز امیدوار کننده است.

وی با اشاره به برخی اخبار غیرمستند و خلاف واقع منتشره در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر قصور پزشکی عوامل بیمارستان در جریان عمل جراحی این دختر ۱۰ ساله، افزود: طرح این ادعا مستلزم نظر رسمی و بررسی سازمان نظام پزشکی و اعلام نظر مرجع قضایی براساس کار کارشناسی و مستندات علمی است.

وی اضافه کرد: مدارک و مستندات پزشکی این دختر ۱۰ ساله در اختیار مراجع ذیربط (علمی و قضایی) قرار گرفته است تا نظر علمی آنها نیز در اختیار خانواده و افکار عمومی گیرد.

وی در خصوص درخواست برخی وابستگان بیمار مبنی بر ارائه تصاویر ضبط شده دوربین های بیمارستان (اتاق عمل)، گفت: هیچ بیمارستانی اجازه نصب دوربین در اتاق بیمار و اتاق عمل را ندارد؛ فیلم‌ دوبین‌های نظارتی محیط عمومی بیمارستان هم در همان روزهای ابتدایی برای سازمان نظام پزشکی و مرجع قضایی ارسال شد.

زمان فوت پدر دختر کوهدشتی

رئییس بیمارستان بیستون کرمانشاه درباره زمان مرگ پدر دختر کوهدشتی اظهار داشت: پدر این دختر حدود ۱۵ روز بعد از بدحال شدن دخترش در محوطه بیمارستان فوت کرد در حالیکه در شبکه های اجتماعی به دروغ عنوان شده که جان باختن نامبرده بلافاصله و در مقابل اورژانس بیمارستان بوده که اصلا صحت ندارد.

پرونده قصور پزشکی دختر کوهدشتی

رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: پرونده پزشکی این دختر ۱۰ ساله بستری در دست بررسی و رسیدگی است و انتظار می رود از هر گونه گمانه‌زنی تا روشن شدن تمام جوانب موضوع خودداری شود.

محمدباقر حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون شکایتی از سوی خانواده این دختر به سازمان نظام پزشکی کرمانشاه واصل نشده است هرچند دادستان می تواند به عنوان مدعی العموم وارد قضیه شود که به روال قانونی اقدامات و همکاری لازم را انجام می دهیم.

وی در خصوص علت به کما رفتن دختر ۱۰ ساله در بیمارستان بیستون کرمانشاه نیز گفت: بهتر است تا زمان مشخص شدن نتایج کارشناسی با این موضوع به صورت علمی برخورد کنیم و از هر گونه تفسیر و گمانه زنی پرهیز شود.

نظرات