نکات طلایی در خرید لوستر سقفی

1

لوستر سقفی یک وسیله کلیدی برای منزل یا محل کار می‌باشد، چرا که روشنایی مناسب محیط را ایجاد می‌کند. منبع اصلی نور در فضا این لوسترها هستند، که طیف وسیعی از طرح‌ها و سبک‌ها را دارند و به راحتی با فضا هماهنگ می‌شوند. لوستر سقفی به تنهایی نور فضا را تامین می‌کند، اما امروزه افراد به دنبال نورپردازی‌های تزئینی در سقف‌هایشان هستند، که جذابیت و تاثیرگذاری محیط را دو چندان کند. در ادامه به نکات قبل از خرید و انواع و همچنین چگونگی نصب لوسترهای سقفی می‌پردازیم.

لوستر سقفی

نکاتی که هنگام خرید لوسترهای سقفی باید به آن توجه کنید :

در هنگام خرید لوستر باید به ابعاد و متراژ اتاق، ارتفاع سقف، اندازه لوستر و مقدار نوردهی آن توجه شود. ارتفاع سقف فضا حائز اهمیت است. قبل از برگزیدن لوستر باید به بلندی یا کوتاهی سقف توجه نمود. ارتفاع لوستر بایستی بین ۱/۴ و ۱/۵ سقف باشد. باید به تعداد شاخه‌های لوستر سقفی توجه کرد. هرچه تعداد شاخه‌ها بیشتر باشد، نور و روشنایی بیشتری خواهیم داشت. بنابراین باید بین تعداد شاخه‌ها، تعداد لامپ‌ها و مدل لوستر با فضای مورد نظر تعادل ایجاد کرد.

لوسترهای سقفی حباب‌دار که اکثرا از جنس شیشه هستند، کاربرد بیشتری دارند تا لوسترهایی با حباب پلاستیکی. لوستر با حباب شیشه‌ای نور بیشتری به فضا می‌بخشد و زیبایی منحصر به فردی به لوستر می‌دهد. انتخاب لامپ مناسب لوستر بیشترین تاثیر را در میزان روشنایی فضای اتاق دارد. بسیاری از لوسترها برای همه‌ی مکان‌ها مناسب هستند، اما بعضی نیز فقط برای یک مکان خاص طراحی می‌شوند، مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه یا اتاق خواب.

برای خرید لوستر در آشپزخانه باید سایز کوچکی را انتخاب کنید تا فضای زیادی را اشغال نکند و به راحتی آشپزی کنید. اگر سالن پذیرایی شما سقف کاذب و دکوراتیو دارد، لوستر سقفی وزن کمی دارد و به سادگی قابل نصب است. به دنبال آراستگی لوستر، چشمگیر بودن آن و نورپردازی بالای آن هستید باید در هنگام خرید نیز توجه و دقت کنید.

انواع لوستر سقفی

انواع لوستر سقفی را بهتر بشناسیم

لوسترهای سقفی از جنس‌های گوناگون و در سبک‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند، که در ادامه به آن می‌پردازیم :

  • لوسترهای سقفی کریستالی

در دکوراسیونی که مبلمان سلطنتی یا کلاسیک دارد، استفاده میشود. این لوستر برای فضاهایی که سقف‌های بلندی دارند باشکوه تر جلوه می‌کند.

  • لوسترهای سقفی برنزی

اگر دکوراسیون شما مدرن است، از این نوع لوستر استفاده کنید.

  • لوسترهای سقفی حبابی

این لوسترها برای اتاق‌هایی که ارتفاع سقف کمتر از ۲ متر است، کاربرد دارد.

  • لوسترهای سقفی ریلی

برای مکان‌هایی که می‌خواهید نور متمرکزی داشته باشید، بسیار کاراست.

  • لوسترهای سقفی چوبی

از مزیت‌های این لوستر این است، که رنگ پذیر هستند و با هر رنگ دکوراسیونی به سادگی سِت می‌شوند.

  • لوسترهای سقفی ال ای دی

این لوسترها رنگ‌های متنوعی دارند و کم مصرف هستند. لوسترهای ال ای دی را باید باتوجه به رنگ دیوارها و دکوراسیون انتخاب کرد.

  • لوسترهای سقفی کاردی

بخاطر متفاوت پخش کردن نور این لوستر معمولا در رستوران‌ها و کافه‌ها نصب می‌کنند و این لوستر می‌تواند روی انواع سقف‌ها نصب شود.

  • لوسترهای سقفی ریسه‌ای

این لوستر یک عنصر تزئینی و دکوراتیو محسوب می‌شود و جلوه‌ای هنری و خلاقانه‌ای را به فضا می‌بخشد. به علت ریسه‌های بلند و نازکش که از سقف آویزان می‌شود، معمولا در محیط‌های بزرگ با سقف‌های بلند نصب می‌شود.

نصب لوستر سقفی

نصب لوستر سقفی

برای نصب لوستر با توجه به جنس سقف اقدامات لازم باید انجام شود. علت بسیاری از حوادث خانگی مربوط به سقوط لوستر، جنس سقف است، اگر لوستر و یا لامپ‌های سقفی به درستی نصب نشوند، دیر یا زود احتمال وقوع یک اتفاق ناخوشایند وجود دارد. به طور مثال سقف یونولیت مناسب پیچ و رول پلاک برای نصب لوستر نمی‌باشد، و سقف کاذب مشکل اساسی برای نصب لوستر ایجاد می‌کند، که زود ترک بر می‌دارد و خراب می‌شود.

استفاده از گچبری و سقف کاذب باعث کم شدن ارتفاع سقف می‌شود و تنوع انتخاب لوستر شما را محدود‌تر می‌کند، اما باید بگوییم نصب لوستر سقفی بر روی سقف‌های گچبری آسان‌تر از سقف‌هایی با جنس یونولیت می‌باشد. اغلب افراد با انتخاب لوسترهای شاخه‌ای و آویز‌دار برای منازل خود، که دارای سقف‌هایی با ارتفاع کم هستند در میابند که انتخاب اشتباهی داشته‌اند و ممکن است، حتی از خرید و نصب لوستر صرف نظر کنند و منشاء این نظر نتیجه تحقیق نکردن قبل از خرید و در نظر نگرفتن همه‌ی جوانب آن است.

باید در نظر داشت که لوسترهای آویز‌دار مناسب منازل سلطنتی است، اما برای منازل امروزه که اکثرا آپارتمانی هستند و با تزئینات و گچبری‌هایی برای سقف خانه‌ها و ایجاد نور مخفی در سقف باعث کم شدن ارتفاع آن شده‌اند، با خرید لوسترهای مناسب این نوع سقف‌ها می‌توان، بعد از نصب رضایت خاطر شما را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

در نتیجه جهت خرید بهترین نوع لوستر برای منزل و یا محل کار خود، قبل از خرید لوستر نیاز به مشاوره دارید، تا بهترین لوستر را متناسب با دکوراسیون و نوع سقف خود و همچنین از نظر نوردهی بررسی و تهیه کنید. شما می‌توانید جهت مشاوره قبل از خرید لوستر با کارشناسان ایران لوستر با شماره‌ی ۰۲۱۶۵۵۴۸۲۳۴ تماس حاصل فرمائید. همچنین می‌توانید جهت مشاهده انواع لوستر به سایت ایران لوستر به آدرس اینترنتی https://iranluster.com مراجعه نمائید./۵۶۵۶۳۷

1 دیدگاه در “نکات طلایی در خرید لوستر سقفی

  1. امیرعلی گفت:

    ممنون از توضیحات کامل تون

نظرات