لیفت شقیقه چیست + روش های مختلف و مراقبت ها،عوارض و نکات مهم درباره لیفت شقیقه

0

لیفت شقیقه چیست : برخی خانم‌ها و حتی آقایان چین و چروک و افتادگی کمی در قسمت ابروها و پیشانی دارند و می‌خواهند با کشش پوست در ناحیه شقیقه جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند. همراه ما باشد.

لیفت شقیقه چیست

لیفت شقیقه چیست + روش های مختلف و مراقبت ها،عوارض و نکات مهم درباره لیفت شقیقه

لیفت شقیقه چیست؟

به روش بالا کشیدن پوست برای از بین بردن چین و چروک لیفت گفته می‌شود. کشیدن شقیقه یک نوع عمل زیبایی برای بالا کشیدن گوشه ابرو، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست در ناحیه اطراف شقیقه است. افرادی که می‌خواهند چشمانی بازتر و ظاهری جوان‌تر داشته باشند، با لیفتینگ شقیقه به نتیجه مطلوبی می‌رسند. لیفتینگ شقیقه یک عمل مستقل است. اما زیادی آن را به صورت ترکیبی انجام می‌دهند. به عنوان مثال لیفت شقیقه همراه با جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) یا همراه با لیفت صورت انجام می‌شود.

انواع روش های لیفت شقیقه :

تزریق ژل

لیفت شقیقه با تزریق ژل یک روش ایمن در عمل زیبایی محسوب می‌شود. اما به دلیل میزان عروق و رگ‌ها در قسمت شقیقه یکی از سخت‌ترین ناحیه‌ها برای تزریق ژل است. تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند منجر به نابینایی شود. به همین دلیل انتخاب پزشک متخصص در این روش بسیار مهم است. حتما سوابق و میزان تجربه پزشک در تزریق ژل را بررسی کنید.در این روش عموما از ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد و بدون هیچ‌گونه عوارض پس از مدتی در بدن جذب می‌شود. با افزایش سن ناحیه اطراف شقیقه چربی خود را از دست می‌دهد. با تزریق ژل می‌توان به پر کردن این ناحیه و حجم دادن به شقیقه و ابروها کمک کرد. بعد از کشیده شدن پوست چین و چروک در اطراف شقیقه و چشم‌ها کاهش پیدا می‌کند. برای تزریق فیلر در ناحیه شقیقه باید از ژل‌هایی با مجوز FDA استفاده شود.

با نخ

افرادی که به دلیل بالا رفتن سن یا کاهش شدید وزن دچار افتادگی پوست در ناحیه شقیقه و ابرو‌ها شده‌اند، می‌توانند لیفت شقیقه با نخ را امتحان کنند. این افراد در ناحیه گونه و خط فک هم پوست اضافه دارند، که با استفاده از نخ پوست این نواحی نیز کشیده می‌شود.لیفتینگ شقیقه با نخ روشی تقریبا بدون درد است و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. در این روش نخ به عنوان قلاب عمل کرده و لایه‌های زیرین پوست را به بالا می‌کشد و پوست سفت می‌شود. در لیفت با نخ می‌توان پس از ۱۰ روز تمامی فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت. نتایج در این روش بلافاصله قابل مشاهده است. مقداری کبودی و ورم در روز‌های اول مشاهده می‌شود.

با پلاسما جت

کشیدن شقیقه با پلاسما جت روشی بسیار کم تهاجم است. دستگاه پلاسما جت روی پوست قرار می‌گیرد و باعث تحریک بافت‌ها می‌شود. انرژی پلاسما تشکیل کلاژن و فیبرهای الاستین را تحریک می‌کند. با این روش چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده و لیفت پوست صورت انجام می‌شود. در پلاسما جت برش، تزریق و سوزش وجود ندارد. هیچ بافتی از صورت برداشته نمی‌شود. این روش برای نواحی کوچکی از پوست با خطوط زیاد مثل اطراف چشم و شقیقه بسیار مناسب است.قبل از شروع درمان از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و درد به حداقل می‌رسد. ممکن است، تنها ۲ تا ۳ روز تورم و قرمزی در ناحیه شقیقه مشاهده کنید. پوسته پوسته شدن بعد از انجام پلاسما جت کاملا طبیعی است. عموما در این روش یک جلسه درمان کافی نیست. پزشک با توجه به نوع پوست و میزان چین و چروک ۳ تا ۴ جلسه پلاسما جت را تجویز می‌کند. بین جلسات حدود یک ماه فاصله است. ماندگاری این روش از دیگر روش‌های غیرجراحی بیشتر بوده و هر ۵ سال می‌توان آن را تمدید کرد.

انواع روش های لیفت شقیقه

عمل جراحی  (تمپروپلاستی)

برای انجام لیفت شقیقه با جراحی (تمپروپلاستی) یا عمل کشیدن شقیقه، در ناحیه رویش مو (قسمت بالای گوش) برش کوچکی حدود ۳ سانتی‌متر ایجاد می‌کنند. بافت زیرین پوست به سمت بالا کشیده شده و سفت می‌شود. در این حالت خطوط پنچه کلاغی نیز صاف شده و از بین می‌رود. پوست اضافی برداشته شده و محل برش بخیه زده می‌شود. از آن‌جایی که محل برش داخل مو قرار دارد، جای آن پس از جراحی دیده نمی‌شود. بخیه‌ها ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.جراحی لیفتینگ شقیقه در بیشتر مواقع با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. گاهی بیماران از جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی می‌خواهند، در کنار لیفتینگ شقیقه از روش‌های ترکیبی مثل لیفت گونه و لیفت گردن هم استفاده کند. این روش لیفتینگ دائمی است و نیازی به تمدید آن نیست. اگرچه بدن روند طبیعی پیری را طی می‌کند، اما ناحیه لیفت شده به دلیل استفاده از روش های جوانسازی پوست، ظاهر شاداب‌تری دارد.

با فیلر

فیلر شقیقه برای بالا بردن ابرو کاربرد زیادی دارد. همچنین به حالت دادن چشم‌ها هم کمک می‌کند. اگر روی ظاهر چشم گربه‌ای تمرکز دارید، احتمالاً تزریق چربی بیشتری در قسمت پایین شقیقه انجام می‌شود زیرا پر کردن این ناحیه به بلند شدن چشم کمک می‌کند.

با بوتاکس

بوتاکس با بالا بردن ابرو می‌تواند تاثیر ظریفی در بلند کردن پلک‌ها و بالا رفتن پوست شقیقه شما داشته باشد. بوتاکس برای بلند کردن دم خارجی ابرو استفاده می‌شود که مقدار کمی از پوست پلک را نمایان می‌کند. با تزریق بوتاکس به مقدار کم در قسمت پایینی پیشانی و دم بیرونی ابروها، ابرو و پلک بالا می‌روند.

مراقبت ها :

بعد از عمل، بانداژ معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی برداشته می‌شود. شما باید با ۲ تا ۳ بالش بخوابید تا سر خود را در هفته اول بعد از جراحی بالا نگه دارید. این به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند. همچنین ممکن است کبودی روی پیشانی و اطراف چشم شما ظاهر شود که به مرور برطرف خواهد شد.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

عوارض :

  • ورم
  • قرمزی
  • درد در ناحیه تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • عفونت
  • نشتی ژل از محل تزریق
  • ایجاد التهابی به نام گرانولوم
  • جابجایی ژل از ناحیه تزریق به نواحی دیگر صورت
  • آسیب عروق خونی
  • از دست دادن بینایی در اثر تزریق به شریان‌های انتقال خون به چشم
  • مرگ بافت صورت در اثر انسداد جریان خون

ماندگاری  :

روش‌های مختلف کشیدن پوست شقیقه ماندگاری متفاوتی دارند. پزشک با توجه به میزان افتادگی و انتظارات شما بهترین روش کشیدن شقیقه و چشم را پیشنهاد می‌دهد. لیفت با تزریق ژل با توجه به برند ژل استفاده شده بین ۶ ماه تا یک سال دوام دارد. روش لیفت با نخ ماندگاری بیشتری دارد. اما به طور کلی روش‌های غیرجراحی لیفتینگ حدودا هر سال باید تمدید شوند.جراحی لیفت شقیقه روشی دائمی بوده و نیاز به تمدید آن نیست. البته در هیچ یک از روش‌های لیفتینگ نمی‌توان جلوی روند پیری را گرفت. بنابراین پس از چندین سال امکان افتادگی پوست در این ناحیه وجود دارد. می‌توان با استفاده از روش‌های ترکیبی لیفتینگ شقیقه و چشم یا لیفت شقیقه و ابرو دوباره به نتایج مطلوبی رسید.

ماندگاری لیفت شقیقه

همراه ما باشید

نظرات