۱۰ روش آسان تشخیص عطر اصلی از تقلبی

6

امروزه یکی از دلشوره ها و نگرانی های هر خریدار عطری این است، عطر خریداری شده او اصل است یا تقلبی؟ بارها این چالش ما را نگران کرده است و نتوانستیم به فروشگاه های مختلف اعتماد کنیم. شاید این نگرانی ها سبب شده است که مبلغ بسیار بالاتری را پرداخت کنیم تا مطمئن شویم عطر خریداری شده ما، عطر اورجینال می باشد.

اما یک بار برای همیشه می خواهیم به این نگرانی ها پایان دهیم و در این مقاله ۱۰ روش آسان تشخیص عطر اصلی از تقلبی را بیان کنیم و در انتها با معرفی فروشگاه های معتبر برای خرید عطر اورجینال خیالتان را بابت خرید عطراصل راحت کنیم.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

  1. بررسی دقیق بسته بندی عطر

یک عطر اصل، در بسته بندی بی نقص است و نایلون روی کارتون بسته بندی با چسب حرارتی روی آن چسبیده است. در کنارها و گوشه های کارتون عطر هیچ درز و پارگی وجود ندارد. اگر متوجه وجود برچسب اضافی روی کارتون عطر شدید، این عطر اصل نمی باشد.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

  1. بررسی کیفیت ساخت و جنس مقوا یا کارتن عطر

با فرض اینکه عطر خریداری شده یک عطر اصل می باشد، بنابراین جنس کارتن و مقوا باکس عطر نیز باید در عالی ترین شرایط باشد تا عطر درجای خود فیکس بماند.

نکته: درون باکس معمولا از مقوای سفید می باشد که سبب حفظ کیفیت عطر می شود. اگر مقوا درونی به رنگی جز رنگ سفید مثل رنگ مایل به خاکستری بود باید به اصل بودن آن شک کرد. البته این فقط یک تجربه کلی می باشد و بهتر است که سایر موارد نیز به خوبی چک شود.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

  1. علائم و محتوای روی باکس عطر

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

همواره در زمان خرید عطر به نوشته ها، برچسب ها و علائم و به طور کلی به محتویات روی باکس عطر دقت کنید. مثلا در تصویر بالا، نشان بازیافت که وسط دو مستطیل طلایی رنگ می باشد (فلش به سمت راست) همیشه به رنگ سیاه است و رنگ طلایی آن نشان از فیک بودن این عطر است. اسپل حروف نام عطر نیز بسیار پر اهمیت است و حتما نام انگلیسی این عطر را در اینترنت سرچ کنید و با نام چاپ شده روی باکس مقایسه کنید.

در زمان خرید عطر، حتما با سرچ این عطر، اطلاعات ارائه شده اعم از نوع عطر، طبع و…. با آنچه روی کارتن آن چاپ شده را بررسی کنید.

  1. بررسی شیشه عطر

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید با دقت بررسی کنید، شیشه یا باتل عطر می باشد. شیشه عطر اورجینال همیشه با ظرافت خاصی طراحی شده است و عاری از هرگونه خش، ناتقارنی، موج اضافی و… می باشد. در زمان خرید عطر به دقت نقاط گوشه ای شیشه عطر را بررسی کنید تا از ظرافت در ساخت این شیشه مطمئن شوید در غیر این صورت به هیچ عنوان آن عطر را خریداری نکنید.

برای خرید عطر مردانه  اصل یا عطر زنانه اصل باید دقت زیادی را به خرج دهید، چرا که عطر های اصلی با مبالغ نسبتا بالایی به فروش میرسند.

  1. زیر نور به رنگ اسانس دقت کنید. عطر اصل پر رنگ است.

قبل از اینکه عطری را بخرید، رنگ عطر را با نمونه آن در اینترنت مقایسه کنید. معمولا عطرهای فیک کم رنگ تر هستند. البته این مرود نیز کاملا تجربی می باشد و ممکن است بعضی از عطرهای تقلبی، پر رنگ تر نیز باشند و پس از اسپری، اثر آن ها روی لباستان بماند. شما برای تشخیص عطر اورجینال از فیک می توانید این موارد را انجام دهید.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

  1. بررسی درب شیشه عطر

تقارن درب عطر یک نکته بسیار مهم است که باید توجه شود. اگر تقارن در پوش عطر با شیشه عطر وجود نداشت، احتمالا با یک عطر فیک روبرو هستید.

  1. بررسی لات نامبر یا بچ کد عطر

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

همان طور که مشاهده می کنید، کد هک شده روی عطر باید با کد هک شده روی شیشه عطر مطابقت داشته باشد. پس حتما در خرید به این مورد توجه ویژه ای کنید.

  1. بررسی بوی عطر

این مورد در زمانی است که شما عطری را خریداری کرده اید و درحال تست بو و رایحه آن روی لباستان هستید. در صورتی که عطر اصل باشد به مرور زمان و آرام آرام نت های خود را از دست می دهد. این درحالی است که در عطر فیک در عرض چند ساعت این اتفاق می افتد.

  1. فروشنده عطر

بدون شک برای خرید عطر اورجینال باید از فروشگاه های معتبر اقدام کنید. شما حتی اگر تمامی موارد بالا را نیز با دقت بررس کنید باز درصد خطایی وجود دارد. بهترین راه، خرید عطر و ادکلن از یک فروشگاه معتبر می باشد.

  1. در پایان فروشگاهی را معرفی می کنیم که وارد کننده عطر اصل به کشور می باشد و خیالتان را بابت خرید عطر زنانه اصل و عطر مردانه اصل راحت کرده است. آمورینو استایل بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی خرید عطر در کشور میباشد./۲۱۹۴۸۶

http:/ /amorinostyle.ir/

6 دیدگاه در “۱۰ روش آسان تشخیص عطر اصلی از تقلبی

  1. reza گفت:

    روش تشخیص عطر اصلی از تقلبی در این مقاله کاملا توضیح داده شده.

  2. صادق گفت:

    ممنون دیگه خیالم راحته که میتونم عطر اصل رو از فیک تشخیص بدم

  3. عسل گفت:

    تشکر بابت آموزش راه های تشخیص ادکلن اصل از فیک واقعا مفید بود

  4. محمدجواد گفت:

    روش های جالبی برای تشخیص عطر فیک از اورجینال بود

  5. محمدجواد گفت:

    روش های جالبی برای تشخیص عطر اصل از اورجینال بود

  6. حسین گفت:

    ممنون از این آموزش مفیدتون. کاملا عملی و بدرد بخور بود برام

نظرات