ماجرای ازدواج رها دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله

4

ماجرای ازدواج رها دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله

رها دختر ایلامی : به گزارش مجله اینترنتی حرف تازه به نقل از خبرگزاری میزان، پیرو انتشار خبری مبنی بر ازدواج یک دختر یازده ساله با مردی حدودا پنجاه ساله در ایلام، دادستانی مرکز این استان به موضوع ورود کرد.

خسروی زاد دادستان مرکز استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: پس از وصول گزارش به دادسرا، مدیرکل بهزیستی با دستور دادستانی مکلف به حل این موضوع در اسرع وقت شد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی با ورود مدعی العموم، گفت: این اقدام بر اساس ماده ٥٠ قانون حمایت خانواده جرم تلقی شده و مرتکبین این اقدام غیرقانونی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. / منبع میزان


لازم به ذکر است که دیروز جمعیت امام علی این خبر را رسانه ای کرده بود و در صفحه این جمعیت این چنین نوشته شده بود :

رها دختر ایلامی

انتقال کودک قربانی کودک همسری به بهزیستی

ایسنا نوشت : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از انتقال کودک ۱۲ ساله ایلامی که وادار به ازدواج با مردی ۵٠ ساله شده بود، به یکی از مراکز بهزیستی ایلام خبر داد.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگویی با بیان این‌که مددکاران بهزیستی برای تهیه گزارشی از وضعیت این کودک به روستای محل سکونت این مرد مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارش‌های تکمیلی، این کودک حدوداً ١٢ ساله است و به یکی از مراکز سازمان بهزیستی در ایلام منتقل شده است.

وی با بیان این‌که خانواده این کودک در تهران هستند، اظهار کرد: این دختر ١٢ ساله، یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک نیز دارد که همکاران بهزیستی تهران برای بررسی وضعیت آن‌ها نیز به منزل‌شان در تهران مراجعه خواهند کرد.

به گفته مسعودی فرید، این مرد ۵٠ ساله، دلیل ازدواج با این کودک به‌ازای پرداخت پول را انکار کرده است، اما این مساله نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که در حال حاضر پدر این کودک به دلیل اعتیاد در زندان به سر می‌برد، تصریح کرد: وقوع این اتفاق و انتقال این کودک به ایلام برای ازدواج با این مرد، چند ماه قبل انجام شده است.

به گفته مسعودی فرید، با ورود دادستانی به این موضوع، در حال حاضر برای پدر کودک و این مرد قرار قانونی صادر شده است.

گفتنی است، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به خبر ازدواج دختر ۱۲ ساله ایلامی، اظهار کرده بود: «پیرو انتشار خبر ازدواج دختر ۱۱ ساله با مردی ۵۰ ساله در ایلام، دادستانی استان به موضوع ورود پیدا کرده است.»

4 دیدگاه در “ماجرای ازدواج رها دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله

  1. علی رضا گفت:

    خاک تو سر اون پیرمرد ۵۰ساله بجای گور و کفن بازم دنبال شهوت رانی و هوا و هوسه اونم با کسی که هم سنه نوشته.واقعا جای تاسف داره.افسوس و صد افسوس.اخرالزمانه

  2. مرادی گفت:

    چه دنیای پلیدی شده!! اما این دنیا متشکل از مردمی سیاه و قانون های سیاه تر است قانونی که مجوز همچین ازدواج هایی رو میده و سرنوشت مخلوق مظلومی رو نابود و مسیر زندگی اون کودک رو تغییر میده واقعا متاسفم هم برای پدر اون کودک و هم برای پدیده ای به نام فقر که خروجی اش میشه ازدواج این کودک و تباهی زندگی خیلی از مردم سرزمینم!
    اما فقر همیشه دست خود آدم نیست فقر فرزند تورم و تبعیض است و از مدیریتی ضعیف در جامعه ناشی میشود
    زیاد صحبت کردم ولی واقعا دل همه ایلامی ها و ایرانی ها به درد میاد با شنیدن چنین حوادثی واقعا فقط کمی انسان باشیم همین و یادمان باشد مرگ همیشه در کمین است و باید جوابگو بود

  3. زهرا گفت:

    از هیچ کس نباید انتظاری داشت تا وقتی خودمون انسان بودن رو بلد نیستیم

  4. نیلوفر گفت:

    متاسفم واسه پدر و مادر اون بچه

نظرات