مهدی رحیمیان بازیگر مختارنامه کیست و اهل کجاست؟ +‌عکس درگذشت و بیوگرافی

1

مهدی رحیمیان بازیگر مختارنامه کیست و اهل کجاست؟ +‌عکس درگذشت و بیوگرافی

مهدی رحیمیان بازیگر سینما و تاتر و تلویزیون ایران می باشد که با بازی در نقش بن عمر نهدی در سریال مختارنامه به شهرت رسید. او متولد ۱۳۱۹ در سمنان بود و در شامگاه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در سن ۷۱ سالگی درگذشت. مهدی رحیمیان از جمله بازیگران سمنانی سینما و تلویزیون بود که در آثاری چون جایی در دور دست، مختارنامه، دربست، روز باشکوه؛ دفترخانه دد، مراقبت و پشت خط ایفای نقش کرده بود. او در حال حاضر ۸۳ سال سن دارد. ادامه بیوگرافی مهدی رحیمیان بازیگر و همسرش و فرزندانش همراه با عکس و ناگفته های زندگی شخصی از شروع بازیگری تا شهرت و فعالیت های وی را مشاهده نمایید

مهدی رحیمیان، بازیگر ایرانی در تاریخ ۱۳۱۹ در سمنان، ایران به دنیا آمد و در حال حاضر ۷۱ سن سال دارد. او از بازیگران مطرح ایرانی است که توانسته است در تپاتر و فیلم ها و سریال های زیادی بازی کرده است.

مهدی رحیمیان بازیگر مختارنامه کیست و اهل کجاست؟ +‌عکس درگذشت و بیوگرافی

زندگینامه و بیوگرافی مهدی رحیمیان بازیگر

مهدی رحیمیان بازیگر ایرانی ۱۳۱۹ در سمنان به دنیا امده است.

مهدی رحیمیان، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون است. او در آثاری چون جایی در دور دست، مختارنامه، دربست، دفترخانه دد، مراقبت و پشت خط ایفای نقش کرده بود.

بیوگرافی و علت فوت و درگذشت مهدی رحیمیان بازیگر

بازیگر نقش بن عمر نهدی در سریال مختارنامه

مهدی رحیمیان بازیگر نقش بن عمر نهدی در سریال مختارنامه می باشد و با همبن نقش در بین مردم شناخته شد. او در کنار بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا و فریبا کوثری و … خوش درخشید و در یادها ماندگار شد.

او در نقش مشاور مختارنامه ایفای نقش می کرد و در سن ۷۱ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این پیشکسوت بازیگری در اکثر آثار نمایشی تولید شده در صدا و سیمای مرکز سمنان حضور داشت و در آثار سینمایی و سریال‌های فاخری همچون روز باشکوه ، جایی در دور دست و مختارنامه و…هنرنمایی کرده بود

زندگینامه و بیوگرافی مهدی رحیمیان بازیگر سریال مختارنامه

همسر و فرزندان

مهدی رحیمیان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای یک پسر به نام آرش و فرزند دختر می باشد.

سوابق

مرحوم رحیمیان فعالیتش را از سال ۱۳۴۴ با بازی تاتر آغاز کرد. اما بعد از ۴ سال در سال ۱۳۴۸ به استخدام بانک کشاورزی درآمد.

او در طول مسیر فعالیت های هنری در در نمایش های «مونتسرو» ، «بازرس» ، «خورشید بر نیزه» ، «دو به دل» ، «کالیگولا» ، «بهترین بابای دنیا» ، «ملاقات بانوی سالخورده» ، «شاخلوس» و… بازی کرده است.
این بازیگر پیشکسوت همچنین در چند فیلم و سریال نیز ایفای نقش کرده بود که می توان به«جایی در دور دست» ، «مختارنامه» ، «دربست» ، «دفترخانه دد» ، «مراقبت» و «پشت خط» و … اشاره کرد.

مهدی رحیمیان بازیگر نقش بن عمر نهدی در سریال مختارنامه کیست علت فوت

علت فوت و درگذشت مهدی رحیمیان

این هنرمند سمنانی مدتی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و نهایت ۱۷ مهر ۱۴۰۲ در سن ۸۳ سالگی، چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر این هنرمند مطرح سمنانی روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲، از ساعت ۱۵ از فرهنگسرای کومش سمنان به سمت آرامگاه ابدی‌اش واقع در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان برگزار شد.

بنا به اعلام خانواده مرحوم رحیمیان، مراسم سوم و هفتم آن زنده‌یاد نیز روز پنجشنبه، بیستم مهرماه امسال از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در جوار آرامگاه ابدی‌اش واقع در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) سمنان برگزار می‌شود.

1 دیدگاه در “مهدی رحیمیان بازیگر مختارنامه کیست و اهل کجاست؟ +‌عکس درگذشت و بیوگرافی

  1. حسین گفت:

    ۸۱سال نه ۷۱

نظرات