چگونه یک اسباب بازی بی خطر برای کودک خود انتخاب کنیم

0

کودکان همیشه از داشتن و بازی کردن با اسباب بازی‌های مختلف لذت می‌برند و اکثر وقت خود را با آنها سپری می‌کنند. این طبیعی است که هر پدر و مادری علاقه به خریدن اسباب بازی‌های مختلف برای کودکان خود داشته باشد اما در هنگام انتخاب کردن و خریدن اسباب بازی‌های مختلف، باید نکات مهمی توسط والدین رعایت شود. در نظر گرفتن سلامت کودک و بی خطر بودن اسباب بازی مهم‌ترین نکته‌ای است که در هنگام خرید اسباب بازی‌های مختلف نیازمند رعایت کردن است. سالانه تعداد بسیاری از کودکان توسط اسباب بازی‌های غیر استاندارد آسیب می‌بینند. نگران نباشید!

اسباب بازی

ما در این مطلب سعی کردیم که آموزش‌های کلی در مورد انتخاب کردن یک اسباب بازی بی خطر را به شما عزیزان بیاموزیم تا شما بتوانید کودک خود را از آسیب دیدن توسط اسباب بازی‌های خطرناک حفظ کنید. با ما همراه باشید!

خواندن برچسب‌های موجود روی جعبه

توجه داشتن به برچسب‌های موجود بر روی اسباب بازی‌ها نه تنها به شما کمک می‌کند که از اصلی بودن آن مطمئن شوید، بلکه به شما نشان می‌دهد که این اسباب بازی مناسب برای چه سن و چه کودک است. اسباب بازی‌های مختلف دارای رده سنی‌های مختلف هستند که شما باید با توجه به سن کودک خود، اسباب بازی‌های متناسب با کودک خود را انتخاب کنید. همچنین برچسب‌های موجود بر روی اسباب بازی‌ها دارای یک قسمت آموزشی هستند که طریقه استفاده از آنها بر روی این برچسب‌ها درج شده تا والدین و کودکان طریقه استفاده از این اسباب بازی‌ها را یاد بگیرند. توجه داشته باشید که کودک شما نوع استفاده از این اسباب بازی‌ها را می‌داند و قیل از استفاده آموزش دیده باشد.

اسباب بازی

استفاده از اسباب بازی‌های بزرگ‌تر

استفاده از اسباب بازی‌های بزرگ‌تر می‌تواند در بعضی از مواقع باعث نجات جان کودک شما شود. اسباب بازی‌هایی که دارای قسمت‌های بزرگ‌تر هستند می‌توانند از خفگی کودک شما جلوگیری کنند. در هنگام انتخاب یک اسباب یازی مناسب سعی داشته باشید که اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که قسمت‌های تشکیل دهنده آن در دهان کودک شما بزرگ‌تر باشد. خفگی توسط اسباب بازی یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها در سراسر می‌باشد که به دلیل انتخاب نادرست اسباب بازی توسط والدین به وجود می‌آید.

اسباب بازی‌های سری انیمیشن سگ های نگهبان یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین اسباب‌های موجود در سایت دیجی کالا هستند که دارای برچسب رده سنی و آموزش کامل در مورد طریقه استفاده هستند که به کودک شما کمک می‌کند در کنار لذت برن از یک اسباب بازی استاندارد، از آسیب‌های مختلف در امان بمانند.

از خرید اسباب بازی‌های خطرناک دوری کنید

اسباب بازی

گاهی اوقات رده سنی اسباب بازی با سن کودک شما همخوانی دارد اما نوع استفاده از این اسباب بازی‌ها نیز قابل توجه است. برخی از اسباب بازی‌ها قابلیت پرتاب اچسام مختلف را دارند که برای همه کودکان بسیار خطرناک هستند. هر چند که ممکن است استفاده از این نوع اسباب بازی‌ها برای کودکان جذاب باشد اما این نوع اسباب بازی‌ها می‌توانند آسیب جدی به چشم و بینایی کودک شما وارد کنند از خسارت‌های جبران ناپذیری هستند. همچنین این نوع از اساب ‌بازی‌ها می‌توانند باعث خفگی در کودکان نیز شوند که آنها را در لیست اسباب بازی‌ها غیر استاندارد قرار می‌دهد.

اسباب بازی‌های محکم و استاندارد خریداری کنید

در بیشتر مواقع شرکت‌های اسباب بازی سازی از پلاستیک ضعیف و مواد بی کیفیت برای ساخت اسباب بازی‌های خود استفاده می‌کنند که همین امر باعث غیر استاندارد شدن اسباب بازی می‌شود. هرچند که قیمت این نوع اسباب بازی‌ها بسیار پایین‌تر است اما باید به این توجه داشت که این نوع اسباب بازی‌ها داری جنس پلاستیک خشک‌تری هستند که راحت می‌شکنند و به تکه‌های کوچک و تیزی تقسیم می‌شوند که می‌تواند سلامت کودک شما را به خطر اندازد. سعی کنید از اسباب بازی‌هایی که دارای بدنه‌های محکمی هستند استفاده کنید و حتما به برند سازنده این اسباب بازی‌ها نیز توجه داشته باشید.

اسباب بازی‌های انیمیشن بن تن یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های برای کودکان هستند که به روش‌های استاندارد و با جنس محکم تولید شده‌اند. شما همین حالا می‌توانید این اسباب بازی را از سایت اینترنتی دیجی کالا خریداری کنید و در کمترین زمان تحویل بگیرید!

اسباب بازی‌های کودکان خود را ایمن کنید

مطمئن باشید که اسباب بازی‌ها دارای لبه‌های تیز نباشند. اگر اسباب بازی کودک شما دارای لبه‌های تیز و غیر صیقلی بود شما می‌توانید به راحتی آنها را با ابزارهای مختلف اصلاح کنید تا از بریدگی دست و بدن کودک خود جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که تمامی قسمت‌های اسباب بازی کودک شما محکم در سرجای خود باشد و در جای تکان نخورد. اسباب بازی‌ها باید قابلیت شست و شو در ماشین لباس شویی را داشته باشند تا از کثیف شدن و میکروبی شدن آن جلوگیری شود و کودک دچار بیماری پوستی و مریضی نشود. تمیز نگه داشتن اسباب بازی‌های کودک یکی از مهم‌ترین نکاتب است که والدین باید به آنها توجه کنند. اگر اسباب بازی کودک شما بر روی زمین افتاد بلافاصله آن را از کودک خود دور کرده و به خوبی با ماشین لباس شویی آن را بشویید.

اگر اسباب بازی‌های کودک شما دارای ربان‌های کوچک و یا اجزای کوچک است شما می‌توانید آنها را از اسباب بازی جدا کرده تا از خفگی و آسیب‌های جدی مختلف دوری کنید. تا حد ممکن از اسباب بازی‌هایی که با برق و باتری کار می‌کنند دوری کنید و یا در صورت امکان تمامی اجزای الکتریکی این اسباب بازی‌ها را از آنها جدا کنید زیرا که این اجزا بسیار خطرناک هستند و برای ساخت آنها از مواد شیمیایی مختلف استفاده شده.

کلام آخر

در نظر گرفتن سلامت کودکان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های هر پدر و مادری است و آنها باید با دقت بسیار بالایی محیط اطراف کودک خود و اسباب بازی‌های کودک را ایمن سازی کنند تا آسیب‌های جسمی را به صفر برسانند. همانطور که گفته شد شما می‌توانید با رعایت کردن نکات مختلف، اسباب بازی‌های ایمن و درستی را برای کودکان خود انتخاب کنید تا آنها بتوانند در شرایطی امن و بی خطر به بازی کردن با اسباب بازی‌های خود مشغول شوند. این مطلب لیستی از نکات مهم هنگام انتخاب کردن اسباب بازی بی خطر بود که سعی داشت با معرفی کردن چندین نکته به والدین کمک کند تا آنها بتوانند بهترین اسباب بازی را برای کودکان خود خریداری کنند. از همراهی شما متشکریم! / پ

نویسنده: امیرحسین نظری

نظرات