معاملات cfd سهام در بروکر ارانته

0

بروکر ارانته

بروکر ارانته جزو بروکرهایی است که به نیازهای تریدرها اشراف کامل داشته و همواره سعی در فراهم کردن بهترین شرایط معاملاتی بوده است. این کارگزاری که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ میلادی شروع کرده، در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته نام برند خود را در میان برترین بروکرهای جهانی قرار داده و در کنار اسامی قدیمی و معتبر جهانی قرار بگیرد. در حال حاضر، این بروکر، تنها بروکری است که جزو برترین بروکرهای جهانی بوده و به مشتریان ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند. به همین جهت نیز بسیاری از تریدرهای باتجربه، به محض ورود ارانته به بازار ایرانی، حساب معاملاتی خود را در این کارگزاری باز کرده و معاملات خود را شروع کردند. در این مقاله قصد داریم خدمات ارزشمند ارانته فارسی را به شما معرفی کرده و همچنین به شما بگوییم که چرا خرید و فروش نمادهای مربوط به سهام و شاخص بورس، در این کارگزاری به صرفه‌تر از سایر کارگزاری‌های بازار فارکس است.

بروکر ارانته

خدمات ارانته

کارگزاری ارانته نیز همانند اکثر بروکرهای بازار، حساب‌های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این حساب‌ها شامل استاندارد، پرمیوم، وی‌آی‌پی و حساب ECN بوده که حداقل مبلغ سپرده برای باز کردن یک حساب معاملاتی واقعی (یا همان حساب Real) معادل ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. اگرچه ممکن است بعضی بروکرها مبلغ حداقل دیپازیت را به ۱ دلار کاهش داده باشند، اما در عمل، داشتن سپرده‌ای کمتر از ۲۰۰ دلار، باعث می‌شود تا تریدر برای باز کردن یک معامله، مجبور به استفاده از اهرم معاملاتی بالا شود. همانطور که قطعا می‌دانید، اهرم معاملاتی یا همان لوریج با ضریب بالا، مستقیما باعث افزایش میزان ریسک معاملات شده و به سادگی می‌تواند کل مبلغ دیپازیت شما را بلعیده و حساب شما را به سمت کال مارجین، هدایت کند.

نکته‌ی مهم در حساب‌های مختلف این کارگزاری، این است که تمامی این حساب‌ها قابلیت تبدیل به حساب اسلامی و صفر کردن کامل سوآپ یا همان نرخ بهره شبانه را دارند. بدین ترتیب، تریدرهایی که معاملات بلند مدت انجام داده و نیاز دارند هر معامله را برای چندین روز و حتی هفته باز بگذارند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت سوآپ، معاملات خود را انجام دهند. هر چهار حساب، دارای کارمزدهای معاملاتی به شدت رقابتی (کم) بوده که حاشیه‌ی سود تریدر را به شدت افزایش داده است. بدین ترتیب، بستر امن و مطمئنی برای کسب درآمد بیشتر از بازار فارکس برای تریدرهای ایرانی فراهم شده است.

این کارگزاری بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی را در اختیار تریدرهای خود قرار داده است. یکی از بخش‌های مهم سبد معاملاتی این کارگزاری، عرضه‌ی بیش از ۱۰۰ سهام از شرکت‌های معتبر جهانی و همچنین شاخص‌های بورس بزرگ دنیا است. تریدرهایی که به دنبال معاملات کم ریسک و با سود متوسط هستند، عموما به دنبال خرید و فروش نمادهای این بخش از بازار هستند. تنوع بالای سبد معاملاتی ارانته در این بخش از بازار به همراه صفر کردن سوآپ، باعث شده تا بخش قابل توجهی از تریدرهای ایرانی، به استفاده از خدمات این بروکر، علاقه‌مند شوند. در نظر داشته باشید که تنها بروکری که سبد معاملاتی بزرگتری نسبت به ارانته دارد، بروکر ifc بوده که این کارگزاری نیز یکی از برترین بروکرهای سطح جهانی است که در بازار ایران نیز حضور پررنگی دارد.

پلتفرم معاملاتی

برخلاف بسیاری از بروکرهای جدید که فقط نسخه متاتریدر ۵ را در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند، یا بر خلاف بسیاری از کارگزاری‌های قدیمی که تنها متاتریدر ۴ را برای مشتریان فراهم کرده‌اند، کارگزاری ارانته هر دو نسخه معتبر شرکت متاکوتس، یعنی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ را برای مشتریان خود فراهم کرده است. در کنار عرضه‌ی هر دو پلتفرم معاملاتی، ارانته یکی از بهترین سرورهای معاملاتی را در میان بروکرهای فعال در ایران را در اختیار داشته تا معاملات تریدرها، با حداکثر سرعت ممکن انجام شود. سرعت بالای انجام معاملات در بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی، مهمترین پارامتر کسب سود بوده و از این جهت، ارانته با استفاده از برترین تکنولوژی روز دنیا جهت راه‌اندازی سرورهای معاملاتی، توانسته یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان بروکر اسکالپ قلمداد شود.

همانطور که می‌دانید، اسکالپرها، در طول یک ساعت، چندین معامله را باز کرده و در زمانی کمتر از ۱ دقیقه، آن‌ها را می‌بندند. به همین دلیل، هر لحظه تاخیر در اجرایی شدن معاملات، می‌تواند باعث کاهش سود تریدر و یا حتی وارد شدن معامله به ضرر شود. نکته‌ی جالب توجه در خصوص اسکالپینگ، این است که بعضی از بروکرها این سبک معاملاتی و یا در حقیقت، استراتژی معاملاتی را کلا ممنوع کرده‌اند. احتمالا، این تصمیم به دلیل افزایش فشار برروی سرور بوده که باعث کند شدن معاملات تریدرهای دیگر خواهد شد. از آنجاییکه ارانته یکی از بهترین سرورهای معاملاتی دنیا را در اختیار دارد، از این بات هیچگونه نگرانی نداشته و امکان اسکالپ تریدینگ را برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده است.

صرافی اختصاصی

همانطور که می‌دانید، تریدرهای ایرانی امکان استفاده از روش‌های پرداخت بین‌المللی را نداشته و به همین جهت، بروکرهای فعال در ایران باید روش‌های خاصی را برای واریز و برداشت مشتریان خود، فراهم نمایند. بروکر ارانته تنها بروکری است که با کمک یک صرافی محلی در ایران، واریز و برداشت ریالی را نه تنها تسریع کرده، بلکه قیمت شارژ و برداشت در هر لحظه، کاملا ثابت است. این در حالی است که قیمت شارژ و برداشت حساب در بسیاری از بروکرها متفاوت بوده که باعث کاهش حاشیه‌ی سود تریدرها می‌شود.

سهولت واریز و برداشت

در کنار نرخ ثابت شارژ و برداشت، بروکر ارانته یکی از سریع‌ترین بروکرها در پروسه‌ی برداشت وجه است. این کارگزاری، در کمترین زمان ممکن، درخواست برداشت وجه شما را اجرایی کرده و پول را به حساب شما واریز خواهد کرد. اگر از روش‌های برداشتی همانند پرفکت مانی، ترون و … استفاده نمایید، به محض ثبت درخواست برداشت وجه، پول به حساب شما واریز خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از بروکرها و خصوصا بروکرهای قدیمی (همانند فیبوگروپ)، پروسه‌ی برداشت وجه را منوط به بررسی معاملات نموده که همین امر نیز پروسه‌ی برداشت وجه را با تاخیر (در حد ۳ روز کاری) همراه کرده است.

پشتیبانی فارسی زبان

یکی از دلایل اصلی موفقیت بروکر ارانته در ایران و جهان، داشتن تیم پشتیبانی به زبان محلی هر کشور بوده است. این کارگزاری، برای ورود به بازار ایران، تیم پشتیبانی فارسی زبان راه‌اندازی کرده که در تمامی ساعات فارکسی، پاسخگوی مشتریان خود است. تیم پشتیبانی ارانته، هم رفتار بسیار خوبی داشته و هم با تکیه بر دانشی که دارند، تریدرها را به بهترین وجه ممکن، راهنمایی می‌کنند.

چرا معاملات CFD سهام در ارانته

همانطور که پیشتر مطرح شد، معامله کردن سهام و یا شاخص بورس‌های بزرگ دنیا، یکی از روش‌های امن و کم ریسک در سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. در ارانته، افتتاح حساب پایه یا همان استاندارد تنها با ۵۰ دلار امکان‌پذیر بوده که در این حساب، نه تنها کمسیون و سوآپ کاملا صفر است، بلکه میزان اسپرد نیز از حداقل ۱٫۰ پیپ به صورت شناور تعیین شده است. این کارمزدهای معاملاتی، یکی از بهترین کارمزدهای معاملاتی (کمترین میزان) بوده که به شما اجازه خواهد داد تا معاملات بلند مدت یا میان مدت خود را برروی سهام شرکت‌های مختلف، با حداکثر حاشیه سود، انجام دهید.

با استفاده از حساب معاملاتی پیشرفته‌تر (مثلا پرمیوم)، میزان اسپرد به ۰٫۷ پیپ کاهش یافته که شرایط باز هم برای معامله‌گر، بهبود خواهد یافت. بدین ترتیب، علاقه‌مندان به خرید طولانی مدت سهام (مثلا سهام شرکت اپل)، به سادگی می‌توانند برروی نماد AAPL یک معامله خرید باز کرده و تا هر زمان که مایل باشند، معامله را بدون نگرانی از سوآپ و نرخ بهره، باز بگذارند و در زمانی که سود به میزان مورد نظر تریدر افزایش پیدا کرد، معامله را بسته و سود خود را دریافت نمایند. با توجه به اینکه بروکر ارانته، دارای رگولاتوری معتبر اروپایی CySec بوده، قطعا می‌توان مطمئن بود که معاملات انجام شده، سود، کارمزد و … بر اساس قوانین این رگولاتوری معتبر انجام گرفته و خیال تردیرها از هر جهت، راحت است./۴۸۵۹۸۶

نظرات